Mass Effect Legendary Edition a mody. BioWare pracuje nad wsparciem

Mass Effect Legendary Edition a mody. BioWare pracuje nad wsparciem
PC PS4 XOne

BioWare zdradziło, że pracuje nad wsparciem dla modów w Mass Effect Legendary Edition. Studio chce, aby wszystkie prace fanów były sprawne.

Obecny od kilku lat trend na remastery ma pewną ogromną wadę. PeCetowe wersje gier w przypadku odświeżenia zazwyczaj tracą kompatybilność ze stworzonymi wcześniej modyfikacjami. Tak było chociażby w przypadku The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition, które w momencie zremasterowania straciło wiele cennych modyfikacji.

Moderzy martwią się, że podobnie będzie w przypadku Mass Effect Legendary Edition. Trylogia Sheparda ma ogromną bazę modów i ciężko się dziwić twórcom, którzy boją się o swój bądź co bądź czasochłonny dorobek.

BioWare dość szybko zareagowało na obawy graczy. Mac Walters – dyrektor projektu – potwierdził, że studio rozmawia z kilkoma przedstawicielami sceny moderskiej Mass Effect. Deweloperzy chcą informować graczy o zmianach, które zajdą w ich ulubionych modyfikacjach i ułatwić fanom rozwijanie przygód Sheparda na własną rękę.

Więcej informacji mamy poznać bliżej premiery gry.

Działania BioWare warto docenić, wszak niewielu deweloperów zwraca uwagę na mody w przypadku produkcji remasterów. Modyfikacje to jednak istotny czynnik który znacznie przedłuża “życie” poszczególnych produkcji, czego przykładem może być wspomniany wcześniej Skyrim czy Wiedźmin 3.

Jakub Stremler
O autorze

Jakub Stremler

Redaktor
Popkulturowy kombajn lubujący się w literaturze weird fiction, filmowych horrorach, dobrej muzyce i grach wszelkiego rodzaju. Po godzinach studiuje game design i pielęgnuje pasję do sportu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie