Marvel’s Midnight Suns to całkowite przeciwieństwo XCOM – twierdzi reżyser
Marvel’s Midnight Suns to nowa gra od twórców ostatnich odsłon XCOM. Taktyczna produkcja ma jednak mocno różnić się od serii strategii z kosmitami, co sugerowano już wcześniej.
Twórcy prawie całkowicie zrywają z elementami losowymi. Gra nie będzie nas raczyć kuriozalnymi sytuacjami pokroju nietrafienia w przeciwnika, którego głowa jest parę centymetrów od naszego karabinu.
Midnight Suns to kolejny krok w kierunku mówienia graczowi jak najwięcej. Nasi wrogowie mają na swojej fladze symbol, który mówi “Zaatakuję tego bohatera w następnej turze”. A twoje umiejętności mówią dokładnie, co zrobią. W grze mamy jeden element procentowy, który pojawia się, gdy wrzucisz kogoś do dziury lub zrzucisz z budynku. Wszystko inne w Midnight Suns jest bardzo wyraźne. Możesz zaplanować działania z wyprzedzeniem.
– powiedział reżyser gry, Jake Solomon, w rozmowie z magazynem Edge
Źródło: GamesRadar
Na tym nie koniec różnic. Deweloper zwrócił też uwagę, że Midnight Suns nieco odwróci role. W XCOM przeciwnicy mieli nas przytłaczać, a w Midnight Suns to nasi bohaterowie będą siali popłoch w szeregach wroga.
Nie było to zamierzone, ale Midnight Suns jest w zasadzie przeciwieństwem XCOM. Nie utknąłeś na mapie z przerażającymi kosmitami – przeciwnicy są przerażeni tobą. Mechanicznie i tematycznie jest to po prostu XCOM całkowicie odwrócony.
Marvel’s Midnight Suns zadebiutuje w drugiej połowie bieżącego roku. Gra będzie dostępna na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X i Nintendo Switch.