Karty graficzne GeForce GTX serii 10 trafiają do notebooków
Nvidia prezentuje mobilne wersje jednych z mocniejszych kart graficznych.
Firma NVIDIA zaprezentowała dzisiaj karty graficzne NVIDIA GeForce GTX 1080, 1070 oraz 1060 dla notebooków. Zbudowane w oparciu o architekturę NVIDIA Pascal, karty graficzne GeForce GTX serii 10 wytwarzane są w najnowocześniejszym procesie technologicznym FinFET 16nm i zostały zaprojektowane pod kątem wydajności i zoptymalizowane tak, aby zapewnić najwyższy możliwy współczynnik wydajności na wat.
Producenci notebooków z tymi kartami przygotowali szereg świetnych konfiguracji sprawdzających się w najnowszych grach, w tym urządzenia o grubości 18mm, wadze poniżej 2 kilogramów, wyposażone w najnowocześniejsze technologie i zapewniające wysoką wydajność z odświeżaniem 120Hz i w rozdzielczości 4K.
W porównaniu z modelami z architekturą Maxwell poprzedniej generacji, notebooki z kartami graficznymi GeForce GTX serii 10 zapewniają na starcie do 75 procent większą wydajność. Dzięki zastosowaniu w układach zasilania tranzystorów Dual-FET oraz wielofazowych sterowników mocy, oferują one trzykrotnie większy potencjał podkręcania, zapewniając tym samym jeszcze wyższą wydajność.
Nowa odsłony techniki BATTERY BOOST oraz wyświetlaczy G-SYNC
Karty graficzne GeForce GTX serii 10 dla notebooków wspierają również najnowszą wersję techniki NVIDIA BATTERY BOOST, zapewniając nawet dwukrotną większą żywotność baterii podczas grania i oferując znacznie większą płynność rozgrywki, gdy urządzenie odłączone jest od zasilania zewnętrznego. Dzięki technice NVIDIA G-SYNC najlepsze wyświetlacze do gier sprawują się jeszcze lepiej, a po raz pierwszy do laptopów trafiają ekrany z rozdzielczością 2500×1400 oraz odświeżaniem 120Hz.
Techniki VRWorks oraz Ansel również notebookach
Podobnie jak wszystkie karty graficzne z architekturą Pascal, również GTX serii 10 dla notebooków wspierają technikę technikę NVIDIA VRWorks. Zawiera ona funkcję NVIDIA Simultaneous Multi-Projection, która może zapewnić aż trzykrotnie lepszą wydajność w aplikacjach VR w stosunku do kart graficznych poprzedniej generacji. Postęp ten pozwala graczom bawić się w środowisku VR z wyższym poziomem szczegółowości oraz zapewnia bardziej realistyczne doznania.
Technika Simultaneous Multi-Projection jest również częścią największych na świecie silników gier, czyli Unreal Engine oraz Unity. Obecnie trwają prace nad jej zaimplementowaniem w ponad 30 grach, w tym Unreal Tournament, Poolnation VR, Everest VR, Obduction, Adr1ft oraz Raw Data.
Kolejną obsługiwaną techniką jest NVIDIA Ansel, potężne narzędzie do wykonywanie zdjęć w grach, które pozwala graczom odkrywać, przechwytywać i udostępniać obrazy w zupełnie nowatorski sposób. Dzięki Ansel użytkownicy mogą tworzyć ujęcia z rozgrywki, kierując aparat w dowolnym kierunku, z dowolnego punktu obserwacyjnego. Mogą też wykonywać zdjęcia 360°, które można oglądać w goglach VR lub okularach Google Cardboard.
Dostępność
Notebooki dla graczy wyposażone w karty graficzne GeForce GTX 1080, GTX 1070 i GTX 1060 są dostępne już teraz od wiodących światowych producentów w tym firm Acer, Alienware, ASUS, Clevo, EVGA, Gigabyte, HP, Lenovo, MSI, Origin, Razer, Sager i XMG. Funkcjonalność, ceny i dostępność różnią się w zależności od modelu.
Źródło: Nvidia, opracowanie własne