Horizon Forbidden West obędzie się bez “głupich” przeciwników. Poziom AI ma zrobić spore wrażenie
Twórcy Horizon Forbidden West kolejny raz uchylili rąbka tajemnicy i opowiedzieli nieco więcej o swojej produkcji. Tym razem na łamach bloga PlayStation podzielili się informacjami dotyczącymi walki.
O przełomowym AI NPC w Horizon Forbidden West mogliście już przeczytać w tym miejscu. Jak widać, zmianom ulegnie także zachowanie wrogów. Pewnie niejeden raz mogliście się zdenerwować w grach, kiedy to oponenci nie reagowali na np. napotkane zwłoki swoich towarzyszy. Na szczęście w najnowszej produkcji Guerilla Games taka sytuacja nie będzie miała miejsca.
Staramy się pokazać stan wrogów poprzez grę aktorską, postawę i nagrania audio. Czas, jaki upływa zanim zostaniesz wykryty, jest odgrywany przez wroga, który się do ciebie zbliża. Będą oni zwracać uwagę na rzeczy, takie jak strzała lądująca w pobliżu lub znalezienie maszyny, którą zlikwidowałeś po cichu.
Możesz również uciec przed walką, chowając się i skradając. Gdy wrogowie odkryją, że nie ma cię tam, gdzie się spodziewali, rozpoczną poszukiwania. Ludzcy wrogowie łączą się w grupy i szukają cię jako grupa, a lider zespołu wydaje rozkazy i koordynuje pracę. Dzięki animacjom i mowie zależnej od kontekstu, gracz będzie miał mnóstwo wskazówek, aby obmyślić swój następny ruch!
– czytamy na blogu PlayStation
Nie będę ukrywał, że brzmi to na naprawdę interesujący pomysł. Sam niejeden raz spotkałem się z zachowaniem wrogów, którzy mieli w poważaniu to, co się działo wokół nich. Taki brak zwracania uwagi na ich otoczenie może po prostu wybić z immersji. Oby rzeczywiście miało to działać w HFW dokładnie tak, jak opisano na blogu PlayStation.