GTA V na PC ze wsparciem technologii Nvidia
W zeszłym roku pojawiły się plotki, że Grand Theft Auto V w wersji na PC będzie tytułem wspierającym technologię Mantle firmy AMD. Jednak ani Rockstar, ani producent kart graficznych z serii Radeon nie potwierdził oficjalnie owej ploteczki.
Czy rzeczywiście tak się stanie? Podczas gdy czekamy na jakiś głos w tej sprawie, ciekawe informacje płyną z konkurencyjnego obozu, czyli od firmy Nvidia.
Na stronie internetowej GeForce wymieniono przy GTA V jedną z ekskluzywnych technologii Nvidia, która będzie obsługiwana przez grę. Zgodnie z tym, co możecie zobaczyć na kończącym newsa PrtSc, tytuł ma otrzymać wsparcie TXAA. To rodzaj antyaliasingu, który oprócz gładszego obrazu umożliwia również zastosowanie techniki jitter sample w całej scenie pomiędzy klatkami, w celu zredukowania migotania, znanego jako temporal aliasing.
Nvidia nie podała, czy oprócz TXAA nadchodzące na blaszaki GTA V wykorzysta inne dodatkowe funkcje kart GeForce, jak choćby HBAO+ czy PhysX.
Przypominamy, że obecnie wsparcie TXAA można włączyć w takich tytułach, jak Assassin’s Creed: Unity, Far Cry 4 czy Titanfall. Również nadchodzące Evolve wykorzysta tę opcję.
Premiera GTA V na PC nastąpi 24 marca.
Co daje włączenie TXAA? Zobaczcie na przykładzie AC: Unity (dokładnie na 1:20)
GTA V na PC ze wsparciem TXAA