Wydrukował mapę GTA V w 3D. Oto efekt 400 godzin pracy

GTA V w tej perspektywie przypomina nieco SimCity
Newsy

Entuzjasta druku 3D oraz twórczości Rockstar Games postanowił odtworzyć mapę GTA V w formie fizycznego modelu. Aby tego dokonać, twórca musiał użyć specjalnego oprogramowania i poświęcić kilkaset godzin.

Dom Riccobene na co dzień pełni rolę Product Designera. W większości jego praca polega na odwzorowywaniu prawdziwych lokacji w formie 3D. Niestety, pandemia Covid-19 sprawiła, że mężczyzna nie mógł wychodzić ze swojego domu i wykonywać swojej pracy. Szukając zajęcia, wymyślił, że odtworzy Los Santos w formie makiety – czytamy na łamach serwisu Kotaku. Poniżej możecie zobaczyć efekty około 400 godzin jego ciężkiej pracy:

Proces przeniesienia mapy z GTA V do świata realnego wcale nie był taki prosty. Dom użył specjalnej modyfikacji do gry, która skanowała jego okolice i zmieniała ją w mapę wysokościową. Piąte Grand Theft Auto nie wczytuje całego miasta od razu, więc mężczyzna musiał robić długie spaceru po ulicach i okolicach LS, aby stworzyć pełny skan. On sam twierdzi, że ten proces zajął mu około 100 godzin.

Po podzieleniu zebranych danych na kafelki (jak ze zdjęcia powyżej) i przystosowaniu ich do druku 3D przystąpił do masowego drukowania. Riccobene twierdzi, że niektóre elementy powstawały tylko przez godzinę, a inne przez aż 12. Cały czas poświęcony na druk wyniósł ok. 125 godzin.

W mojej opinii jego praca wygląda niesamowicie i jestem pod wrażeniem efektu końcowego. Dom zapowiedział już, że planuje też odtworzyć mapę z Red Dead Redemption 2. Z niecierpliwością nie mogę się doczekać i tego projektu.

Jeśli lubicie takie growo-technologiczne ciekawostki, zachęcam zajrzeć też do tego artykułu. Znajdziecie tam wideo przedstawiające robota, który odtworzył ze 100 000 domino słynny kadr z Super Mario Bros.

Michał Wieczorek
O autorze

Michał Wieczorek

Redaktor
Od najmłodszych lat pasjonat game devu i miłośnik gier Nintendo. Oprócz tego hobbistycznie kolekcjonuje dużo niepotrzebnych, geekowskich gadżetów. Co drugi weekend student game designu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie