GTA 5 i poprzednia część z ray tracingiem. Zobaczcie efekt
W sieci pojawiły się materiały prezentujące działanie kilku starszych gier z ray tracingiem. To m.in. GTA 5 oraz Grand Theft Auto 4. Wszystko stało się możliwe dzięki nowej wersji Reshade.
YouTube’r posługujący się pseudonimem EiermannTelevision udostępnił filmiki, które pokazują Quake 3, Carmageddon, Grand Theft Auto 5, Grand Theft Auto 4, Half Life, F.E.A.R. oraz Star Wars Jedi Outcast z najnowszym modem Reshade, który dodaje efekty śledzenia promieni w czasie rzeczywistym (ray tracing).
Nowy Reshade (obecnie w fazie alfa) jest tworzony przez Pascala Gilchera i umożliwia włączenie ray tracingu we wszystkich grach obsługiwanych przez biblioteki DX9, DX10 i DX11.
Zastosowanie moda we wspomnianych grach podnosi wizualne doznania z rozgrywki, lecz naturalnie bardziej obciąża podzespoły komputera i zwiększa wymagania sprzętowe gier. Dodatkowo po włączeniu efektu obserwujemy pewne błędy związane z cieniowaniem, lecz bardzo możliwe, że późniejsze wersje oprogramowania zlikwidują usterkę.
Kto chce pobrać opisywane Reshade, musi wesprzeć twórcę na platformie Patreon, wpłacając na jego konto minimum 20 dolarów.
GTA 5 – ray tracing off vs ray tracing on