Graficzne ulepszenia w grze Quake II RTX. Co się zmienia w aktualizacji?

Graficzne ulepszenia w grze Quake II RTX. Co się zmienia w aktualizacji?
Newsy PC

Fani odświeżonej wersji kultowego Quake’a II mogą zacierać ręce.

NVIDIA wydała aktualizację w wersji 1.2 do gry Quake II RTX, wprowadzając kolejne graficzne ulepszenia do śledzonego promieniami remastera tej klasycznej strzelanki z 1997 roku. Opublikowano również nowy sterownik Game Ready zoptymalizowany dla gry Halo: Reach, który dodaje także obsługę filtra wyostrzającego obraz (Image Sharpening) do gier wykorzystujących API OpenGL i Vulkan.

Najnowsza edycja 1.2 gry Quake II RTX, wydanej przez NVIDIA LightSpeed Studios, zawiera kilka elementów, które poprawiają jakość obrazu w grze.

Ulepszenia graficzne to m.in:

  • Ponad 400 tekstur zaktualizowanych w celu poprawy ogólnej jakości obrazu w grze.
  • Większy realizm wyświetlania wody, dzięki renderowaniu podwodnych promieni jasnego światła (god rays) oraz wyświetlaniu odbić i załamań tych promieni.
  • Zwiększa to realizm i poprawia oświetlenie otaczających detali.
  • Śledzony promieniami w czasie rzeczywistym obraz jest teraz także wyświetlany na ekranach monitoringu i innych wyświetlaczach występujących w grze, poprawiając szczegółowość sceny i jej głębię.
  • Rekursywne odbicia (odbicia odzwierciedlone w innych odbiciach) są teraz renderowane na wybranych powierzchniach, tworząc efekt sali luster.
  • Poprawione renderowanie szkła, a także odbić i załamań promieni przechodzących przez szkło.
  • Liczne zmiany i ulepszenia w zakresie denoisingu i innych funkcji renderowania, poprawiających jakość obrazu we wszystkich poziomach i znacznie poprawiających jakość w wybranych scenach.

Gracze, którzy pobrali już grę Quake II RTX z platformy Steam otrzymają aktualizację 1.2 automatycznie. Można ją też pobrać ręcznie zarówno dla systemu Windows jak i Linux.

Quake II RTX jest pierwszą grą na świecie, w której każdy ścieżka promieni jest w pełni śledzona (path tracing), co oznacza że wszystkie efekty graficzne takie jak cienie, odbicia czy załamania światła połączone są w jeden algorytm ray tracingu. Rezultatem jest oszałamiający nowy wygląd Quake II, jednej z najpopularniejszych gier na świecie, wydanej oryginalnie w 1997 roku przez studio id Software. Quake II RTX zawiera trzy pierwsze poziomy kampanii dla pojedynczego gracza tej klasycznej gry. Gracze, którzy posiadają już pełną wersję Quake II, mogą wykorzystać path tracing we wszystkich poziomach gry, a także w trybach deathmatch i kooperacji przeznaczonych dla wielu graczy.

Bądź gotowy do potyczek w Halo: Reach

Nowy sterownik NVIDIA Game Ready jest zoptymalizowany dla Halo: Reach, pierwszej gry z pakietu Halo: The Master Chief Collection w wersji PC. Wspiera on również opisaną wyżej aktualizację Quake II RTX, a także dodaje w panelu sterowania NVIDIA obsługę filtra wyostrzającego obraz (Image Sharpening) dla gier OpenGL i Vulkan.

Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie