FPS horror dla hardcorowych graczy. Nowy materiał z GTFO od twórców PayDay

Twórcy GTFO, kooperacyjnej gry z gatunku FPS akcja/horror, pokazują nowe materiały z rozgrywki.

Szwedzkie niezależne studio 10 Chambers Collective, założone w 2015 roku przez niewielki zespół weteranów, znanych z takich tytułów jak PAYDAY: The Heist i PAYDAY 2, pracuje nad GTFO – grą dla czterech osób z gatunku akcji/horror FPS skierowaną do hardcorowych graczy. Po krótkich teaserach w mediach społecznościowych, studio zdecydowało się właśnie na pokazanie pełnej wersji krótkiego filmu dokumentalnego GTFO: Behind the Scenes. W materiale wideo, któremu towarzyszą świeże zrzuty ekranu z gry, można znaleźć najnowszą rozgrywkę oraz szereg interesujących informacji o grze. GTFO będzie dostępne wiosną 2019 na platformie Steam.

10 Chambers Collective, niezależny szwedzki zespół deweloperski kierowany przez projektanta gier z serii PAYDAY, Ulfa Anderssona, zdobył wyrazy uznania podczas branżowych imprez E3 oraz Gamescom, podczas których zaprezentowano GTFO. Gra zrobiła tak dobre wrażenie, że otrzymała nagrody takie, jak “Best Cooperative Game”, “Editors’ Choice Award”, jak również nominacje do “Best of E3” i “Best in Show”.

Dzisiaj studio opublikowało krótki film dokumentalny poświęcony tworzeniu GTFO – pierwszej gry studia. Materiał zawiera m.in. wywiady z twórcami i wcześniej niepublikowane materiały z gry. W filmie zaprezentowano ewolucję GTFO w ciągu ostatnich trzech lat: od pierwszych szkiców wrogich postaci, aż po ich dalszy rozwój. Twórcy położyli duży nacisk na dialogi, dlatego postanowili zatrudnić Adama Gascoine’a, znanego z The Last of Us i DOOM, jako scenarzystę oraz doświadczonych aktorów, aby dubbing w grze był na najwyższym poziomie.

Ciągle kończy Ci się amunicja, ciągle kończy Ci się zdrowie – mówi Simon Viklund, członek 10 Chambers Collective, w filmie dokumentalnym, podkreślając tym samym skupienie gry na strategii i pozostaniu w ukryciu, zamiast biegania i strzelania. – Jeśli chcesz przetrwać, musisz wykorzystać swój instynkt i wszystkie dostępne Ci narzędzia, aby wykryć potencjalny moment starcia, przygotować się do niego, a później kontrolować jego przebieg.

W materiale ujawniono również zupełnie nowe informacje na temat samej gry. Historia zaprezentowana w GTFO nie będzie się rozwijać za pośrednictwem tradycyjnego trybu kampanii fabularnej, ale będzie ewoluować poprzez bezpłatne aktualizacje gry. W materiale pokazano dwa rodzaje środowisk i wspomniano, że inspiracją do ich stworzenia były dzieła Ridleya Scotta, na przykład pierwszy film z serii Alien (Obcy). Na ten temat dowiemy się więcej dzięki zaplanowanym aktualizacjom.

Rodzaje środowiska celowo dobraliśmy w taki sposób, aby rozgrywka zaczynała się w punkcie postrzeganym jako naturalny i normalny – mówi Ulf Andersson, dyrektor kreatywny GTFO i założyciel 10 Chambers Collective. – A potem, wraz z postępami gracza wszystko będzie się zmieniać i stawać… Wydaje mi się, że będzie to coraz dziwniejsze.

Zespół od samego początku podkreśla także, że gra jest skierowana do hardcorowej publiczności; do tych, którzy są chętni prawdziwej wspólnej zabawy, aby stawić czoła wyzwaniom w Kompleksie.

W grze znajdą się bardzo wymagające zadania, które obciążą Twój zespół bardziej niż inne gry, ale jeśli chcesz sprostać wyzwaniu – to jest coś dla Ciebie – mówi Ulf Andersson.

Premiera GTFO została zaplanowana na wiosnę tego roku (2019), ale strona produktu jest już dostępna na Steamie.

Źródło: informacja prasowa

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.