Fortnite Battle Royale zderza się z Avengersami i dostaje więcej fps-ów
Epic Games zaprasza wszystkich fanów Fortnite Battle Royale na wyjątkowe wydarzenie w grze. Jednocześnie dostaliśmy kolejne poprawki, w tym więcej klatek animacji na sekundę.
Deweloperzy odpowiedzialni za Fortnite przybywają z kolejnymi nowościami. Gwoździem programu jest dostępny od 8 maja okolicznościowy tryb zderzenia światów Rękawica Nieskończoności, który łączy światy Fortnite i Avengersów.
Tak opisano zabawę na oficjalnej stronie strzelaniny:
Wskakujcie do gry solo i polujcie na Rękawicę Nieskończoności i na siebie nawzajem. Pierwszy gracz, który założy Rękawicę, zmieni się w Thanosa i zyska jego moc! Aby pokonać Thanosa, będziecie potrzebować porządnej siły ognia. W tym trybie pojawią się wyłącznie bronie rzadkie, epickie i legendarne. Pokonajcie Thanosa, załóżcie Rękawicę i zwyciężajcie!
Najważniejszą nowością w Ratowaniu Swiata jest natomiast broń LKM SAW „Piła”. Deweloperzy radzą, że najlepiej strzelać z karabinu w miejscu, krótkimi mierzonymi seriami.
To jednak nie wszystko. Fortnite doczekało się kolejnych poprawek, w tym również takich, które wpływają na wydajność gry. Oto pełna lista:
BATTLE ROYALE
OKRESOWY TRYB ZDERZENIA ŚWIATÓW: RĘKAWICA NIESKOŃCZONOŚCI
- Pokonaj Thanosa. Załóż Rękawicę i zwyciężaj!
- Szczegóły zderzenia światów
- W początkowym etapie gry w strefę bezpieczną przed burzą uderza meteor z Rękawicą Nieskończoności.
- Gracz, który dotrze do niej i jej użyje, zamienia się w Thanosa.
- Gdy Thanos zostanie zlikwidowany, Rękawica upadnie na ziemię i każdy będzie mógł ją podnieść. Jeśli nikt tego nie zrobi przez określony czas, spadnie kolejny meteor z Rękawicą.
- Wygrywa ostatni ocalały gracz!
- Moce Thanosa
- Zdolność 1 – Potężny cios, który niszczy budowle i odrzuca przeciwników.
- Zdolność 2 – Thanos pikuje i uderza w ziemię, czym odrzuca i rani cele w pobliżu.
- Zdolność 3 – Wykorzystuje energię Kamienia Mocy, aby wystrzelić impuls, który zadaje trafionemu celowi stopniowe obrażenia.
- Zdolność 4 – Superskok, który pozwala Thanosowi pokonać niemal wszystkie przeszkody.
- Thanos posiada osłony i zdrowie. Odzyskuje osłony za każdym razem, gdy zlikwiduje innego gracza. Zdrowie Thanosa nie regeneruje się.
- Thanos nie odnosi obrażeń od upadku.
- Thanos nie buduje, nie używa normalnych przedmiotów ani pomocy w rodzaju paneli skokowych. Nie potrzebuje takich żałosnych, ludzkich wynalazków.
- Burza i mapa
- Maksymalna długość rozgrywki wynosi około 15 minut.
- Rozgrywka rozpoczyna się w momencie, gdy krąg burzy już zbliża się do wyspy.
- Burza zadaje wyższe obrażenia niż normalnie – 5% zdrowia na impuls podczas pierwszego kręgu, a potem 10% przez resztę gry.
- Łupy
- Pojawiają się tylko bronie rzadkie, epickie i legendarne.
- Zwiększono szansę pojawienia się skrzyń skarbów z 50-70% do 80-90%.
- Zwiększono szansę pojawienia się pojemników z amunicją z 65-80% do 85-95%.
- Łupy luzem w świecie gry pojawiają się prawie za każdym razem.
- Znacznie zwiększono szansę znalezienia panelu skokowego.
- Podwojono ilość zasobów zdobywanych podczas zbierania.
- Zwiększono ilość zasobów w łupach z 30 do 60.
- Zwiększono szansę znalezienia Beczki Obfitości, Fortu Kieszonkowego, bomby tanecznej, soku Siorb, Krzaka i zdalnie odpalanych ładunków.
- Zmniejszono szansę znalezienia zwykłych granatów, osłon i bandaży.
ROZGRYWKA
- Zwiększono o 25% szansę na to, że ostatni krąg burzy zakończy się w pobliżu skraju mapy.
- Ulepszono różnorodność scenariuszy poza centralnym rejonem mapy.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd umożliwiający zamaskowanie zdalnie odpalanych ładunków, pułapek raniących i czepiaków przy pomocy graffiti.
- Usunięto błąd uniemożliwiający obracanie budowli podczas podglądu przy pomocy kontrolera, jeżeli zachodzi ona na już istniejącą budowlę.
- Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie efektów meczu piłkarskiego podczas strzelenia gola.
- Usunięto kilka błędów powodujących ustawianie kamery gracza pod wodą w Zalewie Zdobyczy.
- Poprawiono kolizję stert opon, dzięki czemu gracze znów będą odbijać się po wejściu na nie.
- Usunięto otwór w Wypasionej Wyrwie, w którym mogli utknąć gracze.
- Poprawiono błędy w układzie terenu, pozwalające graczom chować się poniżej rzeźby terenu i ranić innych graczy od dołu.
- Usunięto błąd uniemożliwiający poprawne działanie Turbo-budowania, jeśli gracz przytrzyma przycisk budowy przed przełączeniem w tryb budowy.
- Poprawiono skrzynię w więzieniu, która po otwarciu była pusta.
INTERFEJS
- Można teraz dołączać do ekipy, która jest w trakcie rozgrywki.
- Członkowie ekipy będący w trakcie gry będą widoczni w lobby w postaci hologramów. Pojawią się też informacje dotyczące czasu gry i liczby graczy.
- Do FAQ karnetu bojowego w grze dodano tematy dotyczące 4 sezonu.
Poprawki błędów
- Usunięto ekran wczytywania wyświetlany podczas przejścia z wyspy startowej do bojowego busa.
- Usunięto błąd sprawiający, że minimapa przejściowo pokazywała złą pozycję po likwidacji.
- Usunięto błąd powodujący nieprawidłowe rozłożenie elementów interfejsu po włączeniu i wyłączeniu trybu budowy.
DŹWIĘK
- Ściszono odgłosy skokskał 🔈.
- Ściszono odgłosy lotni Dzielna 🔈.
Poprawki błędów
- Dodano na powrót odgłos pęknięcia balonu zrzutu zaopatrzenia po jego otwarciu lub zestrzeleniu.
- Usunięto błąd uniemożliwiający zapisanie ustawienia opcji odtwarzania dźwięku w tle.
BRONIE I PRZEDMIOTY
Poprawki błędów
- Paski zdrowia paneli skokowych są teraz poprawnie wyświetlane po ich uszkodzeniu.
- Usunięto błąd utrudniający podniesienie przedmiotów upuszczonych za oponami w Forcie Kieszonkowym.
- Fort Kieszonkowy nie może już zniszczyć meteorytu w Wypasionej Wyrwie.
GRAFIKA I ANIMACJA
- Emotki teraz lepiej działają u różnych postaci (ręce są prawidłowo połączone, nogi nie wyciągają się za bardzo itp.).
Poprawki błędów
- Poprawiono grafikę sztandaru 69. stopnia karnetu bojowego; teraz przedstawia ona prawidłową grafikę.
- Usunięto błąd powodujący rozciągnięcie sprzętu na plecy Królewskie Sztandary podczas podglądu w szafce.
- Usunięto błąd sprawiający, że hełmy postaci czasami unosiły się nad ich głowami.
- Usunięto błąd animacji odległych postaci w sytuacji, gdy nie były one wcześniej renderowane.
- Usunięto błąd powodujący wielokrotne zmiany poziomu szczegółowości postaci w sytuacji, gdy w tej samej odległości widać kilka postaci naraz.
WYDAJNOŚĆ
- Zwiększono liczbę klatek/sek. przy widoczności wielu postaci poprzez optymalizację ruchu i częstotliwości odświeżania.
- Opóźniono wyświetlenie elementów interfejsu po likwidacji, aby zapobiec zacinaniu się gry w momencie śmierci.
- Zoptymalizowano działanie smug Aerozol.
- Zoptymalizowano zawartość w dostępnej dla gracza mapie w lobby.
- Gra rejestruje teraz więcej informacji w plikach .log, co powinno zapewnić więcej danych przy poprawianiu trudnych do odtworzenia przypadków zacinania się gry.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który wywoływał zacinanie się gry z powodu nadmiernego zapisywania informacji dot. dźwięku w plikach .log.
- Zmniejszono zapisywanie informacji systemowych po stronie serwera, co mogło mieć wpływ na wydajność.
- Poprawiono asynchroniczny czas wczytywania podczas stopniowego renderowania i wyświetlania elementów świata gry, aby naprawić błąd, który powodował, że niska roślinność była wczutywana bez siatki modelu.
SYSTEM POWTÓREK
Poprawki błędów
- Usunięto błąd uniemożliwiający zapisanie powtórek.
WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE
- Tymczasowo wyłączono nową funkcję automatycznego biegu z powodu niezamierzonych efektów występujących podczas korzystanai z tej opcji.
Poprawki błędów
- Zaoptymalizowano wykrzystanie pamięci na urządzeniach mobilnych, aby zapobiec zawieszeniu się gry z powodu braku pamięci.
RATOWANIE ŚWIATA
BRONIE I PRZEDMIOTY
- LKM SAW „Piła” jest już dostępny w tygodniowej ofercie sklepu gry
- Lżejszy wariant LKM-u o średniej szybkostrzelności, nieznacznej sile odrzutu, długim czasie przeładowania i świetnej pojemności magazynka.
BOHATEROWIE
Poprawki błędów
- Usunięto błąd uniemożliwiający aktywację Postawy Cienia na skutek obrażeń zadanych shurikenami lub Smoczym Cięciem.
- Usunięto błąd opisu Lewej i Prawej w menu w zakładce zdolności.
- Smocze Cięcie nie będzie już zużywać energii, jeśli zostanie przerwane przez zmianę broni.
MISJE I SYSTEMY
Poprawki błędów
- Misje burzowych skrzyń i odzyskiwania dronów nie zapewniają już skrytek z przedmiotami.
- Misje te nie mogą zapewniać tego rodzaju skrytek, a mimo to pozostawiały skrytki, których nie można było otworzyć.
INTERFEJS
Poprawki błędów
- Usunięto błąd uniemożliwiający graczom zwiększanie klasy rzadkości bohaterów, gdy korzysta się z kontrolera.
- Usunięto literówkę w opisie 10. misji obrony burzowej tarczy w Dolinie Samowitości (w jęz. angielskim).
GRAFIKA I ANIMACJA
- Poprawiono wygląd efektu zamrożenia pustaków trafionych z lodowej broni, aby lepiej odróżniały się one od pustaków opartych na żywiole lodu.
Poprawki błędów
- Obniżono jasność świecących elementów broni neonowych.
- Usunięto błąd uniemożliwiający renderowanie w niskiej rozdzielczości celowników karabinów snajperskich Vindertechu oraz neonowych karabinów snajperskich.
- Usunięto błąd powodujący generowanie chlapnięć wody w nieprawidłowym kierunku przy trafieniu z wyrzutni rakiet.
DŹWIĘK
Poprawki błędów
- Usunięto błąd uniemożliwiający zapisanie ustawienia opcji odtwarzania dźwięku w tle.
Źródło: Epic Games, opracowanie własne