Final Fantasy 7 Remake – tak będzie działać system osłon

Spore zmiany w Final Fantasy 7.

Na niektórych screenach z Final Fantasy 7 Remake widać jak główny bohater Cloud chowa się za osłonami (screen powyżej). To od razu zrodziło pytania wśród graczy, czy produkcja będzie miała system osłon taki jak chociażby w Gears of War i innych współczesnych grach akcji? Na to pytanie odpowiedział Tetsuya Nomura na łamach magazynu Famitsu.

W trakcie historii, w momentach w których się przekradasz, nie będziesz tylko maszerować na środku ścieżki. Oryginalna wersja gry miała system przypadkowych spotkań, a skradanie było tylko w sferze wyobraźni, ale ponieważ ten tytuł jest płynny i widać ścieżkę infiltracji, postanowiłem aby wprowadzić system osłon dla zachowania realizmu. Można używać go w taki sposób, aby ukryć się przed wrogiem i poczekać aż ten się poruszy, albo rzucić w niego granatem. Oczywiście jeśli będzie to dla gracza uciążliwe, może po prostu rzucić się do walki – wyjawia Nomura.

Wygląda więc na to, że chować się będzie można w trakcie normalnej rozgrywki, chociaż z drugiej strony nie wiadomo jeszcze, jak dokładnie twórcy rozwiążą same starcia. W oryginalnej wersji mieliśmy do czynienia z systemem turowym. W przypadku Final Fantasy 7 Remake twórcy wspominają o bardziej dynamicznym systemie jak chociażby w najnowszej odsłonie FF.

Robert Ocetkiewicz

Robert Ocetkiewicz

Fan wszelkiego rodzaju FPS-ów oraz wyścigów. Nie stroni również od gier sportowych i dobrych bijatyk w stylu Tekkena.