Far Cry 4 – znamy rozdzielczość i płynność na PlayStation 4. Co z wersją na Xboksa One?
Dyrektor kreatywny Alex Hutchinson ujawnił na Twitterze, że Far Cry 4 w wersji na PS4 odpalimy w rozdzielczości 1080p oraz płynności 30 klatek na sekundę. Na pytanie jednego z graczy: Dlaczego nie dostaniemy 60 fps?, przedstawiciel Ubisoftu odpisał konkretnie: Wiąże się to z uproszczoną grafiką, mniejszą liczbą postaci bądź zdarzeń na ekranie lub innego rodzaju poświęceniami.
A co z wersją Far Cry 4 na konkurencyjnego Xboksa One? W przypadku konsoli Microsoftu Hutchinson nie ujawnił ani rozdzielczości, ani płynności. Stwierdził tylko, że również w tym przypadku gra wygląda wspaniale, a wszystkie szczegóły techniczne zostaną zdradzone niebawem.
Na pytanie, jak wersja Far Cry 4 na Xbox One wygląda w porównaniu do edycji z PS4, człowiek Ubisoftu ograniczył swoją wypowiedź do prostego: Identycznie, nie widzę żadnej różnicy. Miejmy nadzieję, że gracze również jej nie dostrzegą...
Premiera Far Cry 4 nastąpi 20 listopada. Tytuł wyjdzie na PC oraz konsole: PlayStation 3, PlayStation 4, X360 i Xbox One.
Kwestia płynności oraz rozdzielczości w grach Ubisoftu stała się ostatnio bardzo gorąca. Najpierw deweloper poinformował, że Assassin’s Creed: Unity odpalimy na PS4 oraz Xbox One w rozdzielczości 900p oraz 30 fps. Dzięki temu mieliśmy uniknąć różnych debat na temat wydajności wspomnianych platform. Następnie słyszeliśmy tłumaczenie, że twórcy nie obniżyli specyfikacji Assassin’s Creed: Unity na jednym sprzęcie kosztem drugiego.
Na koniec projektant poziomów w Unity - Nicolas Guerin - stwierdził, że tak w zasadzie to 30 fps jest lepsze od 60 klatek na sekundę. Co sądzicie o całym zamieszaniu wokół fps-ów?