Fallout 76 – tak się zmieni seria

Fallout 76 – tak się zmieni seria
Filmiki z gier Newsy PC PS4 XOne

W grze Fallout 76 po raz pierwszy będziemy mogli odkrywać pustkowia z innymi graczami, a w związku z tym, niektóre systemy zostały dostosowane, aby odpowiednio pasować do nowej przygody.

Jeśli nie możesz się już doczekać premiery Fallouta 76, prawdopodobnie masz na koncie sporo czasu w Falloucie 4 – w odkrywaniu Wspólnoty, zakładaniu osad i próbach przetrwania w trudnym, postnuklearnym świecie. Wszystkie te elementy pojawią się też w grze Fallout 76, ale zauważysz, że kilka rzeczy się zmieniło. W grze Fallout 76 po raz pierwszy będziemy mogli odkrywać pustkowie z innymi graczami, a w związku z tym, niektóre systemy zostały dostosowane, aby odpowiednio pasować do tej ekscytującej nowej przygody.

Warsztaty z Fallouta 4 powracają – znów możemy wznosić różne budynki i systemy obronne z zebranych komponentów. Pojawiają się też nowe budowle, takie jak zbieracze zasobów, dzięki który możemy wydobywać surowce z żył, występujących w świecie gry.

Jedną z największych zmian w 76 jest C.A.M.P. (Certyfikowany Automat Mobilnej Produkcji). To osobisty warsztat, który możesz umieścić dosłownie w dowolnym miejscu w świecie i używać jako bazy domowej. Podczas eksploracji można przesuwać go z miejsca na miejsce, a zapewnia on także opcję szybkiej podróży i odradzania się. Po przesunięciu C.A.M.P., wszystkie wzniesione budowle zostają składowane i opisane projektami, aby można je było szybko odbudować lub stworzyć kopie ulubionych instalacji. W ten sposób, jeśli twoja osada zostanie zmieciona atomówką albo najechana przez innych graczy, nie musisz się martwić, że wszystko trzeba będzie zaczynać od początku.

W Fallout 76, system postaci S.P.E.C.J.A.Ł. powraca, a wszystkie parametry mają wartość początkową 1. Możesz zbudować swoją postać, zdobywając kolejne poziomy i przypisując punkty do statystyk S.P.E.C.J.A.Ł.-u: siłę, percepcję, wytrzymałość, charyzmę, inteligencję, zwinność i szczęście. Możesz przypisać 1 punkt do kategorii S.P.E.C.J.A.Ł. wraz z każdym zdobytym poziomem, aż do 50. Oprócz premii rozgrywki, które przyznają zwiększone atrybuty S.P.E.C.J.A.Ł.-u, każdego punktu można użyć, aby wybrać kartę profitu, związaną z daną kategorią.

W Appalachach nieznajomi mogą być niebezpieczni. Jeśli zaczniesz odpowiadać ogniem na atak innych graczy, może dojść do pojedynku o kapsle i drużynowych starć o dominację. Jeśli zdecydujesz, że nie chcesz walczyć, obrażenia zadawane przez atakującego gracza zostaną znacznie zmniejszone, co pozwoli ci uciec. Za graczy, którym uda się zabić bezbronnych uciekających, zostanie wyznaczona nagroda – ten status pozwala wszystkim graczom zaprowadzać brutalną sprawiedliwość i zgarniać nagrody za głowę sprawcy. Dopiero śmierć z rąk innego gracza spowoduje, że wrócimy do stanu „niewinności”. Gracze niczego nie zyskują zabijając innych, a gdy spotka ich nieunikniona śmierć, nagroda będzie wypłacana z ich własnej kieszeni.

Źródło: Bethesda

Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie