Fallout 76 dostał 4.5 GB poprawek. Patch 1.0.6 wylądował, oto lista zmian

Fallout 76 dostał 4.5 GB poprawek. Patch 1.0.6 wylądował, oto lista zmian
Newsy PC PS4 XOne

Bethesda udostępniła patch 6 do Fallout 76. To kolejna spora porcja poprawek w grze i jeśli jesteście ciekawi szczegółów, zapraszamy do czytania.

Aktualizacja nr 6 do Fallout 76 została udostępniona przez dewelopera. Update podbija wersje gry do 1.0.6.0, a pliki ważą w przypadku konsol mniej więcej 4.5 GB i około 3.5 GB dla PC.

Bethesda podkreśla, że patch 6 zawiera zwiększenie skrytek, zmiany w balansie i założeniach, a także mnóstwo poprawek błędów, z których wiele było zgłaszanych przez graczy.

Patch 1.0.6 do Fallout 76 – pełna lista zmian

OGÓLNE

  • Utrzymanie serwerów: Ponieważ operujemy na ogólnoświatowych serwerach, które są w użyciu już od dłuższego czasu i zdarza się na nich doświadczać lagów, jesteśmy zmuszeni przeprowadzać na nich częstsze prace konserwacyjne. Użytkownicy mogą spodziewać się komunikatów ostrzegających o rozpoczęciu prac technicznych z prośbą, aby dołączyli do innego świata. Powinno to wpłynąć pozytywnie na wrażenia z rozgrywki podczas przygód w Appalachach.

ZRÓWNOWAŻENIE I ZAŁOŻENIA GRY

  • Pancerz wspomagany: Liczba sprężyn wymagana do wytworzenia i naprawy nóg pancerza wydobywczego poziomu 25, 35 i 45 została znacząco zmniejszona.
  • Uzbrojenie: Pistolety sygnałowe zostały usunięte z listy broni legendarnych, gdyż nie mogą korzystać z legendarnych modyfikacji.

C.A.M.P., RZEMIOSŁO ORAZ WARSZTATY

  • Limit skrytki: Limit składowania w skrytkach został zwiększony z 600 do 800 funtów.
    • Uwaga autorów: Czytaliśmy wasze uwagi, z których wynikało, że obecny limit składowania, 600 funtów, mógłby zostać jeszcze zwiększony. Dokładnie zbadaliśmy sprawę i uznaliśmy, że możemy dodać nieco więcej miejsca do skrytek.
  • Umieszczanie C.A.M.P.: Gdy gracz dołączy do świata i okaże się, że pozycja jego C.A.M.P. jest zajęta, wyświetli się wiadomość, która umożliwi mu zostanie w tym świecie lub podjęcie próby dołączenia do innego.
    • Jeśli gracz zdecyduje się znaleźć inny świat, zostanie usunięty z aktualnego, a następnie rozpocznie się próba umieszczenia go w nowym.
    • Operację można powtórzyć, jeśli okaże się, że pozycja C.A.M.P. gracza jest również zajęta w nowym świecie.
  • Warsztaty: Gracze nie muszą już wchodzić w bezpośrednie interakcje z przejętymi warsztatami, aby kwestionować ich posiadanie. Warsztaty można teraz kwestionować i przejmować z dowolnego miejsca w obszarze budowy.
    • Uwaga autorów: Możliwość kwestionowania przejętego warsztatu jest zamierzonym i pożądanym zachowaniem, zgodnym z projektem tego systemu. Zmiana ta powinna zapobiec sytuacjom, kiedy to posiadacz warsztatu mógł zapobiec przejęciu go przez innych graczy i nie otrzymać statusu Zbiega. Wystarczyło coś zniszczyć albo wyłamać zamek, aby dotrzeć do warsztatu.

WROGOWIE

  • Spalacze: Wydłużono czas pomiędzy kolejnymi salwami sonicznego krzyku spalaczy i królowej spalaczy do 10 sekund, aby zmniejszyć częstotliwość takich ataków.
    • Uwaga autorów: Zmiana ta powinna dać graczom nieco więcej czasu na reakcję pomiędzy salwami sonicznego krzyku. Społeczność dzieliła się naprawdę wieloma uwagami na temat spalaczy i obecnie sprawdzamy możliwości dalszych zmian i ulepszeń zrównoważenia związanymi z tymi przeciwnikami.

PVP

  • Zbieg: Uszkodzenie C.A.M.P. lub obiektu warsztatowego stworzonego przez innego gracza nie powoduje już, że gracz staje się zbiegiem. Atakujący musi je teraz całkowicie zniszczyć, aby uzyskać status zbiega.
    • Uwaga autorów: Gracze często skarżyli się, że za łatwo można otrzymać status zbiega po przypadkowym uszkodzeniu elementów w C.A.M.P. czy warsztacie. Zgadzamy się z tym i dlatego wprowadziliśmy wspomnianą zmianę, aby ograniczyć liczbę przypadków, kiedy to zabłąkana kula mogła spowodować wyznaczenie nagrody za waszą głowę.

DŹWIĘK

  • Efekty dźwiękowe: Wyciągnięcie zawleczki granatu wywołuje teraz efekt dźwiękowy słyszalny dla pobliskich graczy.
  • Mapa: W trakcie umieszczania lub przesuwania niestandardowych znaczników mapy odtwarzany jest teraz efekt dźwiękowy.

INTERFEJS UŻYTKOWNIKA

  • Ikony gracza: Przesunięcie kursora na imię gracza na mapie wyświetla teraz jego aktualną ikonę.
  • Ikony gracza: Przesunięcie kursora na posiadany warsztat na mapie wyświetla teraz ikonę gracza, który jest obecnie jego właścicielem.
  • Wieżyczki: Oglądanie wieżyczki wzniesionej przez innego gracza w jego C.A.M.P. lub warsztacie wyświetla teraz na tabliczce wieżyczki imię właściciela i jego ikonę.
  • Czat głosowy: Kolor ikony mówiącego na tabliczce z imieniem w czacie głosowym aktualizuje się teraz w zależności od obecnego statusu gracza: gracze neutralni posiadają ikonę jasnożółtą, sojusznicy – złotą, a wrogowie i zbiegowie – czerwoną.

NAPRAWIONE BŁĘDY

WYDAJNOŚĆ I STABILNOŚĆ
  • Wczytywanie: Usunięto błąd, w wyniku którego sterowanie mogło się zawiesić, gdy gracz otworzył Pip-Boya natychmiast po pojawieniu się ekranu wczytywania.
  • Wczytywanie: Usunięto błąd, w wyniku którego gracz trafiał na nieskończony ekran wczytywania, jeśli wyszedł do menu głównego natychmiast po dołączeniu do świata.
  • Wczytywanie: Usunięto błąd na PC, w wyniku gracz trafiał na nieskończony ekran wczytywania, jeżeli kilku graczy z jego drużyny jednocześnie dołączyło do świata.
  • Wczytywanie: Usunięto błąd, w wyniku którego gracz mógł utknąć na nieskończonym ekranie ładowania z powodu rozbieżności w ekwipunku.
  • Wydajność: Usunięto błąd, w wyniku którego mogła pojawić się „czkawka” podczas przetwarzania przedmiotów.
  • Wydajność: Próba wytworzenia wielu przedmiotów w krótkim czasie spowoduje teraz włączenie opóźnienia do maksymalnie 1 sekundy pomiędzy kolejnymi próbami wytwarzania po kilku pierwszych. Funkcję tę wprowadzono, aby ulepszyć wydajność serwerów i nie powinna mieć ona wpływu na rutynowe wytwarzanie.
  • Wydajność: Usunięto błąd, który mógł wpływać na wydajność serwera podczas przetwarzania dużej liczby przedmiotów szybko po sobie.
  • Wydajność: Usunięto błąd, w wyniku którego liczba klatek na sekundę spadała, kiedy wielu graczy jednocześnie oddawało strzał na tym samym obszarze.
  • Stabilność: Usunięto błąd, w wyniku którego mogło dojść do wyłączenia gry, kiedy gracz z założonym pancerzem wspomaganym wchodził w interakcję ze stanowiskiem pancerza wspomaganego.
GRAFIKA I ELEMENTY GRAFICZNE
  • Stroje: Włosy nie przenikają już przez hełm rakietowego kostiumu Nuka-Girl.
  • Stroje: Podszewka pancerza nie jest już widoczna podczas noszenia kostiumu Srebrnego Fantoma.
  • Emotikony: Usunięto błąd, w wyniku którego liczba klatek na sekundę spadała podczas animacji gestu „Bitwa na śnieżki”.
  • Wrogowie: Usunięto błąd, który mógł powodować pojawienie się drugiej głowy na konkretnym wariancie spalaczy po dekapitacji strzałem w głowę.
  • Grafika: Zmiana stroju lub broni podczas aktywności mutacji „Kameleon” lub legendarnego efektu nie powoduje już, że te przedmioty są widoczne dla innych graczy.
  • Fragmenty kodów do atomówek: Litery i cyfry wyświetlane na fragmentach kodów do atomówek nie są już rozrzucone podczas podnoszenia.
  • Profity: Trajektoria lotu wyświetlana przez profit „Uwaga, granat!” pozostaje teraz widoczna, jeśli gracz się poruszy, jednocześnie trzymając granat odłamkowy.
  • Tryb foto: Powrót do widoku pierwszoosobowego po opuszczeniu trybu foto z wybraną bronią dystansową nie powoduje już, że ręce modelu postaci są przesunięte lub na ekranie pojawiają się ciemne efekty graficzne.
C.A.M.P., RZEMIOSŁO ORAZ WARSZTATY
  • Schematy: Schematy zawierające lustrzaną kulę można teraz właściwie umieszczać i nie powodują one wyświetlania komunikatu o błędzie unoszenia się obiektu.
  • Schematy: Próba umieszczenia schematu zawierającego elementy, które zostały umieszczone na półkach, nie powoduje już wyświetlania komunikatu o błędzie konieczności podparcia obiektu.
  • Schematy: Nazwy schematów mogą mieć teraz maksymalnie 25 znaków.
  • Budżet: Oswojone stworzenia nie zużywają już budżetu C.A.M.P. po tym, jak zostały zabite.
  • C.A.M.P.: Usunięto błąd, który mógł powodować, że menu C.A.M.P. pojawiało się u nowej postaci, zanim po raz pierwszy rozmieściła swój C.A.M.P.
  • Rzemiosło: Usunięto błąd, który mógł uniemożliwiać wytwarzanie lub naprawianie przedmiotów, mimo posiadania wymaganych materiałów, gdy te materiały znajdowały się częściowo w ekwipunku, a częściowo w skrytce.
  • Rzemiosło: Gracze, którzy przekroczyli całkowity limit wagi (1500 funtów) plus obecny maksymalny udźwig postaci, są teraz właściwie informowani, że nie mogą wytwarzać przedmiotów po przekroczeniu limitu.
  • Exploit: Usunięto exploit, który pozwalał na duplikowanie przedmiotów podczas przenoszenia C.A.M.P. z miejsca na miejsce.
  • Exploit: Usunięto exploit, który pozwalał na duplikowanie przedmiotów, jeśli schemat nie zapisał się właściwie.
  • Przepisy i plany: Usunięto błąd, w wyniku którego gracz nie mógł stworzyć przedmiotu, używając przepisu lub planu, który poznał już wcześniej.
  • Przetwarzanie: Dereń nie może być już automatycznie przetworzony. Wciąż można go jednak przetworzyć ręcznie.
  • Pracownie: Próba umieszczenia stanowiska pancerza wspomaganego na fundamentach w wielopoziomowym obiekcie nie powoduje już, że stanowisko jest umieszczane na piętrze.
WROGOWIE
  • Królowa spalaczy: Królowa spalaczy może teraz prawidłowo pozostawić po sobie plany z pełnego katalogu planów ultracytowego pancerza wspomaganego z jej listy łupów. Gracze mogą teraz właściwie otrzymać losową pozycję z jej listy łupów.
  • Ćmoczłek: Usunięto błąd, w wyniku którego Ćmoczłek nie opuszczał obszaru i nie reagował na ataki, gdy gracz do niego podszedł.
PRZEDMIOTY
  • Stroje: Czysty strój klauna właściwie liczy się teraz do zaliczenia misji dodatkowej „Zabić Wendigo” w Domu Strachów Freddiego.
  • Stroje: Rakietowy kostium Nuka-Girl nie może teraz zostać założony ani zdjęty podczas noszenia pancerza wspomaganego.
  • Stroje: Rakietowy kostium Nuka-Girl został rozdzielony na dwie części: korpus i hełm.
    • Uwaga autorów: Obecnie hełm, jeśli nie jest noszony wraz z korpusem, wygląda jakby częściowo unosił się nad postacią. Jest to stan tymczasowy aż do zmodyfikowania samego hełmu. Zmiana ta była konieczna, aby zapobiec kiepskim interakcjom z pancerzem wspomaganym i podszewką pancerza. Gracze, którzy posiadają już rakietowy kostium, uzyskają automatyczny dostęp do wytworzenia hełmu.
  • Pancerz: „Mściwy” efekt legendarny nie odbija już zmniejszonych obrażeń zadawanych przez innych graczy poza trybem PvP. Powinno to zapobiec przypadkom, w których gracz noszący mściwy pancerz mógł zostać nieumyślnie zbiegiem z powodu odbitych obrażeń, które zabiły jego napastnika.
  • Pancerz: Usunięto błąd, w wyniku którego obrażenia odbijane przez legendarny efekt mściwości były zmniejszane w zależności od odporności gracza broniącego się.
  • Pojemniki na kapsle: Dają teraz właściwą liczbę kapsli i nie generują tylko 1 kapsla jako łupu.
  • Exploity: Usunięto przepis na strój, który nigdy nie miał trafić do gry, a także przedmioty wytworzone na podstawie tego przepisu.
  • Reflektory: Ze wszystkich reflektorów pancerzy wspomaganych nie-Ćmoczłeków w Atomowym Sklepie usunięto błędnie dodaną flagę. Dodano także osobny czerwony reflektor Ćmoczłeka, który działa po założeniu pancerza wspomaganego Ćmoczłeka.
  • Holotaśmy: Wybór zatrzymania holotaśmy właściwie zatrzymuje teraz holotaśmę i nie odtwarza jej dalej.
  • Modyfikacje: Użycie celownika po nałożeniu modyfikacji „Sensory zwiadowcze” na hełm pancerza wspomaganego właściwie oznacza teraz wrogów na kompasie.
  • Pancerz wspomagany: Odporności nie są już niewłaściwie zmniejszane po wejściu do pancerza wspomaganego przy noszonej podszewce pancerza.
  • Pancerz wspomagany: W ekwipunku gracza właściwie używany jest teraz najpierw rdzeń fuzyjny o najmniejszym pozostałym ładunku zamiast losowo wybranego rdzenia.
  • Pancerz wspomagany: Naprawiono błąd, w wyniku którego elementy pancerza wspomaganego z nałożonymi malowaniami z Atomowego Sklepu można było przenieść do pojemników.
  • Uzbrojenie: Granatnik M79 i automatyczny granatnik są teraz klasyfikowane jako broń ciężka i właściwie korzystają ze wszystkich profitów broni ciężkiej z wyjątkiem profitu „Ciężkozbrojny”. Zamiast tego, korzystają z profitu „Bombowo”.
PROFITY
  • Ten się śmieje…: Wybuchowa przynęta nie zostaje już pozostawiona w momencie śmierci, jeśli używany jest profit „Ten się śmieje…”.
  • Sztuki walk: Premia szybkości ataku dotyczy teraz wyłącznie broni białej i nie zwiększa nieprawidłowo szybkostrzelności karabinu Gatlinga.
  • Rykoszet: Fanfara profitu Rykoszet nie wyświetla się już raz za razem, kiedy jego efekty są włączane kilka razy szybko po sobie.
  • Efekty drużynowe: Zaproszenie do drużyny musi zostać przyjęte, a drużyna sformowana, zanim profity drużynowe, takie jak „Manewry drużynowe”, zostaną zastosowane.
PVP
  • Odradzanie: Po zabiciu przez znajomego, wybór opcji odrodzenia, a następnie użycie menu społecznościowego, aby odrodzić się w miejscu pobytu tego znajomego, nie powoduje już, że obaj gracze pozostają do siebie wrogo nastawieni.
ZADANIA, WYDARZENIA I WYZWANIA
  • Pojemniki z misji: Przedmiotów niezwiązanych z zadaniem nie można już przenosić do pojemników z misji dla wydarzeń „Nakarm ludzi” i „Droga ku oświeceniu”.
  • Jeden z nas: Gracz już nie traci kongresowej karty dostępowej, jeżeli się rozłączy lub nastąpi awaria serwera.
PRZETRWANIE
  • Uzależnienia: Usunięto błąd, w wyniku którego uzależnienia aktualnie wpływające na postać nie wyświetlały się w menu statusu Pip-Boya.
  • Choroby: Radrobaki zwiększają teraz odnoszone obrażenia od promieniowania o 50% i nie zwiększają już nieprawidłowo mutacji i innych efektów.
  • Mutacje: Naprawiono niespójną interakcję pomiędzy profitami „Klasowe dziwadło”, „Barbarzyńca” i „Unik”, która mogła powodować, że przestawały one działać w połączeniu z mutacją „Mentalność stada”.
  • Mutacje: Mutacja „Czynnik leczący” nie powoduje już, że gracze stają się niezwyciężeni w stanie powalenia.
INTERFEJS UŻYTKOWNIKA
  • C.A.M.P.: Imię gracza pojawia się teraz właściwie na ekranie podczas podglądu C.A.M.P., nawet jeśli gracz ten nie znajduje się w pobliżu.
  • Sterowanie: Podłączenie kontrolera po uruchomieniu Fallouta 76 na PC z użyciem klawiatury i myszy nie powoduje już zniknięcia znaczników przycisków dla obiektów, z którymi można wchodzić w interakcje, takich jak pojemniki czy pracownie, aż do momentu ponownego uruchomienia klienta.
  • Sterowanie: Naciśnięcie klawisza szybkiej zamiany (domyślnie: lewy przycisk na padzie kierunkowym) po tym, jak obecnie wybrana broń się zepsuje, właściwie przełącza teraz na broń dodatkową.
  • Celowniki: Naprawiono błąd powodujący, że celowniki się nieprawidłowo poszerzały i kurczyły dla graczy korzystających z rozdzielczości 21:9.
  • Widok w grze: Zmiana schematu postaci w menu zmiany wyglądu poza Kryptą 76 nie powoduje już, że kamera ustawia się pod niezamierzonym kątem w widoku trzecioosobowym.
  • Holotaśmy: Próba odtworzenia holotaśmy z pustego terminala nie powoduje już, że Pip-Boy wyświetla pusty ekran.
  • Lokalizacja: Tekst „Pakiet kart profitów”, wyświetlający się podczas otwierania nowego pakietu kart profitów, jest teraz właściwie przetłumaczony w wersjach klienta gry innych niż angielska.
  • Mapa: Usunięto błąd, w wyniku którego ikony gracza nie wyświetlały się na mapie podczas wyboru miejsca odrodzenia.
  • Mapa: Gracze dźwigający za dużo, którzy zginą w strefie rażenia, mogą teraz właściwie odrodzić się przy najbliższym znaczniku mapy.
  • Powiadomienia: Komunikaty o usuniętej amunicji nie pojawiają się już na ekranie podczas zbierania flory lub innych materiałów krótko po wystrzale z broni.
  • Powiadomienia: Powiadomienie „Dołączasz do drużyny” właściwie wyświetla teraz konsolowe sterowanie, a nie skróty klawiaturowe PC, podczas gry na konsolach.
  • Powiadomienia: Usunięto błąd, w wyniku którego wyświetlany był czasem komunikat „Osiągnięto limit wagi” podczas prób handlu z innymi graczami.
  • Ramki trybu foto: Ramki trybu foto, które zostały zakupione w Atomowym Sklepie, właściwie wyświetlają teraz symbol atomu w menu trybu foto.
  • Sklep: Usunięto błąd na PC, który powodował, że sterowanie podczas kupowania atomów blokowało się.
  • Sklep: Zakup kilku przedmiotów z Atomowego Sklepu raz za razem w krótkim odstępie czasu nie powoduje już, że przedmioty te nie pojawiają się w menu rzemiosła do czasu ponownego uruchomienia klienta.
  • Sklep: Do neonowego znaku „Śmierć, śmiech i miłość” dodano obrazy podglądu.
  • Drużyny: Próba dołączenia do towarzysza z drużyny z menu głównego poprzez menu społecznościowe nie powoduje już wyświetlenia komunikatu, że zostanie on usunięty z drużyny.
  • Drużyny: Usunięto błąd, w wyniku którego członkowie drużyny nie mogli wczytać się do świata z przywódcą drużyny po tym, jak przywódca wybrał opcję „Graj”.
  • Drużyny: Usunięto błąd, w wyniku którego opcja „Graj z drużyną” w menu głównym nie działała przy próbie powrotu do towarzyszy w świecie po rozłączeniu lub wyłączeniu się gry.
  • Menu rozszerzone: Pasek transferu właściwie zatrzymuje się na 1 podczas przesuwania w celu zmniejszenia liczby elementów transferowanych.
  • Czat głosowy: Ikona głośnika w czacie głosowym pojawia się teraz właściwie na tabliczkach imion graczy, w czacie drużynowym i na liście czatu, gdy gracz mówi.
Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie