Epic Games Store zarobił przez pierwszy rok “więcej, niż przewidywano” – głównie dzięki exclusive’om
Uwielbiany przez graczy sklep funkcjonuje od grudnia 2018. Po ponad roku od uruchomienia platformy przedstawiciele Epic Games dzielą się refleksjami na temat wyników sprzedażowych.
Główny manager Epic Games Store Steve Allison wyjawił w wywiadzie dla GameDaily.biz, że od momentu debiutu w 2018 jego platforma wygenerowała “większe zyski, niż przewidywano”. Do dobrego rezultatu przyczyniły się w dużej mierze oferowane na Epic Games Store produkcje na wyłączność. Jak powiedział dyrektor generalny Epic Tim Sweeney, tytuły ekskluzywne stanowiły aż 90 procent przychodu firmy w 2019.
Pierwszy rok działalności Epic Games Store przyniósł serwisowi 680 mln dolarów; ze sklepu skorzystało 108 mln użytkowników. Okazuje się więc, że złe opinie graczy o platformie nie przekładają się na jej rezultaty sprzedażowe.
Warto również przypomnieć o trwającej cały czas akcji, w ramach której co tydzień na Epic Games Store udostępniana jest darmowa gra. Serwis miał zakończyć rozdawanie tytułów wraz z początkiem 2020, ale okazało się, że akcja wcale nie zmierza ku końcowi – przeciwnie, Epic ma wciąż w zanadrzu jeszcze wiele growych prezentów.