Co gdyby Elden Ring zostało stworzone przez Ubisoft? Tak wyobraża to sobie pewien gracz
Elden Ring zdecydowanie nie jest typową grą z otwartym światem. Brak tony znaczników na mapie i podpowiedzi to coś, co wyróżnia nową produkcję From Software na tle konkurencji. A co gdyby tytuł ten stworzyło Ubisoft? Cóż, zdecydowanie nie byłby tak intrygujący, jak jest obecnie.
Gracz przygotował grafikę, która prezentuje całkowicie przebudowany interfejs nowej gry twórców Dark Souls. Pojawiła się minimapa, znaczniki zadań, opisy questów, kultowe już znaki zapytania, “zmysł zmatowieńca”, instrukcje przypisania przycisków, pasek przedmiotów, widoczne statystyki i parę inna zmian. Nawet protagonista mówi sam do siebie podpowiadając graczowi dalsze kroki, a w lewym górnym rogu ekranu widać powiadomienie o dostępnych DLC.
Choć powyższy obrazek jest mocno przesadzony, moim zdaniem trafnie punktuje zarzuty, jakie stawiają Elden Ring gracze przyzwyczajeni do standardowych gier z otwartym światem. W sieci nietrudno natknąć się na osoby ubolewające chociażby nad brakiem minimapy i opisów zadań.
Oczywiście każdy gracz zaznajomiony z grami From Software nie spodziewał się, że deweloperzy skuszą się na rozwiązania rodem z produkcji Ubisoftu. Hidetaka Miyazaki i spółka nie zwracają uwagi na trendy i wychodzi im to na dobre.