Jak zadziała Elden Ring na konsolach? Nie jest źle, a po premierze może być jeszcze lepiej
Bandai Namco na łamach swojej strony podzieliło się danymi technicznymi wszystkich wydań konsolowych Elden Ring. Ile FPS i jaką rozdzielczość zaoferują sprzęty Xbox i PlayStation?
Zacznijmy od konsol Japończyków. “Zwykłe” PS4 zaoferuje maksymalnie rozdzielczość Full HD oraz docelowe 30 FPS. Podobnie jest z PS4 Pro, choć tutaj można liczyć na 3200 x 1800p. PS5 oczywiście wypada najlepiej, ponieważ w tym przypadku zadowolicie się 4K i docelową liczbą 60 klatek na sekundę. HDR na szczęście jest obsługiwany na każdej z tych konsol, choć ze względu na fizyczne możliwości ray tracing odnajdziecie tylko na “piątce”.
W przypadku Xboxów jest już nieco inaczej. Zwykły One zaoferuje maksymalnie 900P i docelowe 30 FPS. To jedyna z maszyn “zielonych”, które nie wesprze HDR-u. Przechodząc dalej, Xbox One X to już 4K i docelowe 30 FPS, Series S 1440p i możliwość grania w nawet 60 klatach, a Series X podbija osiągi swojej nieco słabszej wersji do rozdzielczości 2160p. Śledzenie promieni pojawi się jedynie w wydaniu na tę ostatnią z konsol.
Wybaczcie za liczbę powtórzeń słowa “docelowe”, jednakże dobrze jest to zaznaczyć, ponieważ tabela wydawcy jest pełna sformułowania “aż do”. Warto jeszcze wspomnieć, że PS5 oraz Xbox Series X i S wspomniane klatkarze osiągną w Performance Mode. Niestety, RT nie zadebiutuje od razu na premierę, a będzie dodane w stosownej aktualizacji.
Być może planujecie jednak zakup gry na PC. Jeśli tak, zajrzyjcie do tego artykułu, gdzie opisaliśmy sprawę wydania Elden Ring właśnie na komputery osobiste.