Gracze Elden Ring gubią się już na samym początku. Najnowsza aktualizacja na to pomaga
Elden Ring jest grą trudną, ale niektórzy doświadczają tego zdecydowanie za wcześnie. Okazuje się, że From Software musiało dodać samouczek do… samouczka.
Nikt nie chce wierzyć deweloperom, że na początku trzeba zeskoczyć w przepaść.
Elden Ring dostał drobną, ale ważną poradę
Zaczynacie grę w Elden Ring i praktycznie od razu jesteście wrzucani w olbrzymi świat imponującej zawartością produkcji. Nie ma się co dziwić – From Software nie poszło na kompromisy. Deweloperzy postanowili odrzucić charakterystyczne dla open worldów elementy na rzecz oddania graczowi pełnej swobody. Wszystko byłoby super, gdyby nie to, że jednocześnie gra miała być bardziej przystępna dla nowych graczy, a nie tylko weteranów soulsów. I taka jest, chyba że na już na początku nie zaufacie twórcom (czemu się absolutnie nie dziwię).
Lokacja, w której zaczynamy, to Jaskinia Wiedzy. No, w zasadzie to respimy się już nad nią, a o możliwości odbycia samouczkowej podróży informuje nas siedząca na krześle zjawa. Robi to jednak w klasycznym dla gier Japończyków stylu. Poza tym – twócy serio myślą, że nabralibyśmy się na podpuszczenie nas, aby skoczyć w przepaść? Zapewne tak pomyślało wielu graczy, którzy pominęli cały samouczek i udali się od razu na dostawanie łomotu od wrogów.
Patch 1.04 i ułatwienie koszmaru
Do gry trafił wczoraj spory patch 1.04. Łatka dodaje mnóstwo rzeczy i ponownie zmienia balans rozgrywki, ale twórcy nie chwalą się o drobnym, acz niezwykle ważnym usprawnieniem. Rozpoczynając grę, zobaczymy teraz komunikat o tym, że duch na krześle nie ściemnia i powinniśmy udać się do jaskini poniżej startowej lokacji, aby przejść samouczek. To bardzo ważny element zwłaszcza dla nowych graczy, którzy nie są zaznajomieni z pozycjami od From. Uczymy się tam bowiem walki, obrony, skradania, a nawet pokonujemy pierwszego “bossa”. Tak więc gra wita nas teraz takim… samouczkiem do samouczka. Jak informuje m.in. IGN, ekran z komunikatem nie pojawia się jednak każdemu, nawet niektórym graczom na świeżym zapisie. Zapewne to chwilowy problem, który zostanie niebawem załatany.
Nowa łatka to olbrzymia lista zmian, w których na pierwszy plan wysuwa się znerfienie jednego z najpopularniejszych sposobów na pokonanie wkurzającego bossa. Do tego dostaliśmy sporo poprawek stabilności, zlikwidowano szereg bugów oraz poprawiono ogólny balans rozgrywki. No i nieodżałowany Patches dostał nowe interakcje.