EA: Streaming przekona miliard nowych osób do grania w gry

Jak stwierdził szef działu nowych technologii Elecronics Arts, streaming i cloud computing to wynalazki przyszłości, które zachęcą wiele osób do grania w gry wideo.

Ken Moss, szef działu nowych technologii w EA, powiedział w wywiadzie dla GamesIndustry.biz, że Elektronicy planują inwestowanie znacznych sum w streaming i system grania w chmurze. “Dzięki streamingowi, nasze gry będą towarzyszyć graczom wszędzie tam, gdzie ci się wybiorą, dzięki czemu ludzie będą mogli grać jakkolwiek i gdziekolwiek zechcą. Nasze czyny pozostają w spójności z tą ideą. Nie wiadomo jeszcze, w jakim kierunku rozwinie się cloud gaming, ale pewne jest, że dzięki niemu do społeczności graczy dołączy kolejny miliard osób”, powiedział Ken Moss. “Na naszym globie żyje obecnie około 2,6 miliarda graczy. Chcemy przewodniczyć tej rewolucji, jednocześnie jako pierwsi ucząc się, jak tworzyć produkcje w tej zmieniającej się rzeczywistości”.

Zdaniem szefa technologii w EA, nie tylko granie w chmurze, ale także rozwój sztucznej inteligencji wpłynie znacząco na jakość wirtualnej rozrywki. Stanie się to w najbliższych latach.

Dzięki strumieniowaniu i graniu w chmurze Electonics Arts chce pozyskać nowych konsumentów, by zaistnieć jako poważny konkurent dla Microsoftu i Google’a. Autorska usługa xCloud Microsoftu zadebiutuje w 2020. Oferta giganta z Redmond prezentuje się obiecująco: producent ma zaoferować graczom dostęp do 50 gier. Google Stadia jest już dostępna, ale wielu użytkowników narzeka na jakość usługi.

Dagmara Kottke

Dagmara Kottke

Przygodę z grami zaczynała od tytułów takich jak Worms, THPS i Pizza Connection 2. Aktualnie obcuje przede wszystkim z produkcjami strategicznymi i pomysłowymi indykami; ogólnie gra w tytuły, w które nikt nie gra – i czyta książki, których nikt nie czyta.