Dyrektor DriveClub o “brakujących cieniach”, oświetleniu tuneli i split-screen
Kilka dni temu serwis PS4fans opublikował gameplay z finalnej wersji DriveClub. Filmik mogliście zobaczyć również u nas, w tym newsie. Materiał pozwalał podejrzeć, jak wyścigi od Evolution Studios prezentują się naprawdę, bez marketingowej ściemy.
Niektórzy gracze zauważyli oglądając wspomniany filmik, że podczas wyścigu pod samochodem nieraz brakuje cieni, co sprawia dziwne wrażenie, jakby auto pływało czy też latało nad ulicą. Poniżej zobaczycie screena, który przedstawia jeden z takich momentów.
Do sprawy odniósł się dyrektor DriveClub, czyli Paul Rustchynsky. Jak skomentował owe brakujące cienie?
Według niego źródłem problemu nie jest to, że cienie w DriveClub są niedokładne, lecz to, że bardziej niż w innych grach odwzorowują rzeczywistość. - Muszę przyznać, że zajęło mi trochę czasu, zanim sam się do tego przyzwyczaiłem, ale to jest całkowicie zgodne z fizyką. Nie używamy "fałszywych" cieni, które często ukrywają ten "efekt" - wyjaśnia Rustchynsky.
Jakby nie patrzeć, przy bardzo ostrym słońcu, które wisząc nad samochodem rzuca na niego swoje promienie, rzeczywiście cień pod autem jest niewidoczny...
Rustchynsky odniósł się również do oświetlenia w tunelach. Wyjaśnił, że jest teraz poprawiane i zostanie zaaplikowane do gry wraz z darmową aktualizacją, która będzie do pobrania tuż po premierze DriveClub. Dyrektor gry wspomniał o tym na forum NeoGAF, odnosząc się do gifa przedstawiającego jazdę tunelem. Obiecał, że oświetlenie będzie wyglądać jeszcze lepiej.
Na koniec dobra wiadomość dla osób, które myślą o graniu w DriveClub na podzielonym ekranie. Nie traćcie nadziei! - Nie planujemy takiej opcji obecnie, lecz nie oznacza to, że porzucamy tę myśl - wyjaśnia Rustchynsky.
Przypominamy, że premiera DriveClub - jedynie na PS4 - nastąpi już 8 października. Więcej informacji oraz ciekawostek na temat gry znajdziecie tutaj.