Diablo IV bez pay-to-win. Blizzard wyjaśnia, co dokupimy za prawdziwe pieniądze

Diablo IV, Redfall i Starfield mają ponoć problemy i mogą zawieść graczy
Newsy

Jeśli martwią Was uporczywe mikropłatności w Diablo Immortal, raczej możecie być spokojni o Diablo IV. Blizzard zapewnia, że w grze nie będzie się dało kupić potężnego wyposażenia za prawdziwe pieniądze.

Tryb sezonowy zmusi graczy do tworzenia nowych postaci i poświęcenia czasu na rozwój swoich bohaterów. Rozwiązanie to ma sprawić, że wprowadzanie systemów pay-to-win stanie się właściwie niemożliwe z uwagi na projekt rozgrywek sezonowych.

Aby zagrać w nowym sezonie, stworzysz nową postać i doświadczysz nowych funkcji sezonowych i zawartości, jednocześnie zdobywając kolejne poziomy wraz z innymi graczami. W ten sposób (…) Twój wysiłek i umiejętności – mierzone zarówno przez zręczność, jak i wiedzę – decydują o tym, jak potężna jest Twoja postać. Pozwala to również na udział graczom, którzy przegapili ostatni sezon. Ten projekt sezonów wymaga, aby cała moc postaci pochodziła z gry, więc nie będzie można płacić za jej wzmacnianie w Diablo IV

– poinformował Gam Director, Joe Shely, na blogu gry

W grze pojawi się też Season Pass, który zapewni graczom dwa typy nagród: darmowe (przedmioty kosmetyczne, waluta premium i “przyspieszacze” rozgrywki) oraz płatne (przedmioty kosmetyczne i waluta premium). Wygląda więc na to, że Season Pass nowego Diablo będzie całkowicie pobocznym zakupem.

Waluta premium ma pozwolić graczom Diablo IV na nabywanie przedmiotów kosmetycznych w wewnątrzgrowym sklepiku. Oznacza to, że płacąc za przepustkę sezonową nie otrzymacie żadnej przewagi nad innymi graczami. Nawet jeśli oferowana w sklepiku skórka pancerza sprawi, że będzie wyglądał on na przepotężny kawał zbroi, w praktyce nie będzie miała żadnego wpływu na jego statystyki.

Miejmy nadzieję, że Blizzard dotrzyma obietnicy i nowe Diablo faktycznie będzie pozbawione mikropłatności mogących wpłynąć na siłę postaci graczy. Tytuł ten ma skręcić w stronę MMO, więc każda dodatkowa przewaga nad innymi gracza może mieć spore znaczenie.

Jakub Stremler
O autorze

Jakub Stremler

Redaktor
Popkulturowy kombajn lubujący się w literaturze weird fiction, filmowych horrorach, dobrej muzyce i grach wszelkiego rodzaju. Po godzinach studiuje game design i pielęgnuje pasję do sportu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie