Diablo II Resurrected i Diablo II
0 komentarzy

Blizzard, coś ty zrobił z optymalizacją Diablo 2 Resurrected

Blizzard chyba nie odrobił pracy domowej z optymalizacji remaków swoich gier. Diablo 2 Resurrected na konsolach nie działa tak dobrze, jak mogłoby.

Po premierze Diablo 2 Resurrected można powiedzieć, że Warcraft III Reforged nie było przypadkowym potknięciem docenionego studia. Niestety, tu także optymalizacja wydaje się pozostawiać sporo do życzenia. Szczególnie że remake powstał na szkielecie 20-letniej gry.

Diablo 2 Resurrected z wariującą optymalizacją na konsolach

Nowe wcielenie klasycznego hack’n’slasha zostało dokładnie przetestowane przez redaktorów VG Tech. Wzięli oni pod lupę wersję na PlayStation 5, a także Xbox Series X/S. Sprawdzili obydwa tryby gry – „performance” i „quality”.

Zacznijmy od „quality mode” na PS5 i XSX. Okazuje się, że gra faktycznie trzyma natywną rozdzielczość 4K, ale zdarzają się jej spadki do 1440p. Niestety, nie da rady uruchomić jej w tym trybie w 60 klatkach na sekundę. Nie są to osiągi możliwe dla większości aktualnie wydawanych gier, ale przecież to odświeżona wersja produkcji sprzed 20 lat, która wciąż nie wygląda jakoś szczególnie imponująco.

Z trybem wydajności nie jest lepiej. Tutaj powinniśmy mieć gwarancję 60fps przy 1440p, ale zdarza się spadek rozdzielczości do nawet 960p. Płynność w większości jest na szczęście zachowana.

W przypadku Xbox Series S sytuacja jawi się nieco lepiej, a przynajmniej jeśli chodzi o tryb wydajności. Zazwyczaj udaje się trzymać stałe 60 fps (z okazjonalnym spadkiem o połowę) przy rozdzielczości 1080p. Jeśli postawimy na jakość, musimy szykować się na spadki do nawet 20 fps przy 1440p. Blizzard… mogło być lepiej.

Rejestracja konta

Dołącz do grona użytkowników Planety Gracza

Chcesz brać udział w konkursach, wygrywać nagrody i wiedzieć o najnowszych premierach jako pierwszy? Zarejestruj się i dołącz do naszej społecznośći.
Rejestrując się, akceptujesz regulamin naszego serwisu

Masz już konto? Zaloguj się