Data premiery Cyberpunk 2077 w sieci, a CD Projekt nie zamierza komentować plotek
Polska spółka nie zaprzecza, ani nie potwierdza.
Kilka dni temu jeden ze szwedzkich sklepów opublikował kartę gry Cyberpunk 2077, podając przy okazji, że premiera tytułu nastąpi 30 września 2017 roku. Jakby nie patrzeć, taki termin wydaje się niezbyt odległy i ciężko dać mu wiarę.
Jeden z graczy zapytał na oficjalnym forum CD Projekt, ile jest prawdy w podawanych obecnie w mediach informacjach o dacie premiery CP2077 rzekomo ujawnionej przez szwedzki sklep.
Polska firma nie zamierza jednak ustosunkowywać się do takich doniesień. – Nie komentujemy plotek, które pojawiają się w prasie – odpowiada Katarzyna Szulc, przedstawicielka CD Projekt.
Nadal zatem pozostajemy w ciemności, podczas gdy Adam Kiciński już rok temu wspominał na łamach Money.pl: mamy zaplanowaną datę premiery, ale powiemy o niej, gdy będziemy gotowi rozpocząć promocyjne działania.
Sądzicie, że końcówka przyszłego roku jest mocno nierealna?
CD Projekt z milionowym dofinansowaniem od państwa, które może pomóc Cyberpunk 2077
We wrześniu pisaliśmy o liście wniosków, które dostały się do kolejnego etapu PROGRAMU OPERACYJNEGO INTELIGENTNY ROZWÓJ 2014-2020. Kto przejdzie przez sito, otrzyma dofinansowanie na wybrane działania.
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju podało już wyniki konkursu i jeśli chcecie zobaczyć, kto otrzyma państwowe pieniądze, zerknijcie do tego dokumentu PDF.
Na największe wsparcie może liczyć spółka CD Projekt, która na działania firm CD Projekt RED oraz GOG otrzyma blisko 30 milionów złotych. Na co zostaną wydane takie pieniądze?
Na początek mamy City Creation – kompleksowa technologia służąca do kreacji „żywego”, grywalnego w czasie rzeczywistym, miasta o wielkiej skali, która bazuje na zasadach, sztucznej inteligencji i automatyzacji oraz uwzględnia opracowanie innowacyjnych procesów i narzędzi wspierających tworzenie najwyższej jakości gier z otwartym światem.
CD Projekt wnioskował również o dofinansowanie Animation Excellence – kompleksowa technologia umożliwiająca znaczny wzrost jakości i produktywności skomplikowanych animacji ciała i twarzy na potrzeby gier RPG z otwartym światem, uwzględniająca również innowacyjne rozwiązania procesowe i unikalny zestaw dedykowanych narzędzi.
Trzecim wnioskiem było Cinematic Feel – kompleksowa technologia umożliwiająca dostarczanie unikalnej, filmowej jakości w grach RPG z otwartym światem, uwzględniająca również innowacyjne rozwiązania procesowe i unikalny zestaw dedykowanych narzędzi.
A na sam koniec Seamless Multiplayer – kompleksowa technologia umożliwiająca tworzenie unikalnej rozgrywki dla wielu graczy, uwzględniająca wyszukiwanie przeciwników, zarządzanie sesją, replikację obiektów oraz wsparcie różnorodnych trybów rozgrywki razem z unikalnym zestawem dedykowanych narzędzi.
Należąca do holdingu CD Projekt firma GOG Poland Sp. z o.o. starała się z kolei o pieniądze na system generycznego wsparcia cross-platformowej rozgrywki wieloosobowej w grach komputerowych dla najpopularniejszych konsol i systemów operacyjnych.
Liczymy, że część z nowych technologii znajdzie zastosowanie przy Cyberpunk 2077 i z niecierpliwością czekamy na jakiekolwiek szczegóły dotyczące produkcji.