Cyberpunk 2077 wielkim wygranym gali CEEGA. Znamy wszystkich zwycięzców
CD Projekt RED ma powody, aby świętować kolejny sukces związany z Cyberpunk 2077. Polscy deweloperzy zostali docenieni jako autorzy najlepszej gry tego roku na gali CEEGA.
Cyberpunk 2077 ponownie doceniony, tym razem za całokształt, narrację oraz realizację dźwięku.
Kapituła CEEGA wybrała. Cyberpunk 2077 najlepszy
W trakcie niedawnych targów Poznań Game Arena odbyła się gala wręczenia nagród Central & Eastern European Game Awards. Jest to specjalna inicjatywa mająca nagrodzić i wyróżnić najlepsze produkcje powstałe w regionie środkowo-zachodniej Europy.
Kapituła CEEGA wybiera nominacje do ośmiu kategorii – audio, design, styl wizualny, technologia, ukryta perełka, narracja, najlepsza gra mobilna i gra roku. Później wyłaniani są zwycięzcy. Tak się złożyło, że w tegorocznej edycji to właśnie CP77 zgarnął najważniejszą statuetkę, ale nie tylko ją.
Polska produkcja, karcona niedługo po premierze za zatrzęsienie bugów, dziś zdaje się działać i wyglądać już o wiele lepiej. Choć wersja na next-geny została opóźniona, twórcy i tak mają powód do radości. CP77 zebrał statuetki w kategoriach: audio, narracja i gra roku.
Pełna lista zwycięzców tegorocznej edycji CEEGA prezentuje się następująco:
Styl wizualny:
Papetura, Petums
Audio:
Cyberpunk 2077, CD Projekt RED
Design:
Factorio, Wube Software Ltd
Narracja:
Cyberpunk 2077, CD Projekt RED
Technologia:
Outriders, People Can Fly
Ukryta perełka:
Papetura, Petums
Najlepsza gra mobilna:
Card Hog, SnoutUp Games
Najlepsza gra:
Cyberpunk 2077, CD Projekt RED
Rozdanie nagród CEEGA odbyło się w piątek 22 Października w ramach tygodnia gier w Poznaniu i jest to przykład spójności branży gier w Europie Środkowo-Wschodniej. Kapituła przyznająca nagrody składała się z 21 członków z 10 krajów, po dwóch członków z każdego terytorium: jednego dziennikarza i jednego specjalisty z branży.
Informacja prasowa
Dość powiedzieć, że sama inicjatywa jest bardzo chwalebna. Organizatorzy wskazują, że region Europy środkowo-wschodniej liczy sobie ponad 1 tys. studiów tworzących gry i ponad 30 tys. gamedeweloperów i osób pracujących w tej branży.