Cyberpunk 2077 również pod ziemią. CD Projekt RED o mapie gry

Cyberpunk 2077 również pod ziemią. CD Projekt RED o mapie gry
Newsy PC Polecamy! PS4 XOne

W sieci pojawiły się kolejne ciekawe informacje dotyczące Cyberpunk 2077, a konkretnie – mapy gry. Jak się okazuje, ta zostanie rozbudowana w pionie nie tylko w górę, lecz również w głąb ziemi.

Rozwijamy temat mapy gry w Cyberpunk 2077 dzięki wypowiedziom, jakich główny projektant zadań – Paweł Sasko – udzielił podczas rozmowy z LastKnownMeal. Deweloper przyznał, że teren naszych działań to nie tylko powierzchnia ziemi oraz to, co pnie się w górę. Zajrzymy również na poziomy minusowe.

Cyberpunk 2077 pod ziemią, z zalanymi obszarami

Już w czerwcu dowiedzieliśmy się, że w Cyberpunk 2077 pojawią się zadania związane z wodą, a V znajdzie się na pokładzie pojazdów pływających, których jednak nie będzie mógł prowadzić osobiście. Nasz bohater będzie mógł jednak pływać wpław i wykorzysta to, by dotrzeć do nowych terenów, inaczej niedostępnych do odwiedzenia. Co ciekawe, w grze znajdą się także lokacje umiejscowione pod ziemią, w tym również zalane wodą, co znaczenie rozbuduje świat CP 2077. Paweł Sasko wspomniał o tym odpowiadając na pytanie o rozmiar mapy gry, a konkretnie o to, jak ma się on do mapy Wiedźmina 3 (poniższy materiał – od 2:13:40).

Deweloper przyznał, że ciężko mu porównać oba światy, ponieważ obszar Cyberpunk 2077 będzie wertykalny, z ogromnymi budynkami, gdzie gracz będzie mógł wejść na każde piętro i do każdego mieszkania. Do tego tunele i inne podziemne atrakcje, a gra jest jeszcze w produkcji, więc naprawdę trudno przeliczyć mapę gry na kilometry kwadratowe.

Przypominamy, że niedawno o mapie Cyberpunk 2077 wypowiedział się Ryszard Borzymowski z firmy CD Projekt RED.

– Jeśli spojrzeć na samą powierzchnię pod względem kilometrów kwadratowych, to Cyberpunk 2077 może być nawet trochę mniejszy niż Wiedźmin 3, ale naszym celem jest gęstość zawartości. Wychodzimy od świata przybliżonego wielkością jak w Wiedźminie i kondensujemy go, usuwając pustkowia – zaznaczył deweloper.

Nie jest to pójście na ustępstwa, lecz chęć stworzenia wiarygodnego świata w Cyberpunk 2077, gdzie mapę należy zbudować nieco inaczej niż w grach z Białym Wilkiem.

– W Wiedźminie mieliśmy otwarty świat z rozległymi terenami, drogami oraz lasami pomiędzy mniejszymi wioskami i większymi miastami jak Novigrad, ale w Cyberpunku 2077 jesteśmy osadzeni w Night City. To integralna część settingu, można powiedzieć, że to w zasadzie bohater, dlatego mapa musi być gęstsza. Nie uzyskalibyśmy efektu końcowego, który chcieliśmy osiągnąć, gdyby miasto nie było wiarygodne (…), więc wyładowaliśmy je życiem – podkreśla Ryszard Borzymowski.

Jak zatem widzicie, CD Projekt RED nie stara się na siłę budować pustych przestrzeni, lecz idzie w drugą stronę – chce zapewnić nam gęste i wiarygodne odczucia z przemierzania świata Cyberpunk 2077.

Premiera Cyberpunk 2077 została zaplanowana na 16 kwietnia 2020 roku. Gra ukaże się równocześnie na komputerach PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie