Cyberpunk 2077 bez podaj, przynieś, pozamiataj. Oto 4 typy zadań w grze

Cyberpunk 2077 bez podaj, przynieś, pozamiataj. Oto 4 typy zadań w grze
Newsy PC Polecamy! PS4 XOne

Wiemy już, że zadania poboczne w Cyberpunk 2077 mogą wpłynąć na główną historię , lecz to nie jedyne ciekawe wieści na temat tego, co w grze będziemy mieli do zrobienia.

CD Projekt RED chce nam zafundować coś niepowtarzalnego, jeśli chodzi o questy w Cyberpunk 2077 – i to dosłownie, ponieważ w grze nie będzie misji w stylu “podaj, przynieś, pozamiataj”, czyli takich, które polegają na zebraniu pewnej liczby przedmiotów i dostarczeniu ich pod wskazany adres. Tutaj wszystko ma się opierać na historii.

Cyberpunk 2077 – rodzaje zadań w grze

Fabułę w Cyberpunk 2077 poznamy nie tylko wykonując misje główne, lecz również biorąc udział w wielu innych aktywnościach rozsianych po Night City. Główną oś stanowią oczywiście questy popychające fabułę do przodu i jest to pierwszy typ zadań w grze.

Drugi typ misji to zadania poboczne i jak zaznacza starszy projektant zadań, Philipp Weber, mogą one być małe lub naprawdę rozległe, czasem nawet większe niż misje główne. Co ciekawe, REDzi przykładają ogromną wagę do zadań pobocznych i nie znajdziemy wśród nich takich, które opierają się na bezmyślnym lataniu po mapie, żeby coś znaleźć.

Kiedy zaczynałem Wiedźmina 3, mieliśmy ogromny dokument ze wszystkimi pomysłami na zadania – powiedział Weber (dzięki Gamingbolt). – Jednym z nich było znalezienie listów na całym świecie, a gdy je znalazłeś, miałeś dostać nagrodę. Quest został odrzucony z komentarzem naszego głównego projektanta zadań, Mateusza Tomaszkiewicza: „My. Nie. Robimy. Fetch. Zadań!” – dodaje.

Więc oczywiście zawsze dobrze jest mieć na uwadze te proste zasady, ale myślę, że wiąże się to również z doświadczeniem – kontynuuje Weber. – Nasze misje zwykle nie są oparte na konkretnych działaniach w rozgrywce, ale na ciekawych historiach – czasem trzeba coś znaleźć i przynieść, ale w całym zadaniu jest coś więcej i prawdopodobnie zrobisz przy nim pięć innych rzeczy po drodze, więc jeśli raz coś musisz znaleźć, nie jest to złe – zaznacza deweloper.

Zadania poboczne są czasem rozwinięciem głównego wątku, pozwalają nam również poznać historię danego regionu i lokalnej społeczności.

Trzeci typ zadań w CP 2077 to coś na wzór zleceń w Wiedźminie 3, tutaj noszących nazwę Street Stories. V będzie mógł/mogła zatem podjąć się wykonania pewnych kontraktów, a jeśli sobie z nimi poradzi, zwiększy swoją reputację na ulicy.

Na koniec CD Projekt RED proponuje bardzo krótkie, nawet kilkuminutowe, małe wyzwania, które jednak odznaczają się największą kreatywnością i są jednymi z tych, które szczególnie mogą zapaść nam w pamięć.

I to by było na tyle, jeśli chodzi o typy zadań w Cyberpunk 2077. Mamy nadzieję, że gra zaoferuje nam dziesiątki godzin niesamowitej przygody. Przypomnijmy, że Cyberpunk 2077 pojawi się na PC, Xboksa One i PlayStation 4. Premiera gry została zaplanowana na 16 kwietnia 2020 roku.

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie