Cyberpunk 2077 – co tu robi LGBT? Oto odpowiedź
Cyberpunk 2077 doczekał się krytyki, którą wywołał plakat zauważony w świecie gry. Poszło o reklamę futurystycznej coli, do której zmiksowania zachęca transpłciowa postać.
CD Projekt RED prezentuje na targach E3 2019 grę Cyberpunk 2077, o której jest niezwykle głośno od kilku dni. Hype rośnie, zamówienia przedpremierowe przekroczyły już liczbę tych, które zebrał swego czasu Wiedźmin 3. Teraz dochodzi do tego szczypta kontrowersji, która… jeszcze bardziej rozniesie tytuł Cyberpunk 2077 w świat. A poszło o futurystyczny plakat.
Cyberpunk 2077 – “mix it up” niektórych obraża
Na ulicach Night City – metropolii w Cyberpunk 2077 – oraz na stoisku polskiego dewelopera na imprezie w Los Angeles, pojawił się plakat z kobiecą postacią, która ma widoczne męskie przyrodzenie (grafika poniżej). Jest również hasło mix it up (zmiksuj to) i dopisek: 16 smaków, które uwielbiasz mieszać.
Obrazek wywołał spory szum w niektórych środowiskach, które zarzucają deweloperowi, że robi celową prowokację, a plakat służy jedynie wywołaniu kontrowersji.
Nie zgadza się z tym twórczyni grafiki Katarzyna Redesiuk, która na łamach brytyjskiego Eurogamera od razu powiedziała, że nie jest zaskoczona reakcją. Według artystki, transpłciowa postać na posterze powinna poruszać obserwatorów, ponieważ w ten sposób pokazuje im istotny problem. A problemem jest w tym przypadku to, że megakorporacje przyszłości wykorzystują ludzkie ciało, by robić kasę. W Night City znajdziemy więc bardzo dużo reklam, które w erotycznym ujęciu wykorzystują wizerunki kobiet, mężczyzn oraz osób transpłciowych. Seksowne reklamy dachówek? Tutaj też to znajdziemy.
– Ludzie powinni być godnie reprezentowani. W świecie Cyberpunk 2077 wiele rzeczy, które teraz są tabu, jest czymś naturalnym. To świat, gdzie modyfikacje ciała są na porządku dziennym – podkreśla Katarzyna Redesiuk.