Car Mechanic Simulator z VR? Ogromne wsparcie dla projektu

Car Mechanic Simulator
Newsy PC

Symulator mechanika z nową funkcją.

Polski rząd ma zamiar wyłożyć prawie 116 mln złotych na rozwój polskiej branży gier wideo. Właśnie poznaliśmy wyniki I konkursu sektorowego GameINN, a na liście znalazło się sporo znanych studiów, które otrzymają od kilkuset do nawet kilku mln złotych na inwestycje w swoje projekty. Wśród nich jest CD Projekt RED, Techland czy CI Games. Nie zabrakło również wydawcy PlayWay, który otrzyma ponad 650 tys. złotych na rozwój gry Car Mechanic Simulator, a dokładnie jednego nowego aspektu.

Otóż w szczegółowych zestawieniu projektów, które otrzymają rządowe wsparcie, w przypadku PlayWay mowa jest o:

Dostosowanie sposobu użytkowania i funkcjonowania gry “Car Mechanic Simulator” do możliwości rzeczywistości wirtualnej (VR)

Wygląda więc na to, że w niedalekiej przyszłości gra otrzyma wsparcie VR. PlayWay wyliczło wartość projektu związnego z wdrożeniem nowego elementu do gry na ponad 1 mln złotych. Na ten cel otrzyma wspomniane 650 tys. dofinansowania.

Budżet I konkursu GameINN wynosił 80 mln zł, ale w połowie listopada został zwiększony do 116 mln zł. Dzięki temu dofinansowanie w wysokości ponad 115,8 mln zł otrzyma 38 nowatorskich projektów.

Wśród nich znajdują się m.in.:

  • opracowanie kompleksowej, bazującej na zasadach, sztucznej inteligencji i automatyzacji technologii, służącej do kreacji „żywego”, grywalnego w czasie rzeczywistym, miasta o wielkiej skali (City Creation),
  • prace badawcze z zakresu hiperrealistycznej balistyki pocisków i pancerzy, fotorealistycznej wizualizacji środowiska oraz współpracy użytkowników online oraz opracowanie prototypu interaktywnego symulatora pola walki o budowie modułowej, opartego o symbiozę środowiska rozszerzonej rzeczywistości (AR) i wirtualnej rzeczywistości (VR),
  • opracowanie innowacyjnej technologii pozwalającej na płynną i dynamiczną regulację wpływu czynników ludzkich i psychologii człowieka na zachowania i algorytmy sztucznej inteligencji,
  • stworzenie gry VR wspierającej terapię i rehabilitację osób po udarach,
  • stworzenie narzędzia umożliwiającego rozwój zdolności echolokacji u osób z dysfunkcją wzroku poprzez grę wykorzystującą dźwięki binauralne.

W ramach programu sektorowego GameINN planowane jest ogłoszenie jeszcze 3 konkursów. Kolejny konkurs, którego planowany budżet to 55 mln zł, zostanie ogłoszony 3 kwietnia 2017 r. Nabór wniosków będzie prowadzony od 5 maja do 6 lipca 2017 r.

Źródło: NCBR.gov.pl

Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie