Car Mechanic Simulator z VR? Ogromne wsparcie dla projektu
Symulator mechanika z nową funkcją.
Polski rząd ma zamiar wyłożyć prawie 116 mln złotych na rozwój polskiej branży gier wideo. Właśnie poznaliśmy wyniki I konkursu sektorowego GameINN, a na liście znalazło się sporo znanych studiów, które otrzymają od kilkuset do nawet kilku mln złotych na inwestycje w swoje projekty. Wśród nich jest CD Projekt RED, Techland czy CI Games. Nie zabrakło również wydawcy PlayWay, który otrzyma ponad 650 tys. złotych na rozwój gry Car Mechanic Simulator, a dokładnie jednego nowego aspektu.
Otóż w szczegółowych zestawieniu projektów, które otrzymają rządowe wsparcie, w przypadku PlayWay mowa jest o:
Dostosowanie sposobu użytkowania i funkcjonowania gry “Car Mechanic Simulator” do możliwości rzeczywistości wirtualnej (VR)
Wygląda więc na to, że w niedalekiej przyszłości gra otrzyma wsparcie VR. PlayWay wyliczło wartość projektu związnego z wdrożeniem nowego elementu do gry na ponad 1 mln złotych. Na ten cel otrzyma wspomniane 650 tys. dofinansowania.
Budżet I konkursu GameINN wynosił 80 mln zł, ale w połowie listopada został zwiększony do 116 mln zł. Dzięki temu dofinansowanie w wysokości ponad 115,8 mln zł otrzyma 38 nowatorskich projektów.
Wśród nich znajdują się m.in.:
- opracowanie kompleksowej, bazującej na zasadach, sztucznej inteligencji i automatyzacji technologii, służącej do kreacji „żywego”, grywalnego w czasie rzeczywistym, miasta o wielkiej skali (City Creation),
- prace badawcze z zakresu hiperrealistycznej balistyki pocisków i pancerzy, fotorealistycznej wizualizacji środowiska oraz współpracy użytkowników online oraz opracowanie prototypu interaktywnego symulatora pola walki o budowie modułowej, opartego o symbiozę środowiska rozszerzonej rzeczywistości (AR) i wirtualnej rzeczywistości (VR),
- opracowanie innowacyjnej technologii pozwalającej na płynną i dynamiczną regulację wpływu czynników ludzkich i psychologii człowieka na zachowania i algorytmy sztucznej inteligencji,
- stworzenie gry VR wspierającej terapię i rehabilitację osób po udarach,
- stworzenie narzędzia umożliwiającego rozwój zdolności echolokacji u osób z dysfunkcją wzroku poprzez grę wykorzystującą dźwięki binauralne.
W ramach programu sektorowego GameINN planowane jest ogłoszenie jeszcze 3 konkursów. Kolejny konkurs, którego planowany budżet to 55 mln zł, zostanie ogłoszony 3 kwietnia 2017 r. Nabór wniosków będzie prowadzony od 5 maja do 6 lipca 2017 r.
Źródło: NCBR.gov.pl