CD Projekt przeprasza i odnosi się do zarzutów. Był downgrade grafiki w Wiedźminie 3?
[caption id="attachment_24479" align="aligncenter" width="1920"] Wiedźmin 3: Dziki Gon - ustawienia ULTRA[/caption]
Rzekome pogorszenie grafiki w Wiedźminie 3 jest tak szeroko komentowane, że do zarzutów postanowiło odnieść się szefostwo firmy. I co mają do powiedzenia graczom?
Zapewne każdy już widział screeny, które mają udowodnić, że Dziki Gon wyglądał dwa lata temu o wiele lepiej (do przypomnienia na końcu tego artykułu). Tuż przed premierą Wiedźmina 3 niektórzy gracze zaczęli coraz głośniej mówić, że czują się oszukani i nie tego oczekiwali. Czy twórcy rzeczywiście pogorszyli jakość grafiki?
Do sprawy odniósł się Marcin Iwiński, współzałożyciel CD Projekt. Na łamach serwisu Eurogamer wytłumaczył po pierwsze kwestię, czy wersje konsolowe Wiedźmina 3 ograniczyły w jakiś sposób edycję tytułu na blaszaki. - Bez konsol nie ma Wiedźmina 3, jakiego znamy teraz. Możemy powiedzieć to otwarcie - zaznacza Iwiński wyjaśniając, że konsole pozwalają pójść wyżej w kwestii potencjalnej sprzedaży, ustalić większy budżet i zainwestować w tworzenie tego ogromnego świata.
Marcin Iwiński podkreślił, że co prawda skupiając się tylko na PC pewnie moglibyśmy osiągnąć więcej w kwestii oprawy. Lecz pozostaje kwestia pieniędzy: nie stać nas na coś takiego.
Downgrade grafiki w Wiedźminie 3? Iwiński odniósł się tutaj do prezentacji pecetowej wersji gry, którą pokazano dwa lata temu na imprezie VGX (filmik przypominamy na końcu newsa). To właśnie tamten trailer zachwycił wszystkich grafiką, której nie znajdziemy w finalnym produkcie.
- Może nie powinniśmy pokazywać tego trailera. Nie wiem, ale nie zdawaliśmy sobie sprawy, że ta wersja nie zadziała, więc to nie było kłamstwo czy zła wola, dlatego aktywnie nie komentujemy sprawy. Nie zgadzamy się z opinią o downgrade, ale odczucia graczy mogą być inne. Jeśli podjęli decyzję o zakupie na bazie materiałów z 2013 roku, to głęboko za to przepraszam. Rozmawiamy na temat tego jak to poprawić, ponieważ nie jest to sprawiedliwe - mówi Iwiński dziennikarzom Eurogamera. Dodaje, że ciągle trwają prace nad poprawieniem wersji PC.
Przy okazji zdradzono, że przyszły patch będzie zawierał 600 poprawek - w tym modyfikacje grafiki i jej ustawień. Wkrótce powinniśmy poznać szczegółową listę zmian.
Przypominamy, że gracze już teraz upiększają grafikę Wiedźmina 3. Jeśli chcecie zobaczyć efekty moda, galerię znajdziecie w tej wiadomości.
Prezentacja Wiedźmina 3 z 2013 roku