Do Bloodborne powróciła usunięta funkcja. Wystarczyła zmiana w dwóch linijkach kodu
Bloodborne docelowo miało mieć znacznie więcej zawartości, niż dostaliśmy. Jeden z moderów przywrócił do gry ruch znany z cyklu Dark Souls.
Mimo że dziś Bloodborne jest jedną z najpopularniejszych gier z PS4, a zarazem niezwykle ciepło przyjętą produkcją od From Software, wiele zawartości wycięto tuż przed premierą.
W Bloodborne da się kopać
Tytuł od From Software nie miał jednak jednej, szczególnie istotnej dla fanów marki Dark Souls, funkcji. Chodzi o klasyczny ruch polegający na kopnięciu wroga. W serii DS używa się go przede wszystkim do wytrącania przeciwników z równowagi.
Bloodborne, mimo olbrzymich podobieństw do cyklu DS, nie miał możliwości kopania. Jest to o tyle zastanawiające, że w pierwszych zwiastunach i gameplayach, a także filmikach z wczesnych wersji gry zatytułowanej wtedy Project Beast, możemy zauważyć, że postać potrafi przywitać przeciwnika swoim butem.
Jak się okazuje – twórcy wycięli tę funkcję w ostatnim momencie, zapewne niedługo przed premierą. Szczerze mówiąc, nie mam pojęcia, czemu tak się stało. Być może powodowała konflikty z innymi elementami, a być może przeciwników z tarczą było w grze zwyczajnie za mało, aby usprawiedliwiać wspomniany “ficzer”. W końcu to na nich ten ruch miał działać najlepiej.
Jednak moderowi Lance’owi McDonaldowi udało się przywrócić usuniętą funkcję! Tłumaczy on, że wystarczyło wyłącznie odblokować dwie linijki kodu. Oznacza to, że nie tyle kopanie w BB zostało usunięte, ile zablokowane. Na opublikowanym przez modera filmiku widzimy ruch w akcji.
Postać kopie przeciwnika z tarczą, co powoduje, że ten przez krótką chwilę chwieje się, co mogłoby dać graczowi czas na wyprowadzenie ataku. Niestety, nie wiemy czy kopnięcie działa tak samo, jak w serii DS, czy zostało domyślnie zbindowane pod konkretny przycisk.