Battlefield 2042 może mieć kłopoty z optymalizacją. Zwiastun wzbudził niepokój graczy
Wczoraj zobaczyliśmy nowy zwiastun Battlefield 2042. Można było na nim zauważyć liczne spadki płynności rozgrywki, z czego niektóre mocno rzucały się w oczy.
Nie była to pierwsza taka sytuacja w przypadku prezentacji najnowszej produkcji DICE. Poprzednie materiały również wskazywały, że optymalizacja może pozostawiać trochę do życzenia.
Niejako potwierdził to również znany informator, Tom Henderson. Rzekomo skontaktował się on z paroma deweloperami, którzy pracowali lub dalej pracują nad grą. Ich nieoficjalny komentarz raczej nie napawa optymizmem, choć trudno go jednoznacznie zinterpretować.
Odezwałem się do paru deweloperów w sprawie spadków płynności (widocznych – red. ) na zwiastunach Battlefield 2042. Konsensus to: “Jest jak jest, do czasu premiery”.
– napisał Tom Henderson na Twitterze
To nie jest “oficjalne ogłoszenie” czy coś w tym stylu. Raczej luźna rozmowa z kimś, kto pracował/pracuje nad grą.
Być może prezentowana na zwiastunach wersja gry nie jest tą najbardziej aktualną, a więc i nie najmocniej dopracowaną. Otwarta wersja beta nie działała źle, choć niektórzy gracze zgłaszali problemy ze spadkami liczby klatek na sekundę.
Nie wyciągajmy jednak pochopnych wniosków – dopóki Battlefield 2042 nie zadebiutuje, nie możemy mieć pewności, że faktycznie ma problemy z działaniem. Wszystko stanie się jasne, kiedy w sieci pojawią się pierwsze testy gry.