Assassin’s Creed: Unity – trudniejsza walka i 30 tysięcy osób w tłumie. Nowe informacje
Assassin’s Creed: Rogue zostało potwierdzone na PS3 oraz Xboksa 360 kilka dni temu. Publikowaliśmy wówczas obszerny materiał poświęcony grze. Dzisiaj mamy z kolei sporo nowych informacji na temat Assassin’s Creed: Unity, czyli części, która zmierza na PC, Xbox One oraz PlayStation 4. Data premiery została ustalona na 28 października.
Źródłem świeżych wiadomości jest ostatni numer magazynu Game Informer. Ciekawostki z artykułu, który się tam pojawił, wyciągnął jeden z użytkowników forum dyskusyjnego NeoGAF (nick Deadly Cyclone). Dotyczą one trybu kooperacji, poruszania się po mieście, systemu walki oraz postaci niezależnych, przede wszystkim straży.
Informacje przekazane przez Deadly Cyclone prezentujemy w punktach, by łatwiej było wszystko ogarnąć. Zapraszamy do lektury!
Assassin’s Creed: Unity - nowe informacje z magazynu Game Informer:
- Produkcja gry rozpoczęła się już cztery lata temu, w 2010 roku.
- Podczas personalizacji naszego bohatera będziemy mogli dostosować elementy ubioru zakładane na nogi, przedramiona oraz klatkę piersiową. Dodatkowo wybierzemy buty, kaptur czy maskę. Nie chodzi jedynie o to, by dobrze wyglądać. Przedmioty będą miały unikatowe właściwości. Przykładowo pas pozwoli zabrać więcej ekwipunku, a kaptur szybciej wtopić się w tłum.
- Skoro już jesteśmy przy tłumie - w Assassin’s Creed: Unity może on liczyć nawet 30 tysięcy osób!
- Misje z trybu kooperacji będziemy mogli przejść również grając w pojedynkę. Ponadto otrzymają one ustawienia poziomu trudności. Jeśli będziemy chcieli, nic nie stanie na przeszkodzie, by eksplorować z przyjaciółmi otwarty świat - tryb kooperacyjny nie ograniczy się zatem tylko do wykonywania z innymi osobami dedykowanych misji.
- W Assassin’s Creed: Unity zobaczymy podobne rozwiązanie do tego, które znamy z Watch Dogs. Grając w kooperacji, każda osoba będzie widziała swojego bohatera jako Arno, ale postacie pozostałych graczy mają wyglądać (dla nas) inaczej.
- System chowania się za osłonami zostanie usprawniony, a na dokładkę otrzymamy możliwość wychylania się np. za róg budynku. Same wnętrza budynków posłużą nam również, by skryć się w nich przed strażnikami. Twórcy podkreślają również, że budynki otrzymają skalę 1:1 i naprawdę będziemy widzieć ich ogrom.
- Algorytmy zachowania strażników również zostaną zmienione. Gwardziści posiadający status zaalarmowanych nie będą już automatycznie wiedzieć, gdzie się ukryliśmy. Jeśli np. znikniemy z ich pola widzenia, zaczną przeszukiwać okolicę tam, gdzie nas zgubili.
- Odświeżone zostaną również algorytmy różnych grup NPC, np. złoczyńców. Wyobraźcie sobie sytuację, że prowokujecie ich do ataku na siebie, a następnie wiedziecie prosto pod nos strażników, którzy mogą puścić się w pościg za drabami. Wówczas sami zostajemy bez nadzoru gwardzistów.
- System walki w Assassin’s Creed: Unity będzie zmodyfikowany. Teraz ma być trudniej - bez problemu dokopiemy góra trzem przeciwnikom, ale z piątką lepiej się nie mierzyć. Ponoć większą rolę odegra również broń, którą posługują się przeciwnicy.
- Nowością w serii będą walki z bossami polegające - jak donosi Deadly Cyclone - na parowaniu ciosów we właściwym momencie oraz robieniu uników, zamiast ciągłego naciskania przycisku ataku.