Alan Wake 2 to prawdziwy horror niczym Silent Hill, który Remedy chciało stworzyć od dawna

Czas przejścia Alan Wake 2 - aktor głosowy wygadał się na temat daty premiery
PC PS5 Xbox Series Xbox Series S

Alan Wake 2 został dziś oficjalnie zapowiedziany, a w sieci pojawiły się pierwsze szczegóły na temat produkcji. Tym razem znany pisarz napisze… horror.

Największą zmianą w stosunku do poprzedniej części jest z pewnością postawienie na cięższy klimat.

Alan Wake 2 jako horror

Alan Wake z 2010 roku okazał się jedną z najlepszych gier, w jakie grałem, mimo wielu widocznych wad i złych decyzji projektantów. Choć tytuł reklamowano hasłem “interaktywnego thrillera”, było w nim zaskakująco sporo strzelania i akcji. Tym razem Remedy postanowiło znacznie od tego odejść.

Druga część oficjalnie powstaje jako pełnoprawny horror, który może równać się z takimi gigantami jak Silent Hill czy Resident Evil. Widać to zresztą po trailerze z The Game Awards 2021, który znajdziecie w tym miejscu.

Na oficjalnym blogu PlayStation, dyrektor kreatywny Remedy Entertainemnt, Sam Lake, wyjaśnia, jak istotna jest dla nich najnowsza gra. Przytacza on przykład Maxa Payne’a, który nigdy nie był tworzony jako historia z potencjałem na kontynuację. Przy pracach nad “jedynką” Wake’a postanowiono, że to nie koniec i pojawi się dalsza część. Problem w tym, że przez wiele lat studio nie mogło sobie na to pozwolić. Lake wraz z małym zespołem analizowali wiele różnych możliwości, aby w końcu wpaść na pomysł, który spodobał się każdemu, a Epic Games zgodziło się pomóc z jego wcieleniem w życie.

Łatwo jest czuć się szczęśliwym i podekscytowanym, że Alan Wake 2 w końcu powstaje w oparciu o naszą ostatnią iterację koncepcji, a nie te, które pojawiły się wcześniej. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że po tak ciężkiej pracy jesteśmy w tym miejscu i możemy podzielić się z Wami naszą ekscytacją.

Sam Lake na blogu PlayStation

Control i Wake w jednym stali domu

Remedy opracowało własne “Remedy Connected Universe” w którym Control łączy się z AW. W przypadku “dwójki” to połączenie ma się jeszcze bardziej pogłębić i “podpowiadać to, co ma nastąpić”.

Reżyser gry wyjawia także, że nie będzie trzeba znać poprzednich gier ani “jedynki”, aby w pełni zagłębić się w świat Alana Wake’a 2. Deweloperzy stawiają na zupełnie inny gatunek. Odchodzą od zbyt dużej akcji na rzecz pełnoprawnego horroru, który ma “połączyć rozgrywkę z historią”. Więcej informacji poznamy latem 2022 roku, a na premierę przyjdzie nam poczekać do 2023 roku.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie