Aktualizacja Red Dead Online – nowy system prawa i grzywien, poprawiony balans broni…

Rockstar ujawnia pierwsze szczegóły aktualizacji Red Dead Online, która zostanie udostępniona graczom już 26 lutego.

Już 26 lutego Red Dead Online wzbogaci się o wiele nowych poprawek i ulepszeń świata gry – informuje Rockstar. Deweloper wymienia nowy system prawa i grzywien, balans broni czy zmiany w znacznikach postaci na radarze. Poniżej znajdziecie szczegółowy komunikat od Rockstar.

Aktualizacja Red Dead Online – szczegóły

Widoczność gracza

Wprowadzane zmiany są podyktowane neutralizacją destruktywnych zachowań toksycznych graczy.

Po pierwsze zmniejszy się widoczność znaczników z dużej odległości – Wasza pozycja na mapie nie zostanie ujawniona innym graczom, dopóki nie znajdziecie się w promieniu 150 metrów od nich. Nieco poza tym zasięgiem będziecie się pojawiać tylko wtedy, gdy wystrzelicie. Na przykład gracze w innych miastach czy regionach nie będą widoczni. Uniemożliwi to ciągłe nękanie innych graczy.

Wprowadzimy także nowy system, który będzie wskazywał zbyt agresywnych graczy. Agresywna postawa w grze (gracza oraz jego bandy) sprawi, że jego pozycja na mapie stanie się bardziej widoczna dla innych jako coraz ciemniejsza kropka zmieniająca kolor od niebieskiego do ciemnoczerwonego. Widoczność będzie wzrastać w wyniku złego postępowania, takiego jak atakowanie i zabijanie innych graczy lub ich koni poza zorganizowanymi trybami, wydarzeniami lub zawodami, czy misjami w grze swobodnej. Im częściej ktoś dopuszcza się tych czynów, tym szybciej wzrasta widoczność. Powrót na praworządną ścieżkę pozwoli z czasem zmniejszyć poziom widoczności.

Oprócz tego wprowadzamy również rozejmy i usprawniamy starcia. Już po jednym zabójstwie będziecie mogli zawrzeć rozejm, który dotyczyć będzie całej bandy. Jeśli jednak wolicie zmierzyć się z rywalem, to po zabójstwie możecie zainicjować starcie, które zmieni się w ograniczony czasowo minideathmatch w grze swobodnej. Punkty zdobywa się w nim za zabójstwa przeciwników.

Łowcy nagród i balans prawa

Jednocześnie gracze o dużym poziomie widoczności, za których wyznaczona zostanie wysoka nagroda, będą mogli spodziewać się wizyty łowców nagród. Łowcy, sterowani przez grę, będą usiłowali zabić danego gracza dla nagrody.

Przestępcze zachowania będą skutkowały grzywną o proporcjonalnej wartości. Będą mieć również odpowiedni wpływ na wskaźnik honoru. Na przykład zabicie innego gracza spowoduje wyznaczenie wyższej grzywny niż atakowanie mieszkańców miasta czy okrucieństwo wobec zwierząt. Z kolei pomniejsze przestępstwa pokroju grabieży czy plądrowania zmniejszą tylko honor.

Jeśli wartość nagrody przekroczy określony próg, zainteresują się Wami łowcy nagród, którzy będą chcieli Was zabić. Im wyższa nagroda za Waszą głowę, tym trudniej będzie zgubić pościg Wam i Waszej bandzie.

Wyzwania dnia

Zamierzamy także dodać różne wyzwania dnia do Red Dead Online Beta. Wypełniajcie zadania z przeróżnych aspektów życia na Dzikim Zachodzie, aby zdobyć samorodki złota i PD. Wyzwania mogą polegać na zbieraniu ziół, sprzedaży przedmiotów u pasera, polowaniu na zwierzęta i skórowaniu ich, opustoszeniu kryjówek, wygrywaniu starć i innych działaniach. Wyzwania dnia będziemy stale poprawiać i poszerzać, aby z czasem zawierały wyzwania specjalne, premie za serię i nie tylko.

Inne poprawki

Oprócz powyższych aktualizacji zamierzamy także wprowadzić kilka innych zmian w oparciu o zebrane opinie społeczności. Między innymi poprawiony zostanie balans wybranych modeli uzbrojenia, w tym lekkiego sztucera, którego celność zostanie zbliżona do innych karabinów powtarzalnych, przedmioty przewożone na końskim grzebiecie, np. truchła i futra, będą pozostawać na swoim miejscu po śmierci lub odrodzeniu postaci, a rozmowa głosowa zostanie ograniczona do bliższej odległości.

Źródło: Rockstar

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.