Akcesoria do Nintendo Switch – pady, etui, ładowarki, podstawki. Ceny nie są zbyt niskie
Tuż przed prezentacją sprzętu, w sieci pojawiły się informacje o akcesoriach do Nintendo Switch.
Od dokładnego poznania wszystkich informacji technicznych, tytułów startowych, daty premiery czy ceny Nintendo Switch, dzieli nas kilkanaście godzin. Specjalna prezentacja sprzętu została zapowiedziana na 12 stycznia (13 stycznia czasu polskiego, wczesny poranek).
Jednak już teraz możemy spojrzeć na kilka akcesoriów do konsoli, które znajdą się w sprzedaży za sprawą firmy HORI. Sprzęt ma być licencjonowany, zatem ceny również nie będą najniższe.
Za 30 euro dostaniemy klasycznego pada (grafika powyżej), 150 euro ma natomiast kosztować specjalny kontroler do bijatyk (Arcade Stick). 13 euro zapłacimy natomiast za podstawkę na Nintendo Switch, którą można będzie używać w trybie przenośnym konsoli. 30 euro damy za przejściówkę pozwalającą podłączyć sprzęt do sieci kablem Ethernet (normalnie korzystamy z WiFi), a 20 euro za ładowarkę podłączaną do gniazda zapalniczki samochodowej.
To oczywiście nie wszystko. Akcesoria do Nintendo Switch od HORI obejmą również etui oraz inne gadżety, które znajdziecie w poniższej galerii. Warto również zaznaczyć, że wszystko powinno wylądować na rynku w okolicach premiery konsoli (marzec tego roku), a podane ceny nie są ostateczne.
Akcesoria do Nintendo Switch od HORI
Nintendo Switch – specyfikacja techniczna daleko za PS4 i Xbox One
Japoński producent zamierza przedstawić oficjalnie specyfikację techniczną Nintendo Switch dopiero podczas specjalnej imprezy zaplanowanej na 12 stycznia przyszłego roku. Od pewnego czasu w sieci pojawiają się jednak przecieki na ten temat, które właśnie zostały w pewnej części potwierdzone.
Jak donosi brytyjski Eurogamer, na pokładzie Nintendo Switch znajdzie się architektura Maxwella. Układ GPU otrzyma 256 rdzeni CUDA oraz taktowanie na maksymalnym poziomie 1GHz. Takie parametry dotyczą jedynie konsoli podłączonej do stacji dokującej. Jeśli sprzęt opuści swoje gniazdko, moc układu graficznego zostanie ograniczona programowo o 40 procent. Wszystko po to, by zaoszczędzić na baterii, która pozwoli tym sposobem dłużej pograć poza domem. Widać zatem, że Big N nie patrzy na parametry, lecz przede wszystkim zwraca się w stronę mobilnych graczy, co zresztą uwypuklał pierwszy oficjalny filmik prezentujący sprzęt.
Jeśli odłączymy Nintendo Switch od telewizora, ograniczeniu nie ulegnie natomiast wykorzystanie procesora oraz pamięci. Wydajność CPU ma pozostawać taka sama niezależnie od trybu i wynosić 1020 MHz. Zatem w mobilnej odsłonie możemy spodziewać się gorszej grafiki/niższej rozdzielczości, lecz takiej samej inteligencji przeciwników czy zasad fizyki świata przedstawionego, za co odpowiada procesor.
Co ciekawe, producenci gier będą mogli tworzyć dwie różne wersje tytułu, czyli pod telewizor oraz pod tryb mobilny. Jeden z deweloperów przyznał w rozmowie z Digital Foundry, że różnica w grafice pomiędzy trybami jest porównywalna jak ta, dotycząca PS4 i PS4 Pro.
Czy Nintendo Switch ma szansę na gry multiplatformowe? Zapewne jakieś się pojawią, lecz wygląda na to, że sprzęt nadal ma bazować na tytułach wewnętrznych od Nintendo. Z takimi parametrami konsoli daleko do konkurencji…
Brytyjczycy zaznaczają, że w zasadzie specyfikacja techniczna Nintendo Switch pojawiła się w sieci jeszcze przed pierwszym pokazem sprzętu. Potwierdzają jednocześnie, że właśnie w takiej formie są one przedstawiane przez Nintendo deweloperom pracującym nad grami.
- CPU: cztery rdzenie ARM Cortex A57, maks. 2 GHz
- GPU: 256 rdzeni CUDA, maks. 1 GHz
- Architektura: Maxwell (druga generacja)
- Tekstury: 16 pikseli/cykl
- Wypełnianie: 14,4 pikseli/cykl
- Pamięć: 4 GB
- Przepustowość pamięci: 25,6 GB/s
- VRAM: dzielony
- Pamięć systemowa: 32 GB, maksymalny transfer – 400 MB/s
- USB: USB 2.0/3.0
- Wyjśie wideo: 1080p60/4K30
- Wyświetlacz: 6,2-calowy IPS LCD, 1280 × 720, 10-punktowy multi-touch