8K na nowej generacji? Zapomnijcie. Phil Spencer o nowych technologiach

8K na nowej generacji? Zapomnijcie. Phil Spencer o nowych technologiach
Xbox Series

Phil Spencer wypowiedział się na temat rozdzielczości 8K i technologii ray-tracing. Okazuje się, że na kolejny skok jakości przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.

Choć bardzo niewielki procent graczy jest w posiadaniu ekranów 4K, to niektórzy zaczęli już patrzeć o krok dalej. Niektórych miłośników wirtualnej rozrywki interesuje to, kiedy doczekamy się przeskoku do 8K w grach wideo. Phil Spencer skomentował sprawę w dość jednoznaczny sposób.

Szef Xbox stwierdził, że o ile jest to dość obiecująca technologia, to na razie nie ma zbyt wielu urządzeń zdolnych ją obsłużyć i nie wiadomo, czy w ogóle doczekamy się jej ustandaryzowania w grach wideo.

PlayStation 5 i Xbox Series X obsługują 8K, jednak według Spencera dzieli nas jeszcze wiele lat od faktycznego rozpowszechnienia takiej rozdzielczości u większej liczby graczy.

Przy okazji znalazło się również miejsce na komentarz odnośnie technologii śledzenia promieni. Spencer twierdzi, że ray-tracing nie osiągnął jeszcze swojej finalnej formy i był swoistym zawodem.

Podsumowując, nawet jeśli nadchodząca generacja konsol doczeka się wersji “Pro”, to z pewnością nie pozwolą one na rozgrywkę w 8K. Co więcej, zapewne nawet dziesiąta generacja nie przyniesie nam skoku rozdzielczości. Na kolejną rewolucję będziemy musieli najwyraźniej jeszcze trochę poczekać, o ile w ogóle jej doczekamy.

Oprawa wizualna gier wideo nie rozwija się już tak jak kiedyś. Choć zbliżamy się powolutku do mitycznego fotorealizmu, to możliwe, że nigdy nie uda nam się go osiągnąć.

Jakub Stremler
O autorze

Jakub Stremler

Redaktor
Popkulturowy kombajn lubujący się w literaturze weird fiction, filmowych horrorach, dobrej muzyce i grach wszelkiego rodzaju. Po godzinach studiuje game design i pielęgnuje pasję do sportu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie