Mafia III – skąd pomysł na osadzenie akcji w 1968 roku? Oto odpowiedź

Deweloperzy ze studia Hangar 13 wyjaśniają swoją decyzję.

Wczorajszy dzień należał do Mafia III. Poznaliśmy przede wszystkim oficjalną datę premiery tytułu, widzieliśmy świetny trailer, a na deser mogliśmy przejrzeć 18 screenów w rozdzielczości 1080p.

Redaktorzy serwisu Gamespot ucięli sobie z twórcami Mafia III krótką pogawędkę, zdradzając kolejne smaczki dotyczące produkcji. Poruszono m.in. kwestię umiejscowienia akcji w 1968 roku (Nowe Bordeaux wzorowane na Nowym Orleanie). Główny scenarzysta Bill Harms wyjaśnił, że jednym z najważniejszych powodów, które wpłynęły właśnie na taki wybór, było to, że wspomniana data była szalonym rokiem.

To prawie jak alternatywna historia bohatera gry, czyli Lincolna Clay’a. Poniósł on wielką stratę i wszedł na ścieżkę zemsty. W mieście mamy spustoszenie oraz wielki chaos, co odzwierciedla to, co naprawdę działo się w tym czasie w całym kraju, również znajdującego się na krawędzi chaosu. Martin Luther King został przecież zamordowany, senator Kennedy zginął w wyniku zamachu… – tłumaczy Bill Harms.

Haden Blackman, dyrektor kreatywny projektu, dodał w innej części wywiadu, że studio Hangar 13 rozważało również, by główną postacią w Mafia III był włoski gangster. Lecz ostatecznie – ze względu na miejsce i czas akcji gry – zdecydowano się umieścić w tej roli czarnoskórego Lincolna.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

55 Shares
Share55
+1
Tweet