Jak sprzedać 5 milionów sztuk gry i nie zarobić ani grosza?

Lorne Lanning oraz jego wspólnicy, którzy razem z nim tworzyli pierwszą część gry Oddworld, nic na tym nie zarobili. – Takie były czasy – opowiada Lanning.

Lorne Lanning i Shelby McKenna założyli w 1994 roku studio Oddworld Inhabitants. Trzy lata później światło dzienne ujrzało ich pierwsze dzieło – Oddworld: Abe’s Oddysee – zręcznościowa platformówka 2D, która spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem graczy. Do tego stopnia, że w sumie udało się sprzedać aż 5 milionów sztuk. Cały zarobek wpadł jednak w ręce wydawców. Sami twórcy zostali z niczym i dlatego postanowili wycofać się z branży. Aż do teraz.

Po 15 latach Oddworld Inhabitants powracają. Stworzyli remake swojej pierwszej gry, która już w październiku ukaże się na PC, PS4, PS3, X360, PSV oraz Wii U. – Teraz kiedy zapytam się producentów, którzy sprzedają zwykle około miliona sztuk swojej gry, ile na tym zarobili, często mówią, że naprawdę bardzo dużo – mówi z rozżaleniem Lanning.

Jak twierdzi producent, czasy się zmieniły i to zdecydowanie na lepsze. Prawie 20 lat temu, Lanning przyznaje, nie chciał być dłużej wykorzystywany przez wydawców. Teraz odbudował studio i chce zarobić na swoim pomyśle, czemu oczywiście trudno się dziwić.

Miejmy jednak nadzieję, że oprócz odświeżonej wersji pierwszego Oddworlda, dostaniemy za jakiś czas coś całkiem nowego, a może kolejną, jeszcze lepszą odsłonę z sympatycznym Abem?

Robert Ocetkiewicz

Robert Ocetkiewicz

Fan wszelkiego rodzaju FPS-ów oraz wyścigów. Nie stroni również od gier sportowych i dobrych bijatyk w stylu Tekkena.

Komentarze (1)

  • 10 lipca 2014 at 21:07
    Permalink

    A podobno to piraci okradają biednych twórców …

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

0 Shares
Share
+1
Tweet