Titanfall 2 na konsolach PS4 i Xbox One w 60 klatkach na sekundę?
Deweloper ujawnia, co jest jego priorytetem pod względem technicznym gry.
Studio Respawn Entertainment powinno powoli kończyć prace nad Titanfall 2, jeśli chce się wyrobić do 28 października, kiedy to tytuł powinien zadebiutować na PC, PlayStation 4 i Xbox One. Jak wynika z wypowiedzi dyrektora artystycznego produkcji, wciąż kwestią otwartą pozostaje rozdzielczość, jaką zobaczymy na konsolach.
Serwis DualShockers postanowił podpytać dewelopera podczas targów Gamescome 2016 o kwestie związane z płynnością oraz rozdzielczością Titanfall 2. Pracujący nad grą Joel Emslie dał do zrozumienia, że jeśli chodzi o rozdzielczość, sprawa jest otwarta i zespół pracuje obecnie nad rozwiązaniami, które mają pomóc w otrzymaniu zadowalającego wyniku. O żadnych liczbach deweloper jednak nie wspomina, ponieważ jest na to po prostu za wcześnie.
Producenci gry chcą bowiem uzyskać jak najlepszą rozdzielczość, która pozwoliłaby uruchomić Titanfall 2 w płynności 60 klatek animacji na sekundę i to na wszystkich platformach, w trybie sieciowym oraz dla pojedynczego gracza. Emslie wyjaśnił, że 60 fps-ów jest czymś, do czego zespół naprawdę dąży – to priorytet, który deweloper postanowił zrealizować nawet na konsolach.
Sądzicie, że rzeczywiście dostaniemy magiczną sześćdziesiątkę w Titanfall 2 na PlayStation 4 i Xboksie One? Ciekawe, czy twórcy gry zdecydują się np. obniżyć rozdzielczość gry, by tylko osiągnąć taki poziom płynności.
Beta testy Titanfall 2 mają już datę debiutu
Zapewne wielkim testem również dla płynności tytułu będzie zapowiedziana beta Titanfall 2 w wersji na konsolach najnowszej generacji. Wszystko rozpocznie się 19 sierpnia i potrwa do 21 sierpnia. Będzie to pierwsza tura testów. Druga ruszy 26 sierpnia i również będzie trwać trzy dni, czyli do 28 sierpnia.
Do wyboru będą między innymi dwa różne Tytany: Ion i Scorch oraz Piloci z takimi umiejętnościami jak Grapple, Holo Point oraz Pulse Blade. Z informacji od EA wynika, że dostępne będą dwie bronie: Mastiff wzorowany na shotgunie oraz Alternator podobny do ciężkiego karabinu.
Beta testy dadzą okazję graczom do zapoznanie się z trzema trybami rozgrywki. Jednym z nich jest całkiem nowy o nazwie Bounty Hount, gdzie rywalizować będą ze sobą dwie pięcioosobowe drużyny. Gracze mają tutaj zdobywać punkty między innymi przez zabijanie fali wrogów. Im więcej punktów zdobędzie drużyna, tym większą szansę ma na wygraną. Sprawdzić się będzie można także w trybie Pilots vs Pilots (osiem na osiem osób), w którym jak sama nazwa wskazuje, wystąpią tylko Piloci. Ostatnim z trybów ma być Amped Hardpoint– dostępny tylko w drugiej turze testów. Tutaj dwie drużyny po 6 graczy mają zdobywać konkretny punkt.
Twórcy ujawnili też, że w testach gracze będą mogli rywalizować na trzech mapach: Boomtown, Homestead oraz Forward Base Koda. Ta ostatnia dostępna będzie tylko w drugiej turze testów.
Titanfall 2 – otwarte testy multiplayer ominą PC
Vince Zampella ze studia Respawn Entertainment tłumaczy na oficjalnym blogu Titanfall 2, że sieciowe testy tytułu są tuż za rogiem. Deweloper informuje, że głównym celem bety będzie sprawdzenie serwerów. Dodaje również, że wystarczy to zrobić tylko na jednej platformie aby upewnić się, czy wszystko jest na dobrej drodze. Testy zostaną jednak zorganizowane na dwóch platformach i mowa o konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One.
Dlaczego Respawn Entertainment nie pozwoli sprawdzić produkcji przed premierą również posiadaczom komputerów? Na przeszkodzie stoją – jak pisze Vince Zampella – dwa duże problemy. Pierwszym jest fakt, żeTitanfall 2 przechodzi jeszcze przez proces optymalizacji, nie uruchamia się na wszystkich kartach graficznych i nie jest stabilny na wszystkich konfiguracjach. Słowem, zorganizowanie pecetowej bety to obecnie zbyt duży zasób sił, a i tak nie wiadomo, czy nie będzie z tego jednego wielkiego błędu.
Jest jeszcze jedna sprawa. Deweloperzy obawiają się, że pecetowi gracze mogliby wygrzebać w plikach swojej bety informacje na temat kampanii fabularnej Titanfall 2, przez co w sieci pojawiłyby się spoilery na ten temat.– Nasi wspaniali i ciekawscy gracze PC dowiedli już w przeszłości, że przekopią wszystko co mogą. Istnieje zatem ryzyko, że zaspoilerują tryb dla pojedynczego gracza – zaznacza Vince Zampella.