Techland publikuje wyniki finansowe. 50 mln zł na Dying Light 2 i tajemniczą grę AAA
Techland z przychodami na poziomie 182,7 mln zł i zyskiem netto 101,4 mln zł w 2018 r.
Techland, producent i wydawca gier komputerowych, w 2018 r. osiągnął przychody na poziomie 182,7 mln zł, a zysk netto wyniósł 101,4 mln zł, tak wynika ze wstępnych wyników opublikowanych przez firmę. Nakłady Techlandu na produkcję nowych gier wyniosły w ubiegłym roku ok. 50 mln zł. Firma pracuje obecnie nad grą Dying Light 2, będącą kontynuacją uznanego na całym świecie tytułu oraz prowadzi prace nad drugim projektem klasy AAA.
– Od premiery Dying Light minęły już 4 lata, a mimo to gra cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem na całym świecie. Łączna liczba graczy wybierających nasz tytuł przekroczyła już 16 mln – informuje Paweł Marchewka, prezes Techlandu
Gra jest wspierana nieprzerwanie od momentu premiery. Otrzymała m.in. rozszerzenie The Following, z zupełnie nową mapą i nowymi mechanikami rozgrywki, paczki darmowych DLC i regularne zrzuty zawartości oraz program “10-in-12” z dziesięcioma darmowymi dodatkami dostarczonymi w 12 miesięcy, wśród których był nowy tryb multiplayer “Prison Heist”.
– Dzięki mocnej pozycji na rynku i niesłabnącemu zainteresowaniu graczy generujemy solidne przepływy finansowe. Pozwala nam to inwestować w nasze projekty. W ubiegłym roku odnotowaliśmy także zdarzenie jednorazowe związane z transakcją na aktywach finansowych Spółki, co powiększyło zysk brutto o około 60 mln zł. Nakłady na produkcję nowych gier Techlandu w 2018 r. sięgnęły ok. 50 mln zł. Równolegle rozwijamy dwa projekty klasy AAA, nad którym pracują zespoły w naszych biurach w Warszawie i we Wrocławiu. Łącznie to już ponad 400 osób – mówi Karol Bach, CFO Techlandu
Techland w połowie 2018 r. podczas targów E3 w Los Angeles, najważniejszego branżowego wydarzenia na świecie, zapowiedział Dying Light 2 i ujawnił jak ma wyglądać rozgrywka w drugiej części flagowego tytułu producenta. To kontynuacja gry, w której gracze trafiają do świata opanowanego przez zombie. W drugiej części wprowadzono rozbudowany mechanizm “wyborów i konsekwencji” przez co gracze będą mieli indywidualny wpływ na to jak będzie wyglądała rozgrywka, a także otaczający gracza świat. Każdy wybór będzie miał znaczenie i wiąże się z określonymi konsekwencjami. Nad fabułą razem ze scenarzystami z Techlandu pracuje także Chris Avellone, uznany twórca scenariuszy gier (m.in Fallout 2, KOTOR, Planescape: Torment). Data premiery Dying Light 2 nie została jeszcze ustalona.
– Pokazy Dying Light 2 zostały bardzo dobrze odebrane. Podczas ubiegłorocznych targów E3 zdobyliśmy niemal 30 nagród i nominacji, w tym także nagrody od największych czasopism i portali piszących o grach. Równolegle tworzymy jeszcze jedną grę klasy AAA, jej fabuła jest osadzona w świecie fantasy, z elementami RPG. Mamy świetny zespół i własny, autorski silnik graficzny dzięki czemu mamy znacznie większą swobodę w tworzeniu gier. Udowodniliśmy już nie raz, że nie wybieramy dróg na skróty. Produkty wychodzące z naszego studia muszą być najwyższej jakości, choć naturalnie ich stworzenie wymaga czasu, kreatywności i determinacji w dążeniu do celu – mówi Paweł Marchewka, prezes Techlandu.
Opublikowane przez Techland jednostkowe wyniki za 2018 r. mają charakter wstępny. Pełne dane finansowe Techlandu zostaną przekazane do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS), zgodnie z obowiązującymi przepisami. Techland przygotowując wyniki posługuje się Ustawą o Rachunkowości (Krajowe Standardy Rachunkowości).
Źródło: Techland