Gry z pierwszego PlayStation i PS2 na PS5. Sony mówi wprost, dlaczego “NIE”
Jim Ryan potwierdził, czemu Sony nie zdecydowało się na wprowadzenie wstecznej kompatybilności z PSX i PS2. PlayStation ma inną taktykę dla swoich gier.
Wsteczna kompatybilność na PS5 to bardzo przyjemna nowość. Gracze mieli jednak nadzieję, że PlayStation pokusi się o rozwinięcie jej o wsparcie gier z PSX/PS1 i PS2. Tak się jednak nie stało i szef PlayStation, Jim Ryan, postanowił odnieść się do sprawy.
Ryan twierdzi, że firma musiała pójść na pewne kompromisy przy projektowaniu PS5. Wsparcie gier z PS4 było czymś, o co prosiło wielu graczy. Co więcej, Sony wolało wrzucić na PS5 inne przydatne nowości, które mają większy sens z punktu widzenia nowej generacji konsol. Ostatecznie ograniczenia producenta nie pozwoliły na zaimplementowanie wstecznej kompatybilności dla starych sprzętów.
To, co jest ważne do rozpoznania przy rozważaniu tej kwestii o projektowaniu nowej platformy, to fakt, że czas, zasoby inżynieryjne i pieniądze są ograniczone. Musisz podjąć ważne kompromisy w zakresie tego, co jest zawarte, a co nie.
– skomentował Jim Ryan dla Axios
Dodatkowo Ryan przywołał przykład remake’u Ratchet & Clank wydanego jeszcze na PS4 i Rift Apart na PS5. Jego zdaniem podobne podejście sprawdza się najlepiej w przypadku uznanych przez graczy serii.
Wierzymy, że takie podejście pozwala zachować świeżość i nowoczesność naszych marek.
Ryan odmówił komentarza odnośnie tego, czy Sony rozważa późniejsze wprowadzenie wsparcia gier ze starszych konsol na PS5. Cóż, nadzieja umiera ostatnia, prawda?