Gry z pierwszego PlayStation i PS2 na PS5. Sony mówi wprost, dlaczego “NIE”

Sony PlayStation logo - nowe gry - State of Play
PS4 PS5

Jim Ryan potwierdził, czemu Sony nie zdecydowało się na wprowadzenie wstecznej kompatybilności z PSX i PS2. PlayStation ma inną taktykę dla swoich gier.

Wsteczna kompatybilność na PS5 to bardzo przyjemna nowość. Gracze mieli jednak nadzieję, że PlayStation pokusi się o rozwinięcie jej o wsparcie gier z PSX/PS1 i PS2. Tak się jednak nie stało i szef PlayStation, Jim Ryan, postanowił odnieść się do sprawy.

Ryan twierdzi, że firma musiała pójść na pewne kompromisy przy projektowaniu PS5. Wsparcie gier z PS4 było czymś, o co prosiło wielu graczy. Co więcej, Sony wolało wrzucić na PS5 inne przydatne nowości, które mają większy sens z punktu widzenia nowej generacji konsol. Ostatecznie ograniczenia producenta nie pozwoliły na zaimplementowanie wstecznej kompatybilności dla starych sprzętów.

To, co jest ważne do rozpoznania przy rozważaniu tej kwestii o projektowaniu nowej platformy, to fakt, że czas, zasoby inżynieryjne i pieniądze są ograniczone. Musisz podjąć ważne kompromisy w zakresie tego, co jest zawarte, a co nie.

– skomentował Jim Ryan dla Axios

Dodatkowo Ryan przywołał przykład remake’u Ratchet & Clank wydanego jeszcze na PS4 i Rift Apart na PS5. Jego zdaniem podobne podejście sprawdza się najlepiej w przypadku uznanych przez graczy serii.

Wierzymy, że takie podejście pozwala zachować świeżość i nowoczesność naszych marek.

Ryan odmówił komentarza odnośnie tego, czy Sony rozważa późniejsze wprowadzenie wsparcia gier ze starszych konsol na PS5. Cóż, nadzieja umiera ostatnia, prawda?

Jakub Stremler
O autorze

Jakub Stremler

Redaktor
Popkulturowy kombajn lubujący się w literaturze weird fiction, filmowych horrorach, dobrej muzyce i grach wszelkiego rodzaju. Po godzinach studiuje game design i pielęgnuje pasję do sportu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie