Scalebound wyrzucone do kosza, bo „tak będzie lepiej dla graczy”
Microsoft nie ukrywa, że była to trudna decyzja.
Kilkanaście godzin temu donosiliśmy o anulowaniu Scalebound, które powstawało na konsolę Xbox One oraz komputery PC z systemem Windows 10. Tytuł był tworzony przez twórców Bayonetty, czyli PlatinumGames, przy wsparciu ze strony Microsoftu.
Nadal nie wiemy, co było bezpośrednią przyczyną skasowania projektu, a Phil Spencer, który wcześniej wypowiadał się na jego temat w samych superlatywach, przyznaje teraz w serwisie Twitter, że tak będzie lepiej dla posiadaczy Xboksa One.
– To była trudna decyzja, lecz uważamy, że ostatecznie tak będzie lepiej dla graczy xbox’owych, choć mogą oni czuć rozczarowanie. Jesteśmy pewni naszego lineup’u na 2017 rok, na którym teraz się skupiamy – pisze szef działu Xbox w Microsoft.
Oczywiście różnie można traktować taką wypowiedź. Być może po prostu Scalebound ostatecznie nie spełniało wysokich wymogów jakościowych i lepiej dla graczy będzie, by nie dostawali kiepskiej gry. Z drugiej strony ciężko uwierzyć, że PlatinumGames poległo. To doświadczony zespół, który zna się na swojej robocie. Możliwe zatem, że powód anulowania Scalebound jest innej natury, a Microsoft musi po prostu coś graczom powiedzieć…
Scalebound anulowane. Jest oficjalny komunikat Microsoftu
Zapowiedziany w 2014 roku podczas targów E3 tytuł Scalebound jednak nie zostanie wydany. Gra stanowiła wspólny projekt studia PlatinumGames oraz Microsoftu. Niestety, drogi obu firm się rozeszły i jak informuje gigant z Redmond, po dokładnym rozważeniu sytuacji, Microsoft Studios podjęło decyzję o zakończeniu produkcji Scalebound.
Dokładny powód anulowania Scalebound po niemal czterech latach produkcji nie został ujawniony. Microsoft obiecuje za to, że w tym roku i tak dostarczy swoim graczom sporo atrakcji: Ciężko pracujemy, aby zapewnić niesamowitą linię gier dla naszych fanów w tym roku, w tym Halo Wars 2 , Crackdown 3, State of Decay 2, Sea of Thieves i innych wspaniałych przeżyć.
Początkowo Scalebound był planowany jako ekskluzywna produkcja na konsolę Xbox One, lecz w późniejszym czasie zapowiedziano również edycję na komputery PC z systemem Windows 10. Ostatecznie na żadnym sprzęcie nie zagramy.