Red Dead Online – honor, punkty doświadczenia, misje w grze i tryby
Rockstar rozwija kilka ciekawych wątków dotyczących testów beta Red Dead Online, czyli sieciowego trybu do RDR 2.
Od wczoraj Red Dead Online testują osoby, które posiadają RDR 2 w edycji Ultimate. Dzisiaj beta zostanie udostępniona kolejnej grupie – graczom, którzy według danych Rockstar zagrały w Red Dead Redemption 2 w dniu premiery tytułu, czyli 26 października.
Pisaliśmy już trochę o trybach w becie, lecz były to informacje na podstawie przecieków, które przedostały się do sieci jeszcze przed udostępnieniem Red Dead Online. Dlatego warto zobaczyć, co sam deweloper pisze na oficjalnej stronie gry o rozwoju bety oraz jej zawartości.
RDR 2 – Red Dead Online – beta
Rockstar podkreśla przede wszystkim, że świat Red Dead Online będzie się nieustannie rozwijał, a w okresie beta testów pojawi się kilka nowości i aktualizacji.
Na początek możemy ruszyć na szlak ze swoimi znajomymi jako banda, rozbić obóz, wziąć udział w kooperacyjnych misjach fabularnych lub w bezpośredniej rywalizacji, szukać w świecie nieznajomych, którym trzeba pomóc (lub spuścić manto), podejmować spontaniczne wyzwania w grze swobodnej, udać się na polowanie lub ryby, umacniać więź z koniem, eksplorować świat ze znajomymi lub samotnie (tylko uważajcie na zasadzki) i wiele więcej.
Podczas rozgrywki w betę Red Dead Online będziemy zbierać punkty doświadczenia, od których zależy nasza ranga oraz dodatkowe premie. Wraz z postępami w grze odblokujecie nowe przedmioty i ulepszycie swoje atrybuty. Możecie również podjąć wyzwania z nagrodami w otwartym świecie gry, by zdobywać nagrody w 12 kategoriach, takich jak walka, łowiectwo, strzelectwo czy umiejętności przetrwania – czytamy na stronie Rockstar.
Honor i misje w Red Dead Online
Podczas zabawy przy Red Dead Online możemy podejmować różne decyzje, które wpłyną na zwiększenie bądź zmniejszenie współczynnika honoru. Rockstar podkreśla, że świat będzie reagować na te zmiany w subtelny sposób i z pewnością zauważycie też, że niektóre misje ujawnią się po osiągnięciu określonego poziomu honoru.
Żeby przystąpić do misji swobodnych, będziemy musieli odszukać na mapie ikony nieznajomych: Same misje mogą się od siebie różnić w zależności od waszego honoru – honorowy rewolwerowiec może na przykład zostać poproszony o eskortowanie konwoju i chronienie go przed wrogimi gangami lub nawet bandami innych graczy, podczas gdy niehonorowy bandyta weźmie udział w odbijaniu przestępcy z więzienia.
Honor ma być również ważnym elementem kooperacyjnego wątku Kraina możliwości, który stale będzie rozwijany. Tutaj deweloper zaoferuje graczom wieloczęściową serię misji, a niektóre z nich będą się zmieniać wraz z naszym honorem.
Tryby rywalizacyjne w Red Dead Online
Obecnie możemy ogrywać 5 różnych trybów, lecz jak zaznacza Rockstar, są one częścią większej serii konfrontacji.
Strzelanina i Strzelanina (drużynowo)
Klasyczne tryby walki z bronią palną i nieograniczoną liczbą żyć. Spróbuj zgromadzić na koncie jak najwięcej zabójstw, zanim skończy się czas. W razie remisu odbywa się dogrywka, podczas której wygra ten, kto pierwszy zaliczy zabójstwo.
Liczy się każde trafienie
Prawdziwy sprawdzian skuteczności w dwóch trybach gry – musisz utrzymać się przy życiu, mając do dyspozycji tylko łuk i kilka strzał albo noże do rzucania. Obszar rozgrywki stopniowo się zmniejsza, więc nie ma dokąd uciec.
Poszukiwani
Taktyczny wyścig na szczyt. Każde zabójstwo to awans na tablicy wyników, ale ostrożnie – im bliżej szczytu się znajdziesz, tym więcej punktów można zgarnąć za zabicie ciebie.
Przejęcie terytorium
Współpracuj z drużyną, aby przejąć terytorium i zacząć zbierać punkty. Drużyna mająca więcej punktów wygrywa. Można też wygrać, przejmując wszystkie terytoria.
Doborowy arsenał
Zaprezentuj swoją specjalność w otwartych lub drużynowych meczach – im trudniejszej broni użyjesz do zabójstwa, tym więcej punktów zgarniesz.
Sklep w Red Dead Online
Niektóre opcje w menu gry w wersji beta są jeszcze niedostępne: należy do nich sklep Red Dead Online, który zostanie otworzony z czasem i będzie umożliwiał zakup sztabek złota, które można wymieniać na przedmioty dekoracyjne, takie jak elementy wystroju obozu, czy personalizacji broni.