Rainbow Six: Siege – twórcy argumentują zmiany w produkcji

Rainbow Six: Siege – twórcy argumentują zmiany w produkcji
Newsy PC PS4 XOne

Po wielu pytaniach ze strony społeczności, Ubisoft postanowił zabrać głos.

Na oficjalnym blogu Ubisoftu pojawił się wpis, w którym możemy znaleźć informacje odnośnie najnowszych poprawek do Rainbow Six: Siege. Mowa o zmianach w systemie matchmakingu i rankingowym wdrożonych wraz z premierą Operacji Red Crow. Poznajcie szczegóły poniżej.

Poziom umiejętności – co to dokładnie jest?

Twój poziom umiejętności odzwierciedla Twoją umiejętność wygrywania. Porównanie poziomu umiejętności dwóch drużyn pozwala określić szanse wygranej jednej z drugą. Im większa jest różnica, tym większa szansa na to, że lepsza drużyna wygra. Gdy walczą dwie drużyny o takim samym poziomie umiejętności, obie mają takie same szanse na zwycięstwo. Algorytm użyty w Rainbow Six Siege przypisuje każdemu graczowi dwie wartości: jego przybliżony poziom umiejętności (μ) oraz niepewność tego przybliżenia (σ). Poziomy umiejętności graczy rozkładają się według krzywej Gaussa, z maksimum w okolicach 25 (wysoki srebrny – niski złoty).

Czy jest niepewność?

Przybliżenie twojego poziomu umiejętności to wielkość probabilistyczna. Generalnie im więcej gier rozgrywasz, tym więcej mamy informacji na twój temat i tym większa szansa, że nasze przybliżenie jest trafne. Tę szansę pokazuje niepewność (σ). Im niższa niepewność, tym lepsze przybliżenie.

Czy mecze są teraz lepiej czy gorzej zbalansowane?

Po uruchomieniu nowego systemu producent obserwuje wzrost liczby zbalansowanych meczów. Balans meczu mierzony jest na dwa sposoby. Jednym z nich jest mierzenie przeciętnego poziomu umiejętności grających ze sobą drużyn. Zakresy numeryczne różnych rang zostały zmienione, ale nie wpływa to na ogólny poziom umiejętności społeczności. Dlatego możemy czynić porównania z poprzednimi sezonami. Po premierze Operacji Red Crow widać tu pozytywny trend.

Inna metoda sprawdzania balansu opiera się na wynikach meczów. W Operacji Red Crow więcej meczów kończy się wynikiem 4-2 lub bliższym. Warto zauważyć, że mecze, w których jedna strona nie ponosi strat, zdarzają się o 2,3% rzadziej. To kolejny dowód na to, że mimo zmiany poziomów punktowych kolejnych rang gracze częściej niż w poprzednim sezonie trafiają na przeciwników o podobnym poziomie umiejętności.

Więcej na temat zmian znajdziecie w obszernym wpisie od Ubisoftu w tym miejscu.

Źródło: Ubisoft

Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie