PS5 Pro potwierdzone przez wyciek Marvel’s Wolverine? Funkcja niedostępna w „zwykłym” PS5

PS5 Pro - wyciekła cena i data debiutu | Newsy - PlanetaGracza
Newsy PS5

Wielki wyciek Insomniac Games i Marvel’s Wolverine niejako potwierdził, że dostaniemy PS5 Pro. A przynajmniej sprzęt z funkcją, która do tej pory nie była dostępna.

Ubiegłoroczny wyciek Insomniac Games jest gigantyczny w skali i nie dotyczy wyłącznie nadchodzącego Marvel’s Wolverine, które wyciekło niemal w całości. Poznaliśmy także inne plany studia oraz całego Sony, w związku z dokumentami, jakie ujrzały światło dzienne. Teraz w sieci pojawił się nowy slajd ze wspomnianego Wolverine’a. Znajdziemy na nim zestawienie najważniejszych atrakcji, jakie zaoferować ma gra i wygląda na to, że co najmniej część z nich może być implementowana właśnie dzięki PS5 Pro.

Marvel’s Wolverine potwierdza PS5 Pro?

O nowym sprzęcie Sony ostatnio mówiło się bardzo wiele. Konsola może wyjść na rynek blisko premiery GTA VI, a do tego oferować zupełnie nową jakość i wydajność. Na slajdzie, o którym mowa, znajdziemy wzmiankę o tym, iż gra wspierać ma skalowanie AI oparte na uczeniu maszynowym oraz 60 klatek na sekundę w trybie ray tracingu. Raczej na pewno nie ma mowy o „zwykłym” PS5 czy PS5 Slim, bo jak na razie konsole te nie oferują dedykowanego sprzętu do obsługi skalowania AI.

Dlatego też szybko pojawiły się teorie, jakoby Insomniac Games w pewien sposób potwierdziło, że zmierza do nas PS5 w wersji Pro. Nowa wersja konsoli od Sony może oferować pełne wsparcie DLSS, a nie AMD FSR, bo ta druga opcja nie opiera się na uczeniu maszynowym. O podobnym rozwiązaniu w edycji Pro mówiono już wcześniej.

Ci, którzy nie mogą doczekać się gry, a nie konsoli, znajdą parę innych ciekawych informacji na wspomnianym slajdzie. Tytuł ma oferować „filmową jakość animacji twarzy, mięśni i materiałów”. Pojawić ma się tryb destrukcji 2.0, a także „obrażenia i regeneracja w czasie rzeczywistym”. Do tego dynamiczna pogoda i listowie, globalna iluminacja, a nawet (o ile twórcom uda się to odpowiednio zaprogramować) „dynamika płynów”, zapewne w stylu wody czy krwi.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie