Patch 6.10 do Fortnite. Zapinajcie pasy, Taran już w grze

Patch 6.10 do Fortnite. Zapinajcie pasy, Taran już w grze
Filmiki z gier Mobile Newsy PC PS4 Switch XOne

Epic Games wypuszcza dzisiaj nowy update Fortnite. Aktualizacja 6.10 to kolejne atrakcje oraz garść poprawek. Zobaczcie pełną listę zmian.

Dzisiaj fani Fortnite otrzymali porządną dawkę nowości, z dwuosobowym pojazdem Taran na czele (filmik poniżej). Ponadto w Battle Royale dodano zakładkę wydarzeń, a także kilka wewnętrznych turniejów w grze. Patch 6.10 do Fortnite na tym się jednak nie kończy.

W Ratowaniu Świata powraca karabin Grabarz, a oprócz tego dostajemy nową samopowtarzalną broń Król Szczurów. Inna nowością są tzw. Burze beta, podczas których będziemy testować nowe wynalazki i eksperymenty.

Patch 6.10 do Fortnite – nowości – zmiany

OGÓLNE

BRONIE I PRZEDMIOTY

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący, że niewielkie obiekty przypadkowo blokowały stawianie pułapek.

WYDAJNOŚĆ

  • Jeśli podłączysz swoją konsolę PS4 Pro do telewizora obsługującego rozdzielczość 4K, gra będzie działać w rozdzielczości 1440p zamiast 1080p.
  • Zoptymalizowano zużycie pamięci przez dźwięk na konsoli Xbox.
  • Zoptymalizowano fizykę elementów kosmetycznych.

BATTLE ROYALE

TRYB OKRESOWY: TANECZNA DOMINACJA

Omówienie
Czas na ostateczne starcie taneczne. Na wyspie Battle Royale pojawiły się parkiety. Zajmujcie je, likwidując przeciwników i tańcząc, by unieść kulę dyskotekową z podłogi. Mecz wygrywa drużyna, która zgromadzi najwięcej punktów za zajmowanie i obronę parkietów!

Co nowego?

  • Zmniejszono szansę pojawienia się bandaży o 50%.
  • Usunięto wszystkie zwykłe bronie.
  • Zwiększono zróżnicowanie odradzania się wzdłuż kręgu burzy po swojej stronie o 30%.
  • Wprowadzono dodatkowe parkiety, znajdujące się bliżej ściany burzy.
  • Zredukowano maksymalną odległość odradzania się o 20%.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Forteca Kieszonkowa została wyłączona na czas usuwania problemu związanego z tym przedmiotem.
    • Zwiększono szansę pojawienia się Fortu Kieszonkowego z 3,05% do 4,89%, gdy Forteca Kieszonkowa jest niedostępna.
      • Celem tego zabiegu jest utrzymanie częstotliwości występowania Fortu Kieszonkowego na takim poziomie, jakby oba przedmioty były dostępne w grze. Ma to pozwolić na ukończenie wyzwań.

Poprawki błędów

  • Rakieta Kierowana nie wystrzeliwuje już w niewłaściwym kierunku
  • Gracze nie przyczepiają się już na stałe do zrzutu zaopatrzenia po trafieniu go przysysakiem.
  • Próba oddania strzału podczas przeładowywania dubeltówki nie spowoduje już przerwania animacji.
  • Animacje wyposażania broni nie są już przerywane w sytuacji próby jednoczesnego sprintu i celowania.

ROZGRYWKA

  • Taran
    • Miejsca dla 2 graczy.
    • Dopalacz ładuje się w miarę jazdy. Po zapełnieniu licznika dopalacza można go aktywować przypisanym przyciskiem.
    • Podczas jazdy na dopalaczu pojazd przebija się przez budynki.
    • Aktywując dopalacz na rampie lub skraju urwiska można wykonać czadowy trik w powietrzu.
    • Staranowani gracze zostaną wyrzuceni w powietrze.
  • Teraz w menu kontrolera można przeglądać i edytować sterowanie w trybie edycji, niezależnie od opcji sterowania podczas walki i budowy.
  • Kolor podświetlenia kontrolera PS4 będzie odpowiadać kolorowi znacznika gracza.
  • Teraz w menu opcji można dostosować czułość trybu budowy na kontrolerze. Jest to mnożnik standardowej czułości kontrolera i pozwala zwiększyć ją do 2x.
  • Suwak czułości kontrolera w menu opcji teraz dopuszcza więcej niż 10 wartości.
  • Do schematu Budowniczy Pro dodano opcję pozwalającą na zbudowanie fragmentu natychmiast po przełączeniu nań, zamiast przełączania i ustawiania go osobno. Umożliwia to szybsze budowanie bez podglądu.
  • Dodano opcję pozwalającą na zmianę czasu przytrzymania przycisku edycji.
  • Otwarcie wyboru emotki przy pomocy kontrolera nastąpi po puszczeniu przycisku, natomiast przytrzymanie przycisku spowoduje powtórzenie ostatnio użytej emotki.

Poprawki błędów

  • Naprawiono niekonsekwentną aktywację pułapki raniącej.
  • Dopuszczono ograniczony ruch podczas używania przedmiotów jednorazowych z włączoną opcją domyślnego sprintu. Dzięki temu efekt ten będzie działać podobnie do sytuacji, gdy domyślny sprint jest wyłączony.
  • Usunięto błąd powodujący zacinanie się postaci w jednym kierunku po wypadnięciu z wyspy lub pojazdu.

WYDARZENIA

  • Turnieje można znaleźć w nowej zakładce wydarzeń w grze. Będziemy w niej umieszczać różne zawody online dostępne dla wszystkich graczy.
    • Każdy turniej składa się z serii zawodów o wyznaczonych datach i godzinach. Będziecie mieć dostęp do przeglądu wszystkich nadchodzących zawodów i ich godzin, co pomoże wam zaplanować udział w zawodach oraz trening.
    • Każda zaplanowana sesja zaczyna się czystą kartą, tj. wszyscy zawodnicy będą mieć równe szanse na początku rozgrywki.
    • Zawody trwają kilka godzin i polegają na zdobywaniu punktów za likwidację kilku rywali lub przetrwanie ataków konkurencji.
    • W trakcie sesji gracze będą dobierani z przeciwnikami o podobnym wyniku w danej sesji.
    • Za zdobycie określonej liczby punktów w danej sesji wydarzenia można zdobyć złoty znaczek z danego turnieju!

WYDAJNOŚĆ

  • Zoptymalizowano replikację broni na dedykowanych serwerach w celu redukcji obciążenia podczas szybkiej zmiany broni.
  • Zoptymalizowano wydajność procesora we wszystkich wątkach na konsoli Switch. Umożliwi to płynniejszą grę i zredukuje zacinanie się gry.
  • Usprawniono wielowątkowość podczas intensywnej symulacji fizyki.

DŹWIĘK

  • Uczcijcie sukces w wielkim stylu! Gdy osiągniecie Królewskie Zwycięstwo, zabrzmi muzyka, którą wybraliście w szafce!
  • Usunięto efekt Dopplera, gdy gracz leci na lotni.
  • Dodano zapętlenie odgłosu pocisków z granatnika, aby gracze mogli lepiej się zorientować, skąd one nadlatują.
  • Poprawiono odgłosy odbijania się pocisków z granatnika.
  • Ściszono odgłos eksplozji granatu słyszany ze średniej odległości.

Poprawki błędów

  • Odgłosy środowiskowe Sześcianu nie są już przypadkowo odtwarzane podczas meczu.
  • Następujące po sobie odgłosy eksplozji już nie przerywają się nawzajem.
  • Dodano brakujące odgłosy strzałów ze zwykłego i kompaktowego pistoletu maszynowego, słyszane ze średniej/dużej odległości.
  • Podczas zapętlenia podkładu muzycznego emotek nie występują już trzaski.
  • Ponownie dodano sygnał dźwiękowy przed przybyciem nowej fali zrzutów zaopatrzenia.

INTERFEJS

Poprawki błędów

  • Usunięto kilka błędów w obsłudze dotyku na ekranie przypisań kontrolera na konsoli Switch.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający aktualizację sztandaru gracza na górnym pasku po zmianie sztandaru w szafce.
  • Ukryto celownik podczas swobodnego spadku.
  • Usunięto błędy związane z wyświetlaniem przycisków ekwipunku i mapy.
  • Usunięto błędy w obsłudze dotyku na mapie na konsoli Nintendo Switch.
  • Przyciski zasobów nie powodują już przerwania automatycznego biegu.

GRAFIKA I ANIMACJA

Poprawki błędów

  • Elementy kosmetyczne, które w jakiś sposób zmieniają się podczas gry (np. zbierak zmieniający wygląd zależnie od liczby likwidacji), są teraz oznaczone jako „Reaktywne”.
  • Usunięto błędy występujące przy wyświetlaniu elementów kosmetycznych zawierających muzykę.
  • Naprawiono skoki animacji występujące wtedy, gdy gracz znajduje się w powietrzu po użyciu Schładzacza.

SYSTEM POWTÓREK

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd sprawiający, że pierwsza powtórka nie była domyślnie wybrana w przeglądarce.
  • Naprawiono niedziałający suwak odległości nazwy graczy.
  • Usunięto błąd sprawiający, że przy strzale z rakiety kierowanej kamera w powtórce zaczynała zwrócona w niewłaściwą stronę.

WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE

  • Znacznie poprawiono wydajność na urządzeniach z Androidem 7 lub nowszym.
  • Usprawniono zużycie pamięci na urządzeniach z systemem iOS.
  • Pierwsza podniesiona broń teraz zostanie automatycznie wyposażona.
  • Włączono wygładzanie sterowania dotykiem.
  • Dotknięcie wybranych przycisków na pasku budowy szybkiego dostępu spowoduje ponowne zbudowanie wybranego fragmentu.
  • Wszystkie elementy interfejsu w wersji mobilnej powinny mieć już możliwość zmiany położenia w zmieniaczu rozkładu interfejsu.
  • Poprawiono wygląd niezależnych pól paska szybkiego dostępu w zmieniaczy rozkładu interfejsu.

Poprawki błędów

  • Przeciągnięcie elementu na pasek szybkiego dostępu nie spowoduje już wybrania go. Gracze mogą teraz dostosować swój ekwipunek bez potrzeby przerywania innych czynności.
  • Usunięto błąd sprawiający, że niektóre czynności w interfejsie dotykowym były rejestrowane przez grę, a nie ekran ustawień.
  • Usunięto problemy z widocznością przycisku edycji podczas kucania w wersji na urządzenia mobilne.

RATOWANIE ŚWIATA

MISJE I SYSTEMY

  • Ograniczenia poziomu mocy
    • Wymagania minimalnego wskaźnika mocy w misjach są teraz egzekwowane zależnie od ustawienia prywatności ekipy.
      • Jeżeli ustawiono grę „publiczną”, od najniższego wskaźnika mocy w ekipie (pomijając wzmocnienia dla całej ekipy) zależeć będzie, które misje będą dostępne, a które zablokowane.
      • Jeśli ustawiono grę „prywatną” lub „tylko znajomi”, to zamiast powyższego gra sprawdza wskaźnik mocy przywódcy ekipy.
    • Zapobiega to dobieraniu do publicznych gier graczy o niskim poziomie, którzy nie byliby zdolni pomóc grupie, a jednocześnie zachowuje możliwość wspólnej prywatnej gry ze znajomymi na obszarach o wysokim poziomie.
    • Wszystkie misje w Deskogrodzie mają teraz wymagania minimalnego wskaźnika mocy.
    • Wszystkie misje obrony burzowej tarczy poczynając od Deskogrodu mają teraz wymagania minimalnego wskaźnika mocy.
Zalecany wskaźnik mocy Minimalny wskaźnik mocy (misja normalna) Minimalny wskaźnik mocy (misja grupowa)
19 15 15
23 15 19
28 19 23
34 23 28
40 28 34
  • Zbalansowano liczbę punktów nagród za wykonanie misji, zależną od długości oraz trudności danego rodzaju misji.
    • Na skutek tej zmiany niektóre „skrzynie skarbów” wyższego poziomu staną się trudniejsze do zdobycia w niektórych rodzajach misji, szczególnie w przypadku misji bez celów dodatkowych.
    • Aby to zrównoważyć, zwiększyliśmy ilość nagród otrzymywanych za każdy punkt, co w praktyce polepszyło nagrody za ukończenie większości typów misji.

Poprawki błędów

  • Zadanie „Portrety wyjątkowej osoby” teraz bierze pod uwagę prawidłowy poziom trudności strefy.
  • Modele z założenia niewidzialne nie będą już widoczne podczas gry.
  • Mega-alarmy mogą teraz zawierać modyfikator Żywiołu natury.
  • Usunięto błąd powodujący nieprawidłowe ograniczenie nagród za wykonanie niektórych typów misji.
    • Powodował on w wielu opcjonalnych celach misji zwiększenie poziomu „skrzyni skarbów” widocznego po zakończeniu misji, lecz bez zwiększania poziomu nagród, które gracze faktycznie otrzymywali.

WYDAJNOŚĆ

  • Wybranie obrońcy na stanowisko obrońcy nie powoduje już zacinania się gry za pierwszym razem.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący zawieszenie się gry podczas wczytywania strefy z powodu pocisków.
  • Usunięto błąd na konsoli Xbox powodujący zawieszenie się gry w związku z efektami cząsteczkowymi.

BOHATEROWIE

Poprawki błędów

  • Smuga Ogona Smoka jest teraz widoczna.
  • Dostosowano kamerę Lewej i Prawej analogicznie do innych podobnych broni.
  • Premie oddziału do szansy na trafienie krytyczne młotem są teraz poprawnie wyświetlane w opisach broni.
  • Usunięto błąd powodujący blokowanie się graczy po trafieniu Szarżą gruchotacza lub krzepkiego z tarczą.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Do sklepu tygodniowego dodano karabin szturmowy Król Szczurów.
    • Samopowtarzalny karabin na breneki, strzelający nabojami dużej mocy. Skuteczny na średni dystans, lecz jego szybkostrzelność pozostawia wiele do życzenia.
    • W sklepie tygodniowym od czwartku, 18 października, godz. 2:00 czasu polskiego, do czwartku, 25 października, godz. 2:00 czasu polskiego.
  • Do sklepu tygodniowego powrócił karabin szturmowy Grabarz.
    • Upiorny karabin szturmowy korzystający ze średnich naboi. Oferuje zwiększone obrażenia i siłę uderzenia kosztem celności i szybkostrzelności.
    • W sklepie tygodniowym od czwartku, 18 października, godz. 2:00 czasu polskiego, do czwartku, 25 października, godz. 2:00 czasu polskiego.
  • Dodano zabezpieczenie przed losowaniem duplikatów mitycznych głównych ocaleńców.
    • Gdy lama będzie losować mitycznego głównego ocaleńca, wybierze go z tych, których jeszcze nie masz w ekwipunku ani w Księdze Kolekcji.
    • Jeżeli już posiadasz wszystkich mitycznych głównych ocaleńców, wybierze go całkowicie losowo.
    • Pamiętajcie, że jeżeli lama oferuje wybór między dwoma rodzajami mitycznych głównych ocaleńców, zostanie on ograniczony do wybranego rodzaju, przez co możecie otrzymać duplikat, jeśli posiadacie już wszystkich mitycznych głównych ocaleńców danego rodzaju.
  • Panele skokowe graczy nie zajmują już miejsca w zbrojowni.

Poprawki błędów

  • Poprawiono czas tworzenia następujących broni:
    • LKM SAW „Piła”
    • Ryś
    • Grabarz
    • Piechur
    • Szept kaliber .45
    • Widmo z tłumikiem
    • Widmo
    • Poczwórna wyrzutnia
  • Kafar nie przestaje już atakować, gdy gracz przytrzyma przycisk ataku.

ROZGRYWKA

  • Wprowadziliśmy do gry nowy tryb misji alarmowych: burze beta!
    • Burze beta stanowią poligon doświadczalny dla różnych rodzajów nowych treści. Pozwalają nam one przekonać się, co sądzicie na temat nowych atrakcji i eksperymentalnych pomysłów.
    • Burze beta to okresowe misje alarmowe. Trwają tylko tydzień lub dwa, a potem znikają.
    • W tym tygodniu udostępniliśmy burzę beta związaną z misjami zdobycia danych, a także wątek zadań o coraz lepszych nagrodach za wypróbowanie burz beta.
      • W tej nowej wersji misji zdobycia danych zaczynacie pod silną presją, gdyż burza kieruje się w stronę miejsca lądowania balonu. Burza będzie was ranić i wymuszać walkę o obronę danych na mniejszym obszarze. Misja trwa 20 minut i jedynym sposobem na zdobycie najlepszej nagrody jest jak najszybsze zestrzelenie balonu.
      • Ta burza beta potrwa tylko do momentu wydania aktualizacji 6.20, więc wypróbujcie ją, póki macie okazję.

Poprawki błędów

  • Modele postaci graczy nie pozostają już w grze po tym, jak opuszczą grę w stanie powalenia.
  • Gracze nie tracą już możliwości użycia ciężkiego ataku w zwarciu ani innych zdolności po odrodzeniu się.
  • Usunięto błąd sprawiający, że Cios z Doskoku młota Wal d’Mar nie skupiał się na krzepkim z tarczą.
  • Krzepki z tarczą teraz powoduje aktywację pułapek.
  • Odgłosy zbierania amunicji/zasobów nie są już odtwarzane w sytuacji zbierania odłamków fragmentów ani używania niektórych zdolności.
  • Usunięto błąd powodujący nieprawidłowe zastosowanie do obrońców profitów taktycznych i wsparcia, wzmacniających cały oddział.

INTERFEJS

Poprawki błędów

  • Uzupełniono brakujące oznaczenia przycisków w niektórych konfiguracjach kontrolera podczas komunikatu samouczka o pierwszej misji obrony.
  • Menu kontekstowe Księgi Kolekcji nie zamyka się już przedwcześnie na konsolach.
  • Licznik nieotwartych pakietów kart w interfejsie gry pokazuje teraz prawidłową liczbę.

DŹWIĘK

  • Dodano odgłosy burzy w sytuacji, gdy gracz wchodzi do burzy lub ją opuszcza, odnosząc przy tym obrażenia
  • Dodano muzykę odliczania w misjach walki z burzą
  • Zaktualizowano odgłosy trafienia przez Wieżę Elektryczną i aktywacji zdolności Fala Uderzeniowa

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący zmianę muzyki podczas otrzymywania nagród w menu głównym
  • Usunięto błąd powodujący dwukrotne odtwarzanie kwestii MISIA
  • Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie odgłosów teleportacji podczas opuszczania misji
  • Usunięto błąd powodujący dalsze odtwarzanie muzyki wysokiego zagrożenia mimo zniszczenia wrogów

Źródło: Epic Games, opracowanie własne

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie