Patch 4.4 do Fortnite – zmiany, nowości. Uważajcie na pułapki w Battle Royale!

Patch 4.4 do Fortnite – zmiany, nowości. Uważajcie na pułapki w Battle Royale!
Newsy PC PS4 Switch XOne

Epic Games nie zapomina nawet podczas targów E3 2018 o swojej strzelaninie. Patch 4.4 do Fortnite jest już na pokładzie i serwuje nam kolejne nowości i zmiany. Oto nowa aktualizacja w szczegółach.

Jeśli pomiędzy zalewem informacji z targów E3 2018 macie jeszcze trochę czasu na granie, włączajcie shootera od Epic GamesPatch 4.4 do Fortnite to kolejna porcja świeżej zawartości oraz poprawki błędów.

W trybie Battle Royale i kampanii Ratowanie Świata można teraz stawiać niektóre pułapki na pochylniach. W Battle Royale pojawia się również karabin szturmowy z celownikiem termowizyjnym, więc uważajcie, gdzie się chowacie! Stańcie też do walki ramię w ramię z nowym mitycznym bohaterem w nowej części kwadrylogii fabularnej – Hit Ekranu, część 3: Zamaskowana Gwiazda – czytamy na oficjalnej stronie Fortnite.

Patch 4.4 do Fortnite – zmiany, nowości

Karabin szturmowy celownikiem termowizyjnym (Battle Royale)
Nigdy nie wiadomo, kto was obserwuje. Karabin szturmowy z celownikiem termowizyjnym jest już dostępny w Battle Royale i jest w stanie dostrzec nie tylko wrogów.

Patch 4.4 do Fortnite

Pułapki na pochylniach (Battle Royale i Ratowanie Świata)
Gracze i pustaki muszą teraz uważać na to, gdzie chodzą – niektóre pułapki można teraz ustawiać na pochylniach w obu trybach gry.

Patch 4.4 do Fortnite

Hit Ekranu, część 3: Zamaskowana Gwiazda (Ratowanie Świata)
Nowy Ninja, cichy i tajemniczy, dołącza do walki o Ratowanie Świata i od razu przechodzi do rzeczy. Połącz siły z tym nowym bohaterem w trzeciej części wątku Hit Ekranu!

Patch 4.4 do Fortnite

OGÓLNE

  • Kilka rodzajów pułapek można teraz umieszczać na zbudowanych przez graczy schodach i pochyłych dachach. Są to:
    • Odbijacz w Battle Royale.
    • Drewniane kolce, wysuwane kolce, ogniowe pułapki, zamrażające pułapki oraz panele leczące w kampanii Ratowanie Świata.
  • Dodano osobne suwaki do ustawiania czułości myszy w osi X i w osi Y w menu opcji.
    • Aktualne ustawienia czułości nie ulegną zmianie.
    • Wcześniej pionowa czułość myszy (w osi Y) zawsze wynosiła 70% czułości poziomej (w osi X).
    • Nowi gracze będą teraz zaczynać z identyczną czułością celowania w pionie i w poziomie.
  • Dodano krótki graficzny efekt przejścia do fragmentów budowli podczas poruszania się i celowania w trybie budowy.
  • Liczba obrażeń w kampanii Ratowanie Świata, trybie Battle Royale i powtórkach będzie teraz zaokrąglana w dół, a nie w górę.

Poprawki błędów

  • Okna czatu nie zamykają się już niespodziewanie podczas pisania na konsolach.
  • Przycisk przeszukiwania działa teraz poprawnie podczas podbiegania sprintem do skrzyń i pojemników z amunicją.
  • Tekst komunikatu potwierdzenia na ekranie ustawień nie jest już ucinany w niektórych językach.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający turbo-budowanie w sytuacji, gdy włączono je natychmiast po wejściu do trybu budowy.
  • Zmieniono nazwę „Najlepszych momentów ShadowPlay” na „Najlepsze momenty NVIDIA” w menu opcji.

BATTLE ROYALE

OGÓLNE

  • Intelligent Delivery/dzielone pobieranie (Xbox)
    • Jest to nowy sposób aktualizacji Fortnite. Battle Royale pobierze teraz jedynie pliki potrzebne do gry, co pozwoli zmniejszyć ilość pobieranych danych w kolejnych wersjach.

TRYB OKRESOWY: STARCIE SNAJPERÓW 3.0

Omówienie

W tym trybie okresowym gracze zmierzą się ze sobą, korzystając ze snajperek i karabinów szturmowych z lunetami.

Zmiany w stosunku do wersji 2.0

  • Do łupów luzem i skrzyń dodano karabiny szturmowe z lunetami.
  • Usunięto z gry kuszę.
  • Ilość znajdowanej amunicji wróciła do normy.
    • (w wersji 2.0 pojemniki zawierały więcej amunicji)
  • Epickie i legendarne karabiny snajperskie nie są już ograniczone do skrzyń i zrzutów zaopatrzenia.
    • Teraz można znaleźć je również jako łupy luzem.

Więcej informacji o trybie

  • Jedyne dostępne bronie to snajperki i karabiny szturmowe z lunetami.
  • Ilość znajdowanych łupów luzem jest mniejsza o 50%.
  • Ilość pozyskiwanych zasobów budowlanych jest mniejsza o 25%.
  • Reanimacja powalonych, lecz nie wykluczonych towarzyszy w trybie gry w parach lub oddziałach nie działa; gracze są eliminowani od razu.
  • W tym trybie statystyki profilu są rejestrowane.

TRYB OKRESOWY: USTAWKA 50 NA 50 GRACZY 3.0

Omówienie

Dwie drużyny po 50 graczy walczą do końca!

Zmiany w stosunku do wersji 2.0

  • Dodano nowy, większy krąg Burzy w początkowym etapie gry.
  • W nowym kręgu spadają dodatkowe zrzuty zaopatrzenia, dzięki czemu więcej graczy będzie miało okazję znaleźć i otworzyć zrzut.
  • Zrzuty zaopatrzenia pojawiają się w seriach po 4-8 (wcześniej 3-6), spadają co dwie minuty i lądują jedynie w dwóch pierwszych kręgach Burzy.
  • Obrażenia otrzymywane w stanie powalenia zostały zmienione do domyślnej ilości 2 pkt. na impuls.
  • Zmniejszono ilość dodatkowych zasobów przy pozyskiwaniu z +75% do +25%.
  • Zwiększono szansę na to, że kręgi burzy skierują się w stronę środka mapy, co zmniejszy znaczenie trasy busa bojowego.

Więcej informacji o trybie

  • Busy bojowe obu drużyn zbliżają się do wyspy z przeciwnych kierunków. Bus sojuszników ma na mapie niebieski kontur, a bus wrogów czerwony.
  • Dodano na mapie przerywaną linię, wskazującą „linię frontu” między obiema drużynami. Przekroczenie tej linii oznacza zwiększone prawdopodobieństwo natknięcia się na wrogów.
  • Ponieważ jest to „tryb z dużymi oddziałami”, statystyki profilu nie będą rejestrowane. Codzienne i cotygodniowe wyzwania pozostają aktywne, poza wyzwaniami bezpośrednio opartymi na grze w oddziałach.

Łupy

  • Zwiększono szansę na pojawienie się skrzyń z 50-70% do 75-90%.
  • Zwiększono szansę na pojawienie się pojemników z amunicją z 65-80% do 75-90%.
  • Zwiększono tempo zbierania zasobów o 25% ponad normę.
  • Zwiększono prawdopodobieństwo pojawienia się łupów luzem o 15%.
  • Łupy luzem zawierają podwójną ilość amunicji.
  • Pojemniki z amunicją zawierają potrójną ilość amunicji.
  • Skrzynie zawierają podwójną ilość amunicji i przedmiotów jednorazowych.
  • Zrzuty zaopatrzenia zawierają podwójną ilość amunicji, dodatkowy przedmiot jednorazowy, zasoby oraz pułapkę.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Karabin szturmowy z celownikiem termowizyjnym.
    • Dostępny w wariancie epickim i legendarnym.
      • Obrażenia bazowe 36-37 pkt.
    • Widzi sygnatury cieplne skrzyń, zrzutów zaopatrzenia i wrogów.
    • Korzysta ze średnich nabojów.
    • Można go znaleźć w łupach luzem w świecie gry, w skrzyniach i zrzutach zaopatrzenia.
  • Zmieniono nazwę karabinu szturmowego z lunetą (dotyczy jęz. angielskiego)
  • Zwiększono maksymalny zasięg większości broni z 250 do 275 metrów, aby dostosować go do maksymalnej odległości, w jakiej widać graczy.

Poprawki błędów

  • Pułapka Odbijacz nie zawisa już w powietrzu.
  • Kucnięcie podczas celowania przez lunetę w Zalewie Zdobyczy nie przenosi już punktu widzenia pod wodę.
  • Można teraz rzucać zdalnie odpalane ładunki podczas sprintu.

ROZGRYWKA

  • Dodano nowe boisko piłki nożnej w północnej części mapy.
  • Dodano nowe opcje w neonowych kolorach dla Karbida i Omegi.

Poprawki błędów

  • Zbierak nie powinien już znikać z paska szybkiego dostępu u graczy, którzy późno dołączają do gry.
  • Aktualnie wyposażone pułapki nie zmieniają się już niespodziewanie na inne przy próbie postawienia ich na pustym miejscu.
  • Lekkie cofnięcie drążka ruchu na kontrolerze podczas przebywania w wózku sklepowym nie powoduje już ruchu naprzód.
  • Gracze nie powinni już zacinać się podczas strzelania, gdy zmieniają miejsce w wózku sklepowym w czasie prowadzenia ognia.
  • Wózki sklepowe nie mogą już niszczyć niezniszczalnych przeszkód.
  • Gracze wyrzucani z dużą szybkością z wózków sklepowych nie powinni już dostawać dodatkowego przyspieszenia.
  • Gra nie będzie się już zawieszać podczas przeglądania rankingów znajomych.
  • Poprawiono interakcję graczy i wózków sklepowych oraz futbolówek i piłek do koszykówki.
  • Usprawniono symulację sieciową futbolówek i piłek do koszykówki, gdy kopane są przez innych graczy.
  • Usunięto błąd powodujący wywracanie wózków sklepowych przy zderzeniu ze zrzutem zaopatrzenia.
  • Wózki sklepowe nie będą już zawisać w powietrzu po zniszczeniu platformy, na której stały.

WYDAJNOŚĆ

  • Zoptymalizowano wydajność klienta i serwera gry w kwestii wózków sklepowych.
  • Zlikwidowano zacinanie się gry na urządzeniach mobilnych podczas lądowania.
  • Zoptymalizowano wydajność procesora podczas renderowania na wszystkich platformach.
  • Usunięto błąd powodujący zacinanie się gry z powodu działania programów antywirusowych na komputerach PC.

DŹWIĘK

  • Dokonano następujących poprawek w odgłosach kroków:
    • Zwiększono głośność kroków przeciwników o 25%.
    • Zmieniono sposób wyciszania głośności kroków z logarytmicznego na liniowy.
    • Zwiększono zasięg odgłosów kroków o jedno pole.
  • Dodano więcej szczegółów do odgłosów busa bojowego.
  • Ściszono odgłosy aktywacji, dezaktywacji i używania skokskał.
  • Złagodzono odgłos teleportacji podczas powrotu do lobby.
  • Ulepszono odgłosy futbolówek i piłek do koszykówki poprzez dodanie odgłosów toczenia i odbijania się.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie niektórych odgłosów w gęsto zaludnionych obszarach, np. w Wykrzywionych Wieżach lub na wyspie przed grą.

INTERFEJS

  • Dodano nowy styl do ekranu opcji.

Poprawki błędów

  • Paski zdrowia nie pokazują już 1 PZ po przełączeniu się między towarzyszami w trybie obserwowania.
  • Komunikaty interakcji ze skrzyniami nie pojawiają się już u pasażerów wózków sklepowych.

GRAFIKA I ANIMACJA

  • Ulepszono wygląd i animację busa bojowego.
    • Bus bojowy ma teraz animowane elementy i światełka migające podczas lotu.
    • Wszystkie modele busa bojowego mają teraz wyższą rozdzielczość w świecie gry.

Poprawki błędów

  • Wyjście z wózka sklepowego podczas zmiany miejsc jest teraz poprawnie animowane.
  • Efekty otwierania podczas przeszukiwania zrzutu zaopatrzenia są teraz poprawnie odtwarzane.
  • Efekty „falowania” teraz poprawnie pojawiają się na wierzbach.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający poprawne wyświetlanie graffiti na niektórych obiektach.

SYSTEM POWTÓREK

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący pozostawanie znaczników na osi czasu powtórki po zmianie gracza.
  • Wózki sklepowe są odtwarzane dokładniej podczas przewijania powtórek.

WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE

Poprawki błędów

  • Usunięto szereg błędów powodujących niestabilność i zawieszanie się gry.
  • Gracze nie będą już doświadczać krótkich przestojów gry podczas lądowania z busa bojowego.

RATOWANIE ŚWIATA

OGÓLNE

  • Wprowadzono system zwalczania oszustw w kampanii Ratowanie Świata.
  • Z powodu zastosowania funkcji Intelligent Delivery w konsolach Xbox One, wszyscy gracze w kampanii Ratowanie Świata zostaną poproszeni o pobranie aktualizacji właściwej dla tej kampanii po pierwszym uruchomieniu gry. Jest to proces jednorazowy, a zawartość kampanii będzie później zarządzana automatycznie.

MISJE I SYSTEMY

  • Dostępna jest już część 3 wątku Hit Ekranu: Zamaskowana Gwiazda.
  • Zwiększono szansę znalezienia blach w zadaniu „Blokada!”
  • Zwiększono liczbę czystych kropli deszczu otrzymywanych z lam.
  • Szansa otrzymania podwójnych PD bohatera, schematu lub ocaleńca w ramach nagrody za misję teraz stopniowo wzrasta od początku Doliny Samowitości aż do końca Twine Peaks, kiedy to osiąga wartość o 50% większą od początkowej.
  • Usunięto wirujące dynksy z nagród za misje w Dolinie Samowitości i Twine Peaks.
    • Zmniejszono szansę otrzymania składników w ramach nagrody za misje w Dolinie Samowitości i Twine Peaks, aby zrównoważyć usunięcie wirujących dynksów.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd pozwalający przedmiotom z zadania pojawiać się w budynkach podczas misji dostarczenia bomby.
  • Zadania w części 2 wątku Hit Ekranu wymieniają teraz rodzaje stref, w których można je ukończyć.

BOHATEROWIE

  • Dodano nowego mitycznego Ninję, Zamaskowaną Gwiazdę, do wątku fabularnego Hit Ekranu.
    • Nowa podklasa: Zamaskowana Gwiazda – Mistrz shinobi, rzucający z cieni falami shurikenów.
      • Nowy profit taktyczny: Wachlarz Shurikenów – Wszystkie shurikeny są rzucane jednocześnie po rozchodzącym się torze.

Poprawki błędów

  • Uderzenie Burzące nie unieruchamia już gracza po przerwaniu tej zdolności.
  • Zmiana broni podczas aktywacji Lewej i Prawej nie uniemożliwia już wyposażenia tej zdolności.
  • Użycie Szarży i Składu Porcelany spowoduje teraz uszkodzenie budowli położonych bezpośrednio przed Budowniczym w momencie aktywacji.
  • W Opałach działa teraz na bronie zużywające więcej niż 1 pocisk na strzał, jeżeli pozostało w nich mniej amunicji, niż potrzeba do jednego wystrzału.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Nowy karabin snajperski: Niszczyciel
    • Karabin przeciwsprzętowy, który zadaje wysokie obrażenia bazowe, ale strzela rzadko i ma duży odrzut. Pociski przebijają się zarówno przez pustaki, jak i ściany, więc można nim szybko niszczyć budowle.
    • Dostępny w tygodniowej ofercie sklepu gry od czwartku 14 czerwca, godz. 2:00 czasu polskiego, do czwartku 21 czerwca, godz. 2:00 czasu polskiego.
  • Dodano możliwość wyboru profitów w przedmiotach, których profity były wcześniej sztywno ustalone.
    • Przedmioty z taką możliwością zawsze będą zaczynać z domyślnym zestawem profitów.
    • Profity te można teraz modyfikować za pomocą Przerzutnika Profitów.
    • Niektóre bronie, wcześniej zaczynające z ustalonym żywiołem odblokowywanym na 1 poziomie, teraz odblokowują to pole na 5 poziomie, lecz mają kilka żywiołów do wyboru.
  • Dodano nowy profit broni: +x% siły uderzenia.
    • Pojawi się on na kilku wcześniej statycznych broniach.
  • Teraz można zbierać zasoby uderzając przeszkody w świecie gry silnymi atakami w zwarciu.
  • Zwiększono obrażenia bazowe i siłę uderzenia broni białej:
    • Miecze: +57% obrażeń, +75% siły uderzenia
    • Włócznie: +67% obrażeń, +71% siły uderzenia
    • Kosy: +67% obrażeń, +82% siły uderzenia
    • Topory: +73% obrażeń, +94% siły uderzenia
    • Bronie obuchowe: +113% obrażeń, +95% siły uderzenia
  • Zwiększono tempo zużywania trwałości broni białej z każdym atakiem, aby zrównoważyć zwiększone obrażenia.
  • Zwiększono koszt tworzenia broni białej:
    • Zwiększono liczbę potrzebnych desek i surowej rudy o 1-5 szt., zależnie od jakości broni i rodzaju materiału.
    • Zwiększono liczbę potrzebnych powrozów, proszku mineralnego i części mechanicznych o 6 szt.
  • Zwiększono liczbę baterii potrzebnych do tworzenia broni energetycznych:
    • Energetyczna broń biała kosztuje teraz o 7-10 baterii więcej, zależnie od jakości broni i rodzaju materiału.
    • Energetyczna broń dystansowa kosztuje teraz o 4-5 baterii więcej, zależnie od jakości broni i rodzaju materiału.

Poprawki błędów

  • Profit „prędkość ruchu” ma teraz wpływ na prędkość chodzenia, biegania i sprintu.
  • Profit „obrażenia zadawane celom spowolnionym lub spętanym” jest teraz losowany u wszystkich odpowiednich broni.
  • Profit „odporność na obrażenia” zapewnia teraz odpowiednią wartość odporności na obrażenia.
  • Przytulne Ognisko leczy teraz każdy cel w zasięgu działania, nawet jeśli jest on za ścianą.
  • Znaczniki stopnia nie są już wyświetlane na unikatowym proficie Płonącego Masamune, gdyż profit ten nie może być ulepszany.
  • Pociski z karabinu szturmowego Tygrys nie są już blokowane przez pobliskie ściany.

ROZGRYWKA

  • Zmiany dotyczące teleporterów
    • Obrońców nie można już teleportować.
      • Ma to na celu zapobieganie ich utknięciu.
    • Teleportery teraz aktywują się po upuszczeniu ich po raz pierwszy.

Poprawki błędów

  • Zrzutów zaopatrzenia nie można już uszkodzić pociskiem czachomiotki ani innym atakiem obszarowym.
  • Usunięto błąd dotyczący kolizji furgonetki Larsa w misji lotu na błyskawicy.
  • Usunięto błąd powodujący pozostawanie ekranu powalenia po reanimacji gracza.

INTERFEJS

  • Wskaźniki zasobów w interfejsie w grze nie używają już skróconego formatu liczb.

Poprawki błędów

  • Ikona Nalotu nie znika już podczas samouczka.
  • Animacja skrzyni z wynikami gry już się nie zacina.
  • Przywrócono brakujące znaczniki akcji podglądu budowy.
  • Naprawiono poruszanie się po listach w menu przy użyciu kontrolera.
  • Opis czatu głosowego wspomina teraz, że ta funkcja jest dostępna na komputerach PC.
  • Tekst opisu jest teraz zawijany na panelu bocznym mapy zadań; do panelu dodano również cele zadań okolicznościowych.
  • Obrazy na ekranie pomocy nie wyglądają już na rozciągnięte.
  • Usunięto błąd sprawiający, że odznaki i przycisk „Kontynuuj” nie były wyświetlane na ekranie wyników ze skrzynią z nagrodami.

GRAFIKA I ANIMACJA

  • Poprawiono kolor pocisków u pustaków żywiołu natury.
    • Ułatwi to ich odróżnianie od minibossów żywiołu natury.

Poprawki błędów

  • Efekty broni żywiołowych teraz są poprawnie wyświetlane.

DŹWIĘK

  • Poprawiono motyw muzyczny zaliczenia premii poprzez osłabienie dźwięków wysokiej częstotliwości.

Poprawki błędów

  • Filmiki są teraz odtwarzane z prawidłową głośnością.
  • Poprawiono wytłumianie odgłosu budowy torów w misji dostarczenia bomby.

Źródło: Epic Games

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie