Patch 4.4 do Fortnite – zmiany, nowości. Uważajcie na pułapki w Battle Royale!
Epic Games nie zapomina nawet podczas targów E3 2018 o swojej strzelaninie. Patch 4.4 do Fortnite jest już na pokładzie i serwuje nam kolejne nowości i zmiany. Oto nowa aktualizacja w szczegółach.
Jeśli pomiędzy zalewem informacji z targów E3 2018 macie jeszcze trochę czasu na granie, włączajcie shootera od Epic Games. Patch 4.4 do Fortnite to kolejna porcja świeżej zawartości oraz poprawki błędów.
W trybie Battle Royale i kampanii Ratowanie Świata można teraz stawiać niektóre pułapki na pochylniach. W Battle Royale pojawia się również karabin szturmowy z celownikiem termowizyjnym, więc uważajcie, gdzie się chowacie! Stańcie też do walki ramię w ramię z nowym mitycznym bohaterem w nowej części kwadrylogii fabularnej – Hit Ekranu, część 3: Zamaskowana Gwiazda – czytamy na oficjalnej stronie Fortnite.
Patch 4.4 do Fortnite – zmiany, nowości
Karabin szturmowy celownikiem termowizyjnym (Battle Royale)
Nigdy nie wiadomo, kto was obserwuje. Karabin szturmowy z celownikiem termowizyjnym jest już dostępny w Battle Royale i jest w stanie dostrzec nie tylko wrogów.
Pułapki na pochylniach (Battle Royale i Ratowanie Świata)
Gracze i pustaki muszą teraz uważać na to, gdzie chodzą – niektóre pułapki można teraz ustawiać na pochylniach w obu trybach gry.
Hit Ekranu, część 3: Zamaskowana Gwiazda (Ratowanie Świata)
Nowy Ninja, cichy i tajemniczy, dołącza do walki o Ratowanie Świata i od razu przechodzi do rzeczy. Połącz siły z tym nowym bohaterem w trzeciej części wątku Hit Ekranu!
OGÓLNE
- Kilka rodzajów pułapek można teraz umieszczać na zbudowanych przez graczy schodach i pochyłych dachach. Są to:
- Odbijacz w Battle Royale.
- Drewniane kolce, wysuwane kolce, ogniowe pułapki, zamrażające pułapki oraz panele leczące w kampanii Ratowanie Świata.
- Dodano osobne suwaki do ustawiania czułości myszy w osi X i w osi Y w menu opcji.
- Aktualne ustawienia czułości nie ulegną zmianie.
- Wcześniej pionowa czułość myszy (w osi Y) zawsze wynosiła 70% czułości poziomej (w osi X).
- Nowi gracze będą teraz zaczynać z identyczną czułością celowania w pionie i w poziomie.
- Dodano krótki graficzny efekt przejścia do fragmentów budowli podczas poruszania się i celowania w trybie budowy.
- Liczba obrażeń w kampanii Ratowanie Świata, trybie Battle Royale i powtórkach będzie teraz zaokrąglana w dół, a nie w górę.
Poprawki błędów
- Okna czatu nie zamykają się już niespodziewanie podczas pisania na konsolach.
- Przycisk przeszukiwania działa teraz poprawnie podczas podbiegania sprintem do skrzyń i pojemników z amunicją.
- Tekst komunikatu potwierdzenia na ekranie ustawień nie jest już ucinany w niektórych językach.
- Usunięto błąd uniemożliwiający turbo-budowanie w sytuacji, gdy włączono je natychmiast po wejściu do trybu budowy.
- Zmieniono nazwę „Najlepszych momentów ShadowPlay” na „Najlepsze momenty NVIDIA” w menu opcji.
BATTLE ROYALE
OGÓLNE
- Intelligent Delivery/dzielone pobieranie (Xbox)
- Jest to nowy sposób aktualizacji Fortnite. Battle Royale pobierze teraz jedynie pliki potrzebne do gry, co pozwoli zmniejszyć ilość pobieranych danych w kolejnych wersjach.
TRYB OKRESOWY: STARCIE SNAJPERÓW 3.0
Omówienie
W tym trybie okresowym gracze zmierzą się ze sobą, korzystając ze snajperek i karabinów szturmowych z lunetami.
Zmiany w stosunku do wersji 2.0
- Do łupów luzem i skrzyń dodano karabiny szturmowe z lunetami.
- Usunięto z gry kuszę.
- Ilość znajdowanej amunicji wróciła do normy.
- (w wersji 2.0 pojemniki zawierały więcej amunicji)
- Epickie i legendarne karabiny snajperskie nie są już ograniczone do skrzyń i zrzutów zaopatrzenia.
- Teraz można znaleźć je również jako łupy luzem.
Więcej informacji o trybie
- Jedyne dostępne bronie to snajperki i karabiny szturmowe z lunetami.
- Ilość znajdowanych łupów luzem jest mniejsza o 50%.
- Ilość pozyskiwanych zasobów budowlanych jest mniejsza o 25%.
- Reanimacja powalonych, lecz nie wykluczonych towarzyszy w trybie gry w parach lub oddziałach nie działa; gracze są eliminowani od razu.
- W tym trybie statystyki profilu są rejestrowane.
TRYB OKRESOWY: USTAWKA 50 NA 50 GRACZY 3.0
Omówienie
Dwie drużyny po 50 graczy walczą do końca!
Zmiany w stosunku do wersji 2.0
- Dodano nowy, większy krąg Burzy w początkowym etapie gry.
- W nowym kręgu spadają dodatkowe zrzuty zaopatrzenia, dzięki czemu więcej graczy będzie miało okazję znaleźć i otworzyć zrzut.
- Zrzuty zaopatrzenia pojawiają się w seriach po 4-8 (wcześniej 3-6), spadają co dwie minuty i lądują jedynie w dwóch pierwszych kręgach Burzy.
- Obrażenia otrzymywane w stanie powalenia zostały zmienione do domyślnej ilości 2 pkt. na impuls.
- Zmniejszono ilość dodatkowych zasobów przy pozyskiwaniu z +75% do +25%.
- Zwiększono szansę na to, że kręgi burzy skierują się w stronę środka mapy, co zmniejszy znaczenie trasy busa bojowego.
Więcej informacji o trybie
- Busy bojowe obu drużyn zbliżają się do wyspy z przeciwnych kierunków. Bus sojuszników ma na mapie niebieski kontur, a bus wrogów czerwony.
- Dodano na mapie przerywaną linię, wskazującą „linię frontu” między obiema drużynami. Przekroczenie tej linii oznacza zwiększone prawdopodobieństwo natknięcia się na wrogów.
- Ponieważ jest to „tryb z dużymi oddziałami”, statystyki profilu nie będą rejestrowane. Codzienne i cotygodniowe wyzwania pozostają aktywne, poza wyzwaniami bezpośrednio opartymi na grze w oddziałach.
Łupy
- Zwiększono szansę na pojawienie się skrzyń z 50-70% do 75-90%.
- Zwiększono szansę na pojawienie się pojemników z amunicją z 65-80% do 75-90%.
- Zwiększono tempo zbierania zasobów o 25% ponad normę.
- Zwiększono prawdopodobieństwo pojawienia się łupów luzem o 15%.
- Łupy luzem zawierają podwójną ilość amunicji.
- Pojemniki z amunicją zawierają potrójną ilość amunicji.
- Skrzynie zawierają podwójną ilość amunicji i przedmiotów jednorazowych.
- Zrzuty zaopatrzenia zawierają podwójną ilość amunicji, dodatkowy przedmiot jednorazowy, zasoby oraz pułapkę.
BRONIE I PRZEDMIOTY
- Karabin szturmowy z celownikiem termowizyjnym.
- Dostępny w wariancie epickim i legendarnym.
- Obrażenia bazowe 36-37 pkt.
- Widzi sygnatury cieplne skrzyń, zrzutów zaopatrzenia i wrogów.
- Korzysta ze średnich nabojów.
- Można go znaleźć w łupach luzem w świecie gry, w skrzyniach i zrzutach zaopatrzenia.
- Dostępny w wariancie epickim i legendarnym.
- Zmieniono nazwę karabinu szturmowego z lunetą (dotyczy jęz. angielskiego)
- Zwiększono maksymalny zasięg większości broni z 250 do 275 metrów, aby dostosować go do maksymalnej odległości, w jakiej widać graczy.
Poprawki błędów
- Pułapka Odbijacz nie zawisa już w powietrzu.
- Kucnięcie podczas celowania przez lunetę w Zalewie Zdobyczy nie przenosi już punktu widzenia pod wodę.
- Można teraz rzucać zdalnie odpalane ładunki podczas sprintu.
ROZGRYWKA
- Dodano nowe boisko piłki nożnej w północnej części mapy.
- Dodano nowe opcje w neonowych kolorach dla Karbida i Omegi.
Poprawki błędów
- Zbierak nie powinien już znikać z paska szybkiego dostępu u graczy, którzy późno dołączają do gry.
- Aktualnie wyposażone pułapki nie zmieniają się już niespodziewanie na inne przy próbie postawienia ich na pustym miejscu.
- Lekkie cofnięcie drążka ruchu na kontrolerze podczas przebywania w wózku sklepowym nie powoduje już ruchu naprzód.
- Gracze nie powinni już zacinać się podczas strzelania, gdy zmieniają miejsce w wózku sklepowym w czasie prowadzenia ognia.
- Wózki sklepowe nie mogą już niszczyć niezniszczalnych przeszkód.
- Gracze wyrzucani z dużą szybkością z wózków sklepowych nie powinni już dostawać dodatkowego przyspieszenia.
- Gra nie będzie się już zawieszać podczas przeglądania rankingów znajomych.
- Poprawiono interakcję graczy i wózków sklepowych oraz futbolówek i piłek do koszykówki.
- Usprawniono symulację sieciową futbolówek i piłek do koszykówki, gdy kopane są przez innych graczy.
- Usunięto błąd powodujący wywracanie wózków sklepowych przy zderzeniu ze zrzutem zaopatrzenia.
- Wózki sklepowe nie będą już zawisać w powietrzu po zniszczeniu platformy, na której stały.
WYDAJNOŚĆ
- Zoptymalizowano wydajność klienta i serwera gry w kwestii wózków sklepowych.
- Zlikwidowano zacinanie się gry na urządzeniach mobilnych podczas lądowania.
- Zoptymalizowano wydajność procesora podczas renderowania na wszystkich platformach.
- Usunięto błąd powodujący zacinanie się gry z powodu działania programów antywirusowych na komputerach PC.
DŹWIĘK
- Dokonano następujących poprawek w odgłosach kroków:
- Zwiększono głośność kroków przeciwników o 25%.
- Zmieniono sposób wyciszania głośności kroków z logarytmicznego na liniowy.
- Zwiększono zasięg odgłosów kroków o jedno pole.
- Dodano więcej szczegółów do odgłosów busa bojowego.
- Ściszono odgłosy aktywacji, dezaktywacji i używania skokskał.
- Złagodzono odgłos teleportacji podczas powrotu do lobby.
- Ulepszono odgłosy futbolówek i piłek do koszykówki poprzez dodanie odgłosów toczenia i odbijania się.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie niektórych odgłosów w gęsto zaludnionych obszarach, np. w Wykrzywionych Wieżach lub na wyspie przed grą.
INTERFEJS
- Dodano nowy styl do ekranu opcji.
Poprawki błędów
- Paski zdrowia nie pokazują już 1 PZ po przełączeniu się między towarzyszami w trybie obserwowania.
- Komunikaty interakcji ze skrzyniami nie pojawiają się już u pasażerów wózków sklepowych.
GRAFIKA I ANIMACJA
- Ulepszono wygląd i animację busa bojowego.
- Bus bojowy ma teraz animowane elementy i światełka migające podczas lotu.
- Wszystkie modele busa bojowego mają teraz wyższą rozdzielczość w świecie gry.
Poprawki błędów
- Wyjście z wózka sklepowego podczas zmiany miejsc jest teraz poprawnie animowane.
- Efekty otwierania podczas przeszukiwania zrzutu zaopatrzenia są teraz poprawnie odtwarzane.
- Efekty „falowania” teraz poprawnie pojawiają się na wierzbach.
- Usunięto błąd uniemożliwiający poprawne wyświetlanie graffiti na niektórych obiektach.
SYSTEM POWTÓREK
Poprawki błędów
- Usunięto błąd powodujący pozostawanie znaczników na osi czasu powtórki po zmianie gracza.
- Wózki sklepowe są odtwarzane dokładniej podczas przewijania powtórek.
WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE
Poprawki błędów
- Usunięto szereg błędów powodujących niestabilność i zawieszanie się gry.
- Gracze nie będą już doświadczać krótkich przestojów gry podczas lądowania z busa bojowego.
RATOWANIE ŚWIATA
OGÓLNE
- Wprowadzono system zwalczania oszustw w kampanii Ratowanie Świata.
- Z powodu zastosowania funkcji Intelligent Delivery w konsolach Xbox One, wszyscy gracze w kampanii Ratowanie Świata zostaną poproszeni o pobranie aktualizacji właściwej dla tej kampanii po pierwszym uruchomieniu gry. Jest to proces jednorazowy, a zawartość kampanii będzie później zarządzana automatycznie.
MISJE I SYSTEMY
- Dostępna jest już część 3 wątku Hit Ekranu: Zamaskowana Gwiazda.
- Zwiększono szansę znalezienia blach w zadaniu „Blokada!”
- Zwiększono liczbę czystych kropli deszczu otrzymywanych z lam.
- Szansa otrzymania podwójnych PD bohatera, schematu lub ocaleńca w ramach nagrody za misję teraz stopniowo wzrasta od początku Doliny Samowitości aż do końca Twine Peaks, kiedy to osiąga wartość o 50% większą od początkowej.
- Usunięto wirujące dynksy z nagród za misje w Dolinie Samowitości i Twine Peaks.
- Zmniejszono szansę otrzymania składników w ramach nagrody za misje w Dolinie Samowitości i Twine Peaks, aby zrównoważyć usunięcie wirujących dynksów.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd pozwalający przedmiotom z zadania pojawiać się w budynkach podczas misji dostarczenia bomby.
- Zadania w części 2 wątku Hit Ekranu wymieniają teraz rodzaje stref, w których można je ukończyć.
BOHATEROWIE
- Dodano nowego mitycznego Ninję, Zamaskowaną Gwiazdę, do wątku fabularnego Hit Ekranu.
- Nowa podklasa: Zamaskowana Gwiazda – Mistrz shinobi, rzucający z cieni falami shurikenów.
- Nowy profit taktyczny: Wachlarz Shurikenów – Wszystkie shurikeny są rzucane jednocześnie po rozchodzącym się torze.
- Nowa podklasa: Zamaskowana Gwiazda – Mistrz shinobi, rzucający z cieni falami shurikenów.
Poprawki błędów
- Uderzenie Burzące nie unieruchamia już gracza po przerwaniu tej zdolności.
- Zmiana broni podczas aktywacji Lewej i Prawej nie uniemożliwia już wyposażenia tej zdolności.
- Użycie Szarży i Składu Porcelany spowoduje teraz uszkodzenie budowli położonych bezpośrednio przed Budowniczym w momencie aktywacji.
- W Opałach działa teraz na bronie zużywające więcej niż 1 pocisk na strzał, jeżeli pozostało w nich mniej amunicji, niż potrzeba do jednego wystrzału.
BRONIE I PRZEDMIOTY
- Nowy karabin snajperski: Niszczyciel
- Karabin przeciwsprzętowy, który zadaje wysokie obrażenia bazowe, ale strzela rzadko i ma duży odrzut. Pociski przebijają się zarówno przez pustaki, jak i ściany, więc można nim szybko niszczyć budowle.
- Dostępny w tygodniowej ofercie sklepu gry od czwartku 14 czerwca, godz. 2:00 czasu polskiego, do czwartku 21 czerwca, godz. 2:00 czasu polskiego.
- Dodano możliwość wyboru profitów w przedmiotach, których profity były wcześniej sztywno ustalone.
- Przedmioty z taką możliwością zawsze będą zaczynać z domyślnym zestawem profitów.
- Profity te można teraz modyfikować za pomocą Przerzutnika Profitów.
- Niektóre bronie, wcześniej zaczynające z ustalonym żywiołem odblokowywanym na 1 poziomie, teraz odblokowują to pole na 5 poziomie, lecz mają kilka żywiołów do wyboru.
- Dodano nowy profit broni: +x% siły uderzenia.
- Pojawi się on na kilku wcześniej statycznych broniach.
- Teraz można zbierać zasoby uderzając przeszkody w świecie gry silnymi atakami w zwarciu.
- Zwiększono obrażenia bazowe i siłę uderzenia broni białej:
- Miecze: +57% obrażeń, +75% siły uderzenia
- Włócznie: +67% obrażeń, +71% siły uderzenia
- Kosy: +67% obrażeń, +82% siły uderzenia
- Topory: +73% obrażeń, +94% siły uderzenia
- Bronie obuchowe: +113% obrażeń, +95% siły uderzenia
- Zwiększono tempo zużywania trwałości broni białej z każdym atakiem, aby zrównoważyć zwiększone obrażenia.
- Zwiększono koszt tworzenia broni białej:
- Zwiększono liczbę potrzebnych desek i surowej rudy o 1-5 szt., zależnie od jakości broni i rodzaju materiału.
- Zwiększono liczbę potrzebnych powrozów, proszku mineralnego i części mechanicznych o 6 szt.
- Zwiększono liczbę baterii potrzebnych do tworzenia broni energetycznych:
- Energetyczna broń biała kosztuje teraz o 7-10 baterii więcej, zależnie od jakości broni i rodzaju materiału.
- Energetyczna broń dystansowa kosztuje teraz o 4-5 baterii więcej, zależnie od jakości broni i rodzaju materiału.
Poprawki błędów
- Profit „prędkość ruchu” ma teraz wpływ na prędkość chodzenia, biegania i sprintu.
- Profit „obrażenia zadawane celom spowolnionym lub spętanym” jest teraz losowany u wszystkich odpowiednich broni.
- Profit „odporność na obrażenia” zapewnia teraz odpowiednią wartość odporności na obrażenia.
- Przytulne Ognisko leczy teraz każdy cel w zasięgu działania, nawet jeśli jest on za ścianą.
- Znaczniki stopnia nie są już wyświetlane na unikatowym proficie Płonącego Masamune, gdyż profit ten nie może być ulepszany.
- Pociski z karabinu szturmowego Tygrys nie są już blokowane przez pobliskie ściany.
ROZGRYWKA
- Zmiany dotyczące teleporterów
- Obrońców nie można już teleportować.
- Ma to na celu zapobieganie ich utknięciu.
- Teleportery teraz aktywują się po upuszczeniu ich po raz pierwszy.
- Obrońców nie można już teleportować.
Poprawki błędów
- Zrzutów zaopatrzenia nie można już uszkodzić pociskiem czachomiotki ani innym atakiem obszarowym.
- Usunięto błąd dotyczący kolizji furgonetki Larsa w misji lotu na błyskawicy.
- Usunięto błąd powodujący pozostawanie ekranu powalenia po reanimacji gracza.
INTERFEJS
- Wskaźniki zasobów w interfejsie w grze nie używają już skróconego formatu liczb.
Poprawki błędów
- Ikona Nalotu nie znika już podczas samouczka.
- Animacja skrzyni z wynikami gry już się nie zacina.
- Przywrócono brakujące znaczniki akcji podglądu budowy.
- Naprawiono poruszanie się po listach w menu przy użyciu kontrolera.
- Opis czatu głosowego wspomina teraz, że ta funkcja jest dostępna na komputerach PC.
- Tekst opisu jest teraz zawijany na panelu bocznym mapy zadań; do panelu dodano również cele zadań okolicznościowych.
- Obrazy na ekranie pomocy nie wyglądają już na rozciągnięte.
- Usunięto błąd sprawiający, że odznaki i przycisk „Kontynuuj” nie były wyświetlane na ekranie wyników ze skrzynią z nagrodami.
GRAFIKA I ANIMACJA
- Poprawiono kolor pocisków u pustaków żywiołu natury.
- Ułatwi to ich odróżnianie od minibossów żywiołu natury.
Poprawki błędów
- Efekty broni żywiołowych teraz są poprawnie wyświetlane.
DŹWIĘK
- Poprawiono motyw muzyczny zaliczenia premii poprzez osłabienie dźwięków wysokiej częstotliwości.
Poprawki błędów
- Filmiki są teraz odtwarzane z prawidłową głośnością.
- Poprawiono wytłumianie odgłosu budowy torów w misji dostarczenia bomby.
Źródło: Epic Games