NVIDIA tworzy technologię, która może odmienić tworzenie gier
NVIDIA podzieliła się nagraniem, w którym prezentuje postępy nad rozwojem sztucznej inteligencji umiejącej tworzyć obrazy. Firma poszła o krok dalej i pozwala generować realistyczne grafiki jedynie na podstawie tekstowego opisu.
Owocem ostatnich miesięcy prac specjalistów z NVIDIA jest GauGAN2 (niesamowicie podoba mi się ta nazwa). Zobaczcie na poniższym nagraniu, co takiego potrafi oprogramowanie oparte o nauczanie maszynowe. Ciekawym jest to, że da się mu nawet pomóc, malując specjalnym pędzlem.
Jestem w stanie sobie wyobrazić, że po odpowiednim rozwinięciu tej technologii AI mogłoby także w ten sam sposób generować modele 3D przedstawiające najróżniejsze lokacje. Jeśli efekt byłby zadowalający, nie widzę przeszkód, aby nie opracować silnika do tworzenia gier, który pozwalałby właśnie w ten sposób tworzyć scenerię. Zresztą motyw proceduralnie generowanych poziomów, shaderów, tekstur jest już znany w game devie od wielu lat.
Pozostając w temacie technologicznych ciekawostek, widzieliście już może, jak realistyczne twarze da się opracować na Unreal Engine 5? To tylko dowód na to, że za niedługo możemy osiągnąć niesamowity poziom realizmu w grach wideo. Więcej na ten temat możecie przeczytać w tym miejscu.