Need for Speed – drift czy przyczepność? Oto opcje personalizacji prowadzenia
[caption id="attachment_31461" align="aligncenter" width="4000"] Need for Speed[/caption]
Electronic Arts ujawnia, co konkretnie będziemy mogli dostosować, jeśli chodzi o styl prowadzenia naszego samochodu.
- Ci, którzy preferują prowadzenie znane ze starszych części Need for Speed, z pewnością będą bardziej skłaniać się ku przyczepności, a gracze, którzy wolą nowsze gry z tej serii, poczują się jak w domu, gdy wybiorą drift - czytamy na oficjalnej stronie tytułu.
Elektronicy oferują dwie możliwości. Jeśli nie macie czasu na grzebanie w ustawieniach, będziecie mogli załatwić sprawę za pomocą suwaka - przesuwając go w stronę lewą (więcej driftu), lub prawą (lepsza przyczepność). Need for Speed słynąć ma jednak z rozbudowanych opcji tuningowych, więc dla bardziej wymagających graczy przygotowano sporo opcji, w których będzie można zamieszać.
Co konkretnie dostosujemy, by wpłynąć na prowadzenie auta?
- Ciśnienie w przednich i tylnych oponach - zmieniając ustawienia wyregulujemy przyczepność z przodu i z tyłu. Większe ciśnienie, to łatwiejszy drift. Zmniejszenie przyczepności z przodu i zwiększenie jej z tyłu sprawi natomiast, że podczas wchodzenia w zakręty tyłem auta będzie mniej rzucać.
- Reakcja na ruch kierownicy - jeśli stawiacie na drift, wybierzcie szybszą reakcję, a jeśli na stabilność prowadzenia, wolniejszą.
- Kąt obrotu kierownicy - przy większym kącie obrotu łatwiej utrzymamy samochód w drifcie.
- Asysta driftu z hamowaniem - jeśli ją włączymy, zwiększymy tym samym prawdopodobieństwo rozpoczęcia driftu z hamowaniem.
- Asysta stabilności driftu - korzystając z tej opcji będziemy mogli łatwiej utrzymać samochód w drifcie.
- Kontrola startu - warto włączyć, jeśli nie chcemy, by przy starcie auto buksowało kołami i zarzucało tyłem.
- Układ różnicowy - jeśli będzie zablokowany, koła po lewej i prawej stronie zawsze będą się obracać w tym samym tempie. Efekt? Łatwiej wpadniemy w poślizg. Coś dla lubujących się w drifcie.
- Siła docisku - im większa, tym pojazd pewniej wchodzi w zakręty.
- Siła hamowania - im większa, tym samochód ma szansę na wcześniejszy poślizg, czyli rozpoczęcie driftowania.
- Rozkład siły hamowania - jeśli przesuniemy ją bardziej na przednią oś, auto łatwo będzie tracić przyczepność, czyli znowu coś dla driftu.
- Przyczepność opon - od tego ma zależeć łatwość, z jaką auto wchodzi w drift podczas manewrów wykonywanych kierownicą.
- Siła hamulca ręcznego - mocny hamulec ułatwi wykonanie zwrotu o 180 stopni, a słabszy pozwoli wchodzić w drift przy mniejszej utracie prędkości. Druga opcja dobra, jeśli chcemy wykonać serię driftów.
- Sztywność sprężyn - regulujemy uginanie się zawieszenia i skłonność pojazdu do nurkowania. Osobno ustawiamy dla tyłu i dla przodu.
- Stabilizatory - regulujemy przechył poprzeczny pojazdu dla zawieszenia z lewej i prawej strony auta.
- Nitro - im mocniejsze, tym szybciej przyspieszymy. Słabsze zapewni jednak dłuższy czas działania dopalacza.