Microsoft łączy siły z Oculus Rift. Pełne wsparcie dla Xboksa One oraz komputerów z Windowsem!

Microsoft łączy siły z Oculus Rift. Pełne wsparcie dla Xboksa One oraz komputerów z Windowsem!
Newsy PC Polecamy! XOne
[caption id="attachment_26001" align="aligncenter" width="1366"]Oculus Rift Oculus Rift[/caption] Zamiast tworzenia własnych gogli wirtualnej rzeczywistości, Microsoft wchodzi we współpracę z Oculus Rift. Do urządzenia będzie dodawany pad z Xboksa One. Ale to nie wszystko.
Właśnie zakończył się pokaz firmy Oculus Rift, która tworzy gogle wirtualnej rzeczywiści Oculus VR. Niespodzianką podczas pokazu było pojawienie się na scenie Phila Spencera, który jest szefem działu Xbox w Microsofcie. Obie firmy będą teraz ze sobą ściśle współpracować. Do tego stopnia, że w każdym zestawie z goglami od Oculusa znajdzie się pad z Xboksa One. Ma on mieć dodatkowy adapter, który umożliwi granie z goglami nie tylko z użyciem konsoli Microsoftu, ale i PC. Producent podkreśla, że same gogle są lekkie niczym czapka, dzięki czemu korzystanie z nich ma być przyjemnością a nie udręką. Co oznacza zapowiedziana kooperacja? Przede wszystkim Oculus Rift zapowiedziało pełne wsparcie dla takich gier jak Forza, Halo, czy Sunset Overdrive. Nie wiadomo, czy za pomocą gogli zagramy we wszystkie gry z Xboksa One, ale niemal pewne jest, że te tworzone na wyłączność dla konsoli Microsoftu będą wspierane. Dzięki współpracy Oculus Rift i Microsoftu, gry będą streamowane z konsoli na okulary, przez co telewizor nie będzie już potrzebny do grania. Ponadto Microsoft dorzucił do współpracy 10 milionów dolarów, które mają otrzymać niezależni twórcy gier, aby przygotować produkcje dla Oculus Rift. Oprócz mniejszych producentów, wsparcie potwierdziły już takie firmy jak: Insomniac, Harmonix, Ready At Dawn, Gunfire Games, Climax czy Square Enix. Ta pierwsza już tworzy nową grę Edge of Nowhere (zwiastun poniżej). Podczas pokazu mogliśmy jeszcze zobaczyć inną produkcję, tym razem od studia Gunfire Games (wielu z jej członków pracowało nad Darksiders), a mianowicie Chronos (zwiastun na samym dole). To jeszcze nie wszystko. Oculus Rift ma mieć pełne wsparcie dla Windowsa 10, przez co całość ma się szybko i sprawnie konfigurować. Będzie też korzystać z biblioteki DirectX 12. Oprócz ogłoszenia współpracy z Microsoftem, Oculus Rift pokazało również nowego pada, który będzie sprzedawany oddzielnie. Nazywa się Oculus Touch i składa się tak naprawdę z dwóch małych urządzeń, które dodatkowo zawieszamy na nadgarstkach. Jak twierdzi producent, taki kontroler pozwoli jeszcze lepiej wczuć się w rozgrywkę i umożliwi pełną integrację z wirtualną rzeczywistością. Gracz będzie bowiem sterować ruchami swojej postaci za pomocą rąk, na przykład podnosząc różnego rodzaju przedmioty. Microsoft wykonał właśnie świetny ruch, który może przyciągnąć spore grono odbiorców do konsoli Xbox One oraz samego systemu Windows 10. Oculus Rift to obecnie najpopularniejszy gracz jeśli chodzi o tworzenie gogli wirtualnej rzeczywistości. Sony ze swoim Morpheusem pozostaje obecnie w tyle, bowiem nie wiemy zbyt wiele na temat wykorzystania tego sprzętu. Oculus Rift ma się pojawić w sprzedaży w pierwszym kwartale przyszłego roku. Na dalsze wiadomości na temat Oculus Rift oraz Morpheusa czekamy do targów E3 2015. Poniżej przedstawiamy z kolei screeny nowego pada Oculus Touch oraz filmiki z zaprezentowanych nowych gier pod gogle. Oculus Touch.png   Zestaw Oculus Rift
Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie